173022 NF1

NordicFeel - ledende i Norden innen skjønnhet

NordicFeel er en leder på det nordiske markedet for skjønnhetsprodukter på nettet. På den inspirerende hjemmesiden kan du velge mellom tusenvis av forskjellige produkter fra hele verden. Produktene er nøye utvalgt for å møte kundenes ulike ønsker og behov.

Det er vanskelig å tro at NordicFeel startet som et enmannsforetak for bare snaut ti år siden. Da som en av Sveriges første butikker for e-handel innen skjønnhet. Til tross for et  hardt konkurranseutsatt marked har NordicFeel siden den gang vokst i en nærmest eksploderende takt.


– I dag har vi et varelager bestående av 16 500 produkter innen kategoriene hår, hud, make-up og parfyme, sier administrerende direktør Tobias Matsson.


Et sortiment som konstant vokser. Felles for de fleste av varene er at det er vanskelig og noen ganger umulig å finne de i den tradisjonelle handelen.


– Utvalget vårt kommer fra både de største internasjonale mote- og skjønnhetshusene og fra små håndverkprodusenter av økologiske produkter, forteller Tobias. 


For å garantere raske og sikre leveranser har de utviklet ett av Sveriges beste logistikksystem for e-handel. På NordicFeels lager jobber et dedikert team som sørger for at hver eneste kunde blir hundre prosent fornøyd med kjøpet sitt.


Av det store lageret på flere tusen kvadratmeter består kun én kvadratmeter av returnerte produkter. Tobias mener at disse produktene ikke nødvendigvis er returer, men varer som kundene av ulike grunner ikke har hentet ut.  


NordicFeel leverer til kunder i hele Norge samt Norden. Mange kunder kommer tilbake, og andelen konsumenter fra hele Norden øker. At antallet fornøyde kunder er så høyt, kan ifølge Tobias forklares med firmaets store interesse innen skjønnhet, nøyaktighet og dyktig personell.


– Personalet er den viktigste nøkkelen til vår fremgang, betoner han.

NordicFeels eneste fysiske butikk finnes i Växjö i Sverige. Her jobber et dedikert team bestående av hudpleieterapeuter, frisører og stylister.


– Butikken er veldig populær, og den er én av mange faktorer som gjør at NordicFeel ikke bare beholder, men også styrker den fremgangsrike posisjonen vi har på markedet.  

Ytterligere fremgangsfaktorer er den entreprenør- og ambisjonånden som har preget NordicFeel siden oppstarten. De er kjent for å ha introdusert et par av verdens største varemerker på det svenske markedet, og de har alltid hatt blikket rettet fremover.  


- Er man nysgjerrig på å prøve noe nytt er det NordicFeel man skal henvende seg til, avslutter Tobias.

Les mer...

2017-08-16 11:40

184015ds

Man kommer langt med sunne verdier

Artikkel Entreprenørfirmaet Kaare Mortensen AS, er tuftet på sunne og gode verdier. Med et målrettet fokus på HMS, ydmykhet og lang erfaring, seiler de i medvind.
184030

Helt unik opplevelse i ny bil

Artikkel Har du ennå ikke prøvekjørt en Peugeot? Daglig leder for Bertel O. Steen Larvik garanterer deg en opplevelse utenom det vanlige.

Faktaruta

IMG_3765

Jakten på naturlig skjønnhet

Jan Thomas tar oss med på reisen til godt selvbilde og velvære

Ann-Kristin-Ytreberg-3

Redder miljøet - én bedrift av gangen

Bedrift for bedrift, jobber stiftelsen Miljøfyrtårn seg fremover – eller tilbake, til en grønn planet.

Norskkunsthandverk

Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

Arkiv