171051 RA1171051 RA0

Hemmeligheten er å bygge med gode verdier

Det er mange ting som skal til for å bygge opp en solid og god bedrift fra bunnen av. Roger Aamodt har gått den lange veien, og vet hva som kreves. Som stolt og hardtarbeidende innehaver av Roger Aamodt Bygg AS har han skapt seg et godt rykte i hjemkommunen Søgne.

Kompaniskap med en fetter og en gammel Hiace var alt Roger Aamodt hadde i 1994. De jobbet seg gradvis oppover, kjøpte sin første tomt i 1999 og solgte sitt første hus samme år. Mer enn 20 år senere forventer firmaet hans å ha en omsetning på 80 millioner når inneværende år er omme. Det har skjedd litt på veien, for å si det slik. 


Jeg driver to firmaer, Roger Aamodt Bygg AS og Roger Aamodt Eiendom AS. Vi kjøper tomter, prosjekterer boliger, bygger og selger dem. Roger Aamodt Eiendom selger boligene, og Roger Aamodt Bygg bygger de fleste av dem, med hjelp fra innleide medarbeidere. Med våre 15 ansatte er vi som regel ikke nok folk, forklarer han.


Firmaet har mange prosjekter gående til enhver tid, og har bygd en stor andel nybygg. Alt fra eneboliger til to- og firemannsboliger og leilighetsbygg. De har spesialisert seg på leilighetsbygg med 10 til 30 leiligheter. Sluttkjøpere av eneboliger og leiligheter er i hovedsak privatforbrukere. Roger Aamodt Bygg AS har en egen huskatalog som de markedsfører nå i 2017, denne inneholder hele 13 hus og tre garasjer. Alle husmodellene ligger tilgjengelig på hjemmesiden deres, og katalogen kan bestilles hjem i posten, eller via epost. 


171051 RA


Forutsigbart for kunden

Her selger vi hus på andres tomter, og kan gjøre forandringer og tilpasninger ut fra kundenes ønsker. Det fine med huskatalogen er at kunden vet hva det kommer til å koste på forhånd. Å gi kundene den nødvendige tryggheten i alle faser, og få gjort det slik at de føler seg ivaretatt på de tingene de spør om, det tror jeg er utrolig viktig. Jeg er opptatt av at våre kunder ikke skal måtte mase på underleverandørene, det skal heller være motsatt. Det jeg mener vi er veldig gode på er service. Der tror jeg vi sammenlignes med de fleste. Vi har egne avtaler med alle underleverandører. Disse er pliktet til å ta kontakt med kunden og gjøre rede for hva som er med i leveransen og ikke, slik at kunden ikke får noen overraskelser, sier han engasjert.


En avgjørende faktor for å lykkes i byggebransjen, er å være god på bemanning og gjennomføring. Aamodt skryter av sine ansatte, og forteller at det er helt avgjørende å ha med seg de rette folkene. Like viktig er det å vite hva som er styrken til de forskjellige medarbeiderne.


Vi har vært veldig gode til å bruke tiden vår på det vi er best på. Den kunnskapen vi har manglet, har vi vært raske til å enten tilegne oss eller få noen andre til å ta. For hvis man skal jobbe med noe man ikke er god til, så blir man aldri ferdig - i tillegg blir det ofte dyrt. For å si det enkelt så har vi sørget for å ha de rette folkene rundt oss. Uten dem hadde bedriften aldri vært der den er i dag. De løfter meg opp de hakkene som trengs. Og så er jeg glad i jobben min!


171051 RA2


Tar kundebehandling på alvor

Sørlandsfirmaet har vært involvert i mange spennende prosjekter. Et av de største startet i 2007. Da bygde de ut et helt boligfelt i Lillesand. Det som først bare var skog, stod ferdig tre år senere med veier og et stort felt med imponerende 89 boenheter. Slike jobber lar seg gjennomføre når man har en daglig leder som har full kontroll, og som er opptatt av å ha god struktur. Legger man til knallhard jobbing fra dag én, får man oppskriften på en sunn økonomi og lykkelige kunder. 


Hvis vi vil vokse, har vi nok aldri hatt større sjanse enn det vi har nå til å komme videre. Vi har lagt et godt grunnlag i bunnen, og hvis det blir naturlig nå, kommer vi nok til å vokse litt. Jeg har gode folk med meg, og har et stort ønske om at de skal overta store deler av driften i Roger Aamodt Bygg i løpet av de kommende fem årene. Ellers tenker jeg å utvikle driften videre. Firmaet har ingen veldige målsetninger, men vi ønsker å stige jevnt i omsetning, forutsatt at vi kan holde oppe en riktig inntjening.


Man forstår fort at Roger Aamodt er en dyktig og målrettet daglig leder som vet at det er viktig å ta seg av både ansatte og kunder. Han forteller avslutningsvis at hvis det dukker opp en reklamasjon, er de veldig nøye på å ta tak i problemet med en gang. 


Det er like viktig som å gå på en ny jobb, og der også har vi et godt rykte. Kundene er det som teller over alt i verden. Hvordan man behandler dem er jo det som til syvende og sist avgjør om du har jobb i fremtiden. Derfor mener jeg at kundebehandling er det aller viktigste. Jeg tror vi har strukket oss langt for å få fornøyde kunder. Spør du folk rundt i Søgne, så tror jeg det er veldig få som er misfornøyde med oss – hvis det er noen i det hele tatt.


Les mer...

2017-01-17 15:15

172068B

Du har vel orden på hagen din?

Artikkel Hagemannen AS gjør absolutt alt utomhus. Fra snømåking og salting om vinteren, til å bygge terrasser og plattinger med skifer, lage murer av tørrstein og sette opp gjerder. Og ikke minst hjelper de deg...
172032mm,

Derfor ser restaurantbransjens fremtid lys ut

Artikkel God, ujålete mat i koselige omgivelser, med topp service og fin stemning. Det er grunntanken bak alle virksomhetene under paraplyen til AMJ Gruppen. – Det gode vertskap er den røde tråden i alt vi gjør,...

    Faktaruta

    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    Uten-navn-1s

    Passion 4 Baking

    Med kjærlighet som den viktigste ingrediensen


    Arkiv