– Og selvfølgelig må jeg være aktiv og følge med på prisnivået. Jeg har vært med i denne bransjen siden 1984, og har vært regionssjef de siste fem årene. Som drivstoffkjede er mottoet vårt enkelt, bare billig drivstoff. Det er så enkelt, men også så vanskelig.
Kjeden eies av ReitanGruppen som kjøpte Hydro Texaco og delte det i to. I dag består de av betjent-kjeden YX og automat-kjeden UNO-X, med stasjoner i Norge og Danmark. I Norge har UNO-X 164 stasjoner, og er landsdekkende. Holm er en del av en stab på 19 ansatte.
– Prissystemet vårt er veldig enkelt. Alt blir styrt sentralt, men alltid tilpasset lokal konkurranse, og nye stasjoner bygges på 10 dager. Vi ønsker å skape litt moro, og har med jevne mellomrom gode kampanjer med ekstra billig drivstoff på stasjonene våre. Dette setter kundene pris på, og da er det lange køer!
Tiden fremover blir spennende, og kjeden ønsker nå blant annet å etablere en stasjon på Gulskogen. Med 50 stasjoner i sitt område, forteller Holm at de regner hele landet, men særlig østlandet, som et viktig marked. Han ser kun positivt på konkurranse, og understreker at kjeden fremmer konkurranse i de markedene de er.
– Når det gjelder kunder, har vi en del næringskunder. UNO-X har ingen særegne firmakort, men gjennom et samarbeid med de betjente stasjonene våre, kan disse kundene bruke firmakortene sine. Ellers får vi tilbakemeldinger på at folk er fornøyde med at det går kjapt hos oss, og at det bestandig er rent på stasjonene våre. Dette er noe vi setter høyt. I tillegg skal vi til enhver tid ha rett pris, og alltid ligge minst 10 øre under i pris sammenliknet med de betjente stasjonene.