– Digiref ble stiftet med tanke på å ta en veldig enkel kundeteller enda et steg videre. Vi ønsket å tilby en enkel, funksjonell og rimelig kundeteller både internt til bedrifter og til større kjeder, forteller Truls Are Sørensen Upsahl.
Han og en kamerat startet opp Digiref tilbake i 2012. Selv har han elektroutdannelse, og har siden tatt høgskoleutdannelse som elektronikkingeniør, hvor han har spesialisert seg på Embedded og digitale systemer.
Digiref fikk en forespørsel fra en bedrift i Larvik for noen år siden, som ønsket en billigere og bedre kundeteller enn det som da var på markedet. Da gikk firmaet i gang med å utvikle produktet som de i dag leverer til ulike bedrifter.
– Vi har truffet veldig riktig og kundemassen vår øker hele tiden, forteller Upsahl og legger til at det trolig er fordi kartlegging av andel besøkende som konverteres til handlende kunder blir viktigere og viktigere for norske bedrifter.
I dag består kundemassen til kundetelling.no blant annet av museer, enkle butikker, små kjøpesentre, mindre kjeder, men også store kjeder som ønsker oversikt over hvem som går inn og ut av deres butikker rundt om i landet.
– Som kunde tegner du et abonnement med en lav månedsleie og får tilsendt utstyret av oss. Kundetelleren vår kobles direkte til strøm, og er ikke batteridrevet, som noen andre kundetellere. Når boksen er koplet opp mot vår server via mobilnettet, teller boksen opp kunder og lager statistikk som bedriftene kan bruke til å analysere og forbedre sine butikker.
Kundetelleren er et innovativt produkt som er utviklet og produseres i Norge.
– Vi har laget et enkelt og oversiktlig nettsted til bedriftene, hvor de enkelt kan hente informasjonen sin og kople denne mot salgsdata. Kundetallene oppdateres hver time, og det er enkelt for bedriftene å få informasjonen løpende.
2016 blir et spennende år for Digiref, og bedriften er allerede i gang med å utvikle flere konsepter og tjenester.
– Vi lanserer flere nye konsepter det kommende året. Dette er produkter som de tror vil være bedre og alltid til en lavere pris.