Hotellet ble først åpnet i samband med at Olav Thon bygde ut Vika Atrium. Det har vært kurs- og konferansevirksomhet ved hotellet siden 1988, og både hotellet og konferansesenteret har vært gjennom runder med renovering. Siste runde ble avsluttet nå i oktober i 2014, etter en full gjennomgang av konferansesenteret.
– Konferansesenteret er nå splitter nytt og topp moderne. Det ble strippet helt ned og bygd opp igjen med nytt kjøkken, ny restaurant og nytt teknisk utstyr. Det har blitt investert et betydelig beløp i dette slik at det nå er et konferansesenter i det absolutte toppsjiktet, forteller Eidslott.
Han legger til det i dag er godt marked for kurs og konferanse, men at konkurransen er sterk. Derfor har de lagt seg i selen for å tilby gjestene en spesielt god besøksopplevelse hos Thon Hotel Vika Atrium.
– Vi har en egen designansvarlig som samarbeider tett med et interiørarkitektfirma. Det er ett ledd i alt vi gjør for å ta kundenes ønsker på alvor, slik at det blir en best mulig opplevelse å være på hotellet. Visjonen vår er at vi skal gi gjestene våre en hyggelig opplevelse – og ikke minst en god matopplevelse.
Samtidig er kort vei til det meste, med blant annet Aker Brygge, Tjuvholmen og Nationaltheatret i umiddelbar nærhet. Eidslott har også gode parkeringsmuligheter, slik at gjestene ikke får utfordringer på den fronten. For kurs og konferanser tilbyr hotellet dagpakker som inkluderer alt en kursgjest kan forvente, med topp moderne teknisk utstyr, morgenbuffet, lunsj, pausemat og ettermiddagskaffe.
– Så har vi selvfølgelig også middager og selskaper, med overnatting og frokost. Der har vi en rød tråd på at den gode matopplevelsen skal stå i sentrum, understreker Eidslott.
I dag har hotellet en gruppe ansatte som til sammen teller omtrent 25 årsverk. For kursgjester har de 15 konferanserom av ulik størrelse. Det strekker seg fra eksklusive, små styrerom for maks åtte personer og helt opp til det som kan kalles hjertet i konferansesenteret, et auditorium med plass til 250 personer. Eidslott kan også tilby mindre plenumssaler som tar fra 60 til 90 personer.
– Om tre til fem år ser jeg for oss at vi er en ledende aktør på kurs og konferanse i vårt område i Oslo. I en ideell situasjon har vi såpass mange fornøyde gjester og så god omsetning at vi kan utvide etter hvert. Vi leverer høy kvalitet i alle ledd, og da får vi også fornøyde gjester, avslutter han.