I skrivende stund er selskapets buss nummer to under bygging, og Grønvold ser fram til å kunne møte kundene med topp moderne redskap. Kort eller langt, hjemme i Norge eller ut i Europa, kundens opplegg eller full pakke fra kappCosta: selskapet har stilt reisegaranti, og har dermed rett til å levere komplette reisearrangementer.
– På norske veier er vi godt kjent, ikke minst har vi hatt gleden av å kjøre hundrevis av utenlandske turister opp og ned langs den fantastiske vestlandskysten. Men vi har slitt asfalt så langt sør som til Barcelona; til Berlin og Krakow har vi vært mange ganger, og i 2013 kjørte vi nordmenn under ski-VM i Val di Fiemme.
Selv er Grønvold nylig tilbake fra en tur til Rena med elever fra Drammen videregående skole. Der fikk han godt skussmål fra elevene.
– Det var en som kom og sa: "Du er konge til å kjøre!" Sånt er jo trivelig å høre. Men det er klart, det er jo også sånn det skal være. Man skal tenke langt framover, kjøre jevnt og rolig, passasjerene skal merke minst mulig av bussens bevegelser. En jeg kjørte for tidligere lærte meg: "Du skal kunne sette en halvfull kaffekopp på dashbordet, og den skal det aldri skvulpe ut av!"
Kjører du turbuss, er den ene dagen aldri lik den andre. Du kommer deg ut, og du møter mye hyggelige folk. Men vinteren er en prøvelse: Én ting er at vinteren er lavsesong, men i tillegg kommer frosne dørlåser og lukelister, til tider også bunnfrosne toalettanker, og kjøringen er selvfølgelig også mer risikofylt på isete veier og i snødrev enn på fine sommerveier. Grønvold har en lenge hatt en idé om hvordan han skal unngå dette:
– Når høsten kommer har jeg tenkt at vi tar med trettitalls europainteresserte folk og kjører langsomt og rolig nedover mot Middelhavet. Tre uker skal vi bruke på turen, og ha opphold i Berlin, Praha, Bratislava, Budapest, Zagreb, Venezia, Carrara og Nice. Når disse reiser hjem kan vi ta imot nye grupper som kommer med fly til Nice, Barcelona eller Malaga. Vi kan legge opp turer med alt slags innhold: kultur, foto, team building, møter, kurs, vandringer, sykkelturer, golf… Og ved påsketider kan vi ta imot ei ny gruppe, for en like rolig og innholdsrik tur nordover igjen.
Og dermed er han også inne på tanken bak navnet som han etablerte turbusselskapet under:
– kappCosta? Det er både for å minne meg selv på at jeg skal kjøre tur, ikke transport, og at jeg skal kjøre i hele Europa, fra helt i nord til helt i sør. Derfor tok jeg slutten av Nordkapp og begynnelsen på Costa del Sol og laget navnet!