Nye varebiler fra SsangYong
Nye versjoner av SsangYongs varebiler Rexton og Rodius ble klare for lansering på det norske markedet nå i høst. Begge bilene er godkjent som varebil klasse 2 i henhold til de nye varebilreglene. Hos forhandleren Oslo Bilsenter har de stor tro på koreanerne, takket være gunstige priser og attraktive løsninger. Bilsenteret i Grenseveien har også et bredt utvalg av nyere bruktbiler importert fra Tyskland.
– SSangYong Rexton er en SUV, bygd i nært samarbeid med Mercedes, på plattformen til ML. Det er en av de få SUVene i markedet som i dag er godkjent som varebil. Nå kommer den med en ny egenprodusert motor fra SsangYong, med en motorkapasitet på 155 hester i en toliter. Og vi er så heldige at bilen kommer ut 100 000 kr billigere i forhold til tidligere modeller, forteller Roar Løvtangen, daglig leder i Oslo Bilsenter.
Det innebærer at prisen starter på 319 000 med manuell girkasse, mens toppmodellen, med skinninteriør, automatgir og annet utstyr, ligger på 399 000. Prisene er inklusive merverdiavgift. Rodius er enda et hakk rimeligere.
– Rodius har vært tilgjengelig fra 2005, og kommer nå med en helt ny bil som har blitt utrolig fin i forhold til tidligere modeller. Den har et varerom på godt over 2 meter, som er noe av det aller største du får på en bil i denne klassen.
Begge bilene kommer med femårsgaranti. For firmakunder er bilen selvsagt alfa og omega, og Løvtangen stiller derfor selvsagt med lånebil ved service og eventuelle andre hendelser.
– Konkurrentene våre skal jobbe hardt for å konkurrere på pris med oss, og kvaliteten er kjempegod på de koreanske bilene. Det er biler du kan stole på, understreker han.
Oslo Bilsenter fremstår også som en trygg forhandler. Selskapet er nå snart på trettitredje året, og har holdt til i Grenseveien i omtrent 25 år. Bedriften er familieeid den dag i dag, som ved etableringen i 1982.
– Det var tre brødre som startet sammen. De begynte med billige biler på bruktsiden. Import fra Tyskland viste seg å være det mest lønnsomme. Bilene vi fikk derifra var spesielt godt vedlikeholdt. Selv om en bruktbil fra Tyskland har en del kilometer på nakken, er bilen mye mindre slitt enn en norsk bil med tilsvarende kilometer.
I sortimentet til Oslo Bilsenter finner vi derfor et bredt spekter av brukt tysk kvalitetsbil, blant annet Volkswagen, BMW og Audi. Løvtangen og hans kolleger samarbeider med et firma i Tyskland som går grundig gjennom hele historikken til en bil, før bilen så eventuelt sendes til Norge og Oslo Bilsenter.
– I bruktutvalget har vi både luksuriøse SUVer, og vi har biler i en prisklasse i underkant av 100 000 kroner. Samtidig følger vi hele tiden med på markedet, slik at vi til enhver tid har inne de bilmodellene det blir solgt mest av. Dermed har vi stort sett biler for enhver kunde, utdyper Løvtangen.
Det er en strategi som har vist seg å gi fornøyde kunder. Mens det i Norge i 2013 var en generell nedgang i bruktbilsalget på cirka 5 prosent sammenlignet med året før, solgte Oslo Bilsenter like mange bruktbiler i 2013 som i 2012.
– Vi går inn for å yte kunden den beste servicen. En kunde som kjøper bil her kan være trygg på sitt kjøp. Dersom det skulle dukke opp noe, kan man være trygg på at man kan komme tilbake hit og få det ordnet. Vi følger opp kunden hele veien, avslutter Løvtangen.
Les mer...
2014-11-27 10.00