Helge Nilsen er leder for avdelingen som jobber kun med nyttekjøretøy. Den ble startet opp i 2000 i forbindelse med et buss-anbud, og fortsatt er det buss som er spesialiteten deres, forteller han.
- Vi håndterer vedlikehold av en rekke kjøretøy for forskjellige buss-selskaper som kjører i nordre og søndre Vestfold. Dette utgjør en stor del av det vi driver med. I tillegg har vi verksted for alle typer nyttekjøretøy fra Mercedes, på både lastebil, buss og varebil. Når det gjelder EU-kontroll utfører vi dette på alle kjøretøy, også personbiler.
Bertel O. Steen Vestfold består av tre avdelinger. I Sandefjord betjener de kunder i et kjerneområde som går fra hjembyen og opp til Holmestrand. De to andre avdelingene ligger i Larvik og Tønsberg.
- Mercedes er verdens største lastebil-produsent, og ligger alltid fremst i utvikling av nye produkter. Derfor har vi alltid de mest moderne og fremtidsrettede bilene, det er en kjensgjerning. Det gjør at de kanskje koster litt mer, men vi mener jo at hvis man kjøper et av våre produkter, så vil vi komme gunstig ut når man ser på totalregnskapet. Bilene våre har beviselig også et veldig gunstig drivstoff-forbruk. Og så har vi kjørekomforten. Hvis du setter deg i en av våre moderne lastebiler i dag, så legger du spesielt merke til hvor lavt støynivået er. Det er utrolig bra, sier Nilsen engasjert.
2017 bærer bud om byggeplaner, utvidelser og vekst for Mercedes-forhandleren i Sandefjord. Et nytt anlegg er på trappene, og med det kommer både utstillingsplass og en fordobling av verksted-kapasiteten.
- Det nye anlegget her på tomta forventes å stå ferdig i januar 2018. Vi har økt porteføljen betydelig på buss det siste året, og vi selger nå også både lastebiler og varebiler. Med utvidete lokaler vil Bertel O. Steen vise at vi satser tungt på nyttekjøretøy i Vestfold.
Og som kunde skal du få en god opplevelse fra du tråkker over dørstokken. Her kan du forvente å føle deg velkommen og i varetatt. Du skal føle at du blir tatt på alvor, og at Nilsen og kollegene hans alltid prøver å hjelpe best mulig. For, som han sier, det er det aller viktigste.
- Ettermarkedet er det vi lever av, og da sier det seg selv at service står i fokus.