I 2008 inngikk 7-Eleven et samarbeid med Shell i Skandinavia. 88 tidligere YX-stasjoner i Norge ble konvertert til Shell/7-Eleven. På Brennåsen har Nargis Malik vært daglig leder siden november 2010. Med seg har hun seks ansatte fordelt på 4-5 årsverk.
– Om sommeren er vi flere. Men hele året har vi ansatte som gleder seg til å gå på jobb. De sier at de har den beste arbeidsplassen, forteller Malik.
Hun liker å stå bak disken og ta sin del av ansvaret. For kundene er den egentlige sjefen:
– Det betyr veldig mye å gi dette lille smilet idet kunden kommer inn. Arbeidsdagen går ut på å fylle på med varer, sørge for at det er rent og ryddig – og smile! Dessuten har vi en liten konkurranse: Hver måned ser jeg hva de ansatte har jobbet mest med, hvem har førsteplassen når det gjelder bilvask og lignende, og så kjøper jeg en liten gave. Noen er flinke til å selge vask. Vi investerte i ny vaskemaskin i oktober.
Når det gjelder kundene, er det stort sett jevn trykk, men allerede i mai er det flere turister i helgene, og i fellesferien kommer den store strømmen, blant annet rogalendinger som har hytte og som kjøper hveteboller til kaffen, ler Malik. Bak disken er det fullverdig kjøkken. Sunne alternativer som nistepakker med karbonade, ost og skinke, baguetter, egg og bacon, er populære hos dem som stanser om morgenen for å kjøpe lunsj.
– Vi har også kaffedealen: Kunden betaler på begynnelsen av året, og da har de kaffe ut hele året på alle Shell-stasjonene.
Et populært tilleggsprodukt er billettene fra Billettservice. Men til tross for nye tider og nye konsept tenkes det også tradisjonell bensinstasjon. De som trenger det, får hjelp med å fylle drivstoff og hjelp til å kjøre inn i vaskehallen.
– Mine kunder og mine ansatte skal trives på denne plassen. Det gir meg størst glede, og det gir meg energi, sier Malik.