Han er daglig leder i Lyngdal Bilglass, en av filial av anerkjente Riis Bilglass. De er den største kjeden i sitt slag i Norge, og har rundt 140 avdelinger over hele landet. I Lyngdal åpnet de dørene for tre år siden, forteller Fåland.
– Før den tid var det ingen avdeling mellom Kristiansand og Sandnes. Lyngdal Bilglass dekker et stort område som først og fremst består av Lister-regionen, men også Flekkefjord, Vigeland og Hægebostad. Vi driver kun med bilglass, og vi tar den tiden vi trenger. Det vil si at vi tar alle de små forholdsreglene som gjør at resultatet blir 110 %. Rengjøring er for eksempel viktig.
Alle med kasko eller delkasko har glassforsikring inkludert. Det betyr at om du har blitt utsatt for steinsprut som kan repareres, så går ikke det på egen lommebok. Hvis derimot hele bilruta må skiftes, kan det være at du må betale en egenandel. Det avhenger av forsikringvilkårene hver enkelt har. Hos Lyngdal Bilglass tar de imot biler med steinsprut på drop-in, og i mellomtiden har de lånebiler som kundene kan bruke.
– I kjeden er vi veldig opptatt av at prosessen skal være mest mulig smertefri for kundene. Det betyr at vi ofte både henter og leverer vi biler på arbeidsplassene til folk, for å gjøre det enklest mulig for dem. Vi tar oss også av alt med forsikringsselskapene, så kundene slipper å tenke på det. Alt de trenger å gjøre, er å skrive under på skademeldingen og eventuelt betale en egenandel. Det er gøy å være i en bransje hvor du kan yte så mye for kundene, sier Fåland.
Riis Bilglass har et felles kundesenter for alle avdelingene hvor ansatte med god fagkunnskap kan svare på det meste. Alle avdelingene i kjeden legger stor vekt på at kundene skal bli fornøyde. Det er kundene de lever av.