Dette er ingen overdrivelse; i matdisken ligger et stort og bredt utvalg av bagetter og rundt kaffemaskinene bugner det av ulike bakevarer. Både boller, wienerbrød og andre fristelser er representert. Circle K Nykirke en av de aller største stasjonene i kjeden med 20-25 ansatte og nærmere 30 millioner i årsomsetning. Her fristes både med sitteplasser og wifi.
- Det er mange som setter pris på god mat om morgenen og muligheten for å velge ulike alternativer, ikke minst yrkessjåførene. Matpakkekonseptet vårt er noe av det vi skal utvikle videre for å gi et enda bedre tilbud til våre kunder. Etter at vi bygde om, fikk vi både bedre og større lokaler og nye toalettfasiliteter. Vi har bevisst gjort det romslig inne i butikken, og vil du nyte maten her, kan du velge om du vil sitte inne eller ute. Det er ideelt om sommeren for familier på tur, sier han.
- Her lå det en bensinstasjon allerede på 50-tallet, men da krysset ble bygd om for 10-15 år siden, bestemte Vegvesenet at stasjonen skulle fjernes. Da ble det lokale protester, Statoil fikk kjøpt et areal og bygde en stasjon som var ment å gi et tilbud til lokalkunder. Denne åpnet i februar 2006. Stasjonen har vokst kraftig siden da og retter seg i dag både mot trafikken på E18 og lokalkundene.
Ti år senere er kjeden i gang med en langt større endring; et omfattende navnebytte.
Alle norske Statoilstasjoner er snart ferdige med å skifte navn til Circle K, en av verdens ledende storkiosk- og drivstoffutsalgsvirksomheter med 12 000 utsalg i USA og Canada, Europa, Asia og Midtøsten.
Et navn betyr likevel ikke alt, påpeker Gullichsen:
- Det som er viktig å huske på, er at vi er de samme folka. Det er kanskje kjernen i det hele – vi som stasjon blir jo ikke forandret. Vi er de samme hyggelige menneskene og har de samme gode tilbudene og opplevelsene til våre kunder. Det er ikke mange kjeder som opplever omsetningsøkning ved et navnebytte, men det har faktisk skjedd med oss. Og så er vi jo blitt en del av den største kjeden i verden når det gjelder drivstoff og convenience, sier Gullichsen. Det blir spennende og lærerike tider fremover!
Det fremtidige målet er heller ikke lite: Nemlig å bli den største Circle K-stasjonen i Norge innen år 2020. Gullichsen skryter av sine ansatte. Å vokse i så stor grad er bare mulig når man har så mange gode folk med seg, mener han.
- Vi kan like gjerne starte med en gang å omdefinere begrepet «bensinstasjon» til «energistasjon». Hos oss i Circle K har vi ladestasjoner for el-biler,og vi ønsker å være i forkant av utviklingen fremover. Vi legger vekt på å ivareta kundene – også med de nye behovene som kommer, sier Gullichsen.