– Vi tar tak i ting og ser kundenes behov. Service er alfa-omega, forteller Kenneth Bruås.
Det skulle ta noen år før han beveget seg inn mot næringssegmentet, og for alvor begynte å se nytten av å bidra med sin kunnskap overfor bedrifter av ulike størrelser. Med erfaring fra stålbransjen hadde han flere prosjekter bak seg, og visste mye om bransjen. Men det var først da han kom over Responz – et større entreprenørfirma – at hjulene virkelig begynte å rulle.
Der Responz tar ledelsen i prosjekter og større oppdrag, er det svært vanlig at AK Bygg og Eien-
domsutvikling støtter med den biten som går på anlegg. Men også prosjektledelse har vært en stor del av hverdagen til Bruås.
– Kjennetegnet vårt i AK Bygg og Eiendomsutvikling er at vi strekker oss langt. Serviceinnstillingen vår er noe kunden skal huske. Det har tatt lang til å komme dit vi er i dag, og da er det viktig at kunden merker at vi representerer et solid firma som tar arbeidet på alvor, sier Bruås.
Virksomheten teller i dag ni ansatte, i tillegg til en del innleide i forbindelse med spesielle prosjekter. AK har blant annet vært engasjert i et byggeprosjekt i Haugesund, der det i større grad lønnet seg med innleide konsulenter, både praktisk og økonomisk.
Kapasiteten har også økt med årene, noe som har innebært et enda tettere samarbeid med Responz, større prosjekter og mer fleksibilitet. Men hvilke prosjekter som står for dør, er vanskelig å si noe om, mener Bruås.
– Tidene endrer seg, og vi tilpasser oss dem. Men jeg ser lyst på årene fremover, og jeg er overbevist om at vi kommer til å posisjonere oss ytterligere, sier han.