Det er med andre ord en allsidig hverdag i TNR Spedisjon AS. Driftssjef Steinar Løvvig kan fortelle om et selskap som setter pris på en utfordring, og som legger stor vekt på å være tilgjengelig for sine kunder.
TNR ble etablert i 1981 av en gruppe på 49 lastebileiere. Etter å ha ligget brakk i noen år, valgte seks av eierne å bygge det opp igjen på starten av 1990-tallet, og begynte med stykkgods i 1993.
– Vi startet opp i leide lokaler på Stord 01.05.2006. Det har vært en veldig positiv utvikling, noe som har gjort at vi vokste ut av disse lokalene. 01.11.2013 åpnet vi ny egen terminal på Heiane industriområde på Stord på 1 000 m² og med stort uteområde. Her er det også frys- og kjølemuligheter. Terminalen ligger tett på E 39. Daglig går det 18 distribusjonsbiler fra vår terminal ut i Nord-Rogaland og Sunnhordaland. I tillegg går det daglig vogntog til Bergen, Stavanger, Østlandet og Sverige.
– Vi er i dag agenter for Ontime Logistics, Collicare, Ramberg, Oslofrakt, Norlines og Dhl.
– I tillegg har utvidet vi med kranbiler, og vi har egne vogntog og en lagerhall som vi leier ut til
kundene. Det genererer igjen mye transport for oss. Etter å ha bygd to terminaler på Raglamyr som vi vokste ut av startet vi bygging her på Husøy og flyttet inn september 2008. Her har vi 25 mål uteområde og et areal på 9 000 kvadratmeter med lager, kontorer, verksted og vaskehall, forteller Løvvig.
TNR står for Transportsentralen Nord-Rogaland, og bedriften har til sammen 60 ansatte. Nå har de også tilrettelagt for båttransport, slik at selskapet kan fortsette ekspansjonen.
– Norlines er en av våre samarbeidspartnere som også har båttransport langs kysten og Europa, så da ble det naturlig for oss å tenke sjø og nærhet til kai da vi valgte å bygge anlegget på Husøy. Nå får vi fire–fem båtanløp i uka, og det genererer mye aktivitet. I tillegg har vi syv biler som kjører husholdningsavfall til forbrenningsanlegg i Sverige.
Han har vært i bransjen i nesten 30 år, og har i likhet med resten av staben hos TNR Spedisjon AS lang erfaring. Lang fartstid innebærer at de vet hva kundene vil ha, hvordan ting fungerer og hva som må gjøres for å få det til å gå rundt. Tilgjengelighet er et viktig stikkord.
– Tilgjengelighet overfor kundene er kanskje det viktigste, og vi er tilgjengelig på telefonen døgnet rundt. Utstyret skal også hele tiden være minimum 100 %. Det har med sikkerhet å gjøre når vi har bilene på veien. Vi har dokumentasjon på god leveringspunktlighet. Over 90 % kommer til rett tid til rett sted. Og husk at vi da snakker om store volum, sier Løvvig.
Han legger vekt på kvalitetsrutiner, HMS og miljø som nøkkelfaktorer for TNR Spedisjon AS. Slik skal selskapet også fortsette.