171006 MR

Trygghet og seriøsitet gir glade kunder

I bunnen ligger tradisjon og lange røtter. På toppen har Modalsli Rør AS krydret driften med moderne løsninger. I dag er de en allsidig virksomhet med mange bein å stå på. Bli med på besøk til en av Sørlandets mest spenstige rørleggerfirmaer.

Hovedavdelingen til Modalsli Rør AS ligger i Flekkefjord. Her møter vi daglig leder Arild Nilsen og Anette Didriksen; en av de ansatte med ansvar for butikken.


- Dette er et gammelt firma i regionen her. Siste oppdateringen er fra 1965, men før det vet jeg at det het Modalsli og Nygaard. Jeg kom inn i bildet i 1996, da kjøpte jeg meg inn sammen med kollega Frank Woll, og hadde jobbet som rørlegger i ti år for to andre firmaer. Jeg har fagbrev og mesterbrev. Det er en stor fordel å ha mesterbrev, for da får man blant annet sentral godkjenning, forteller Nilsen.


Firmaet har hatt en fin utvikling de siste tjue årene. Da Nilsen og Woll overtok hadde de tre fast ansatte. I dag har de vokst til tolv, i tillegg til fem innleide medarbeidere. En mindre avdeling ble åpnet i Sirdal i 2002 med fokus på et showroom med utstillinger. Her jobber for tiden seks ansatte og én lærling. I Flekkefjord har hovedavdelingen flyttet litt rundt, men de fire siste årene har de holdt til i fine lokaler i Brogaten. Her trives de godt med sentral beliggenhet og god kundeparkering. Modalsli Rør AS prøver å ha flest mulig bein å stå på. Det tror Nilsen er en av de største grunnene til den store oppdragsmengden. Snart åpner de en ny avdeling i Kvinesdal som heter Håndtverkssenteret, her får man hjelp til alt man trenger til et nytt bad eller oppussing, rørlegger, elektriker, maler og fliselegger – alt på ett sted!


- Vi driver med et bredt spekter av rørlegging på både privathus, hytter, industribygg og fiskeoppdrettsanlegg. Oppussing av bad er en ting, men vi driver med sveising, og har både gravemaskin og traktor. I tillegg utfører vi kamera-inspeksjon for kunder som har problemer med avløpsrør. Da kan vi dokumentere ved å ta bilder og film, og dokumentasjonen kan brukes overfor forsikringsselskaper. Jeg vil si at vi er veldig allsidige, og gjør mye forskjellig. Det omfatter også varmeanlegg, for vi bytter ut gamle oljekjeler og installerer forskjellige typer varmepumper.


171006 MR1


Viktig med seriøse håndverkere


I samarbeid med snekkere, flisleggere og elektroinstallatører kan de tilby totalpakker for private. Etter å ha vært på befaring hjemme hos kundene, gir hver og en håndverker-gruppe sitt prisforslag. Nilsen understreker viktigheten av å bruke seriøse håndverkere, for da får man garantier på utført arbeide.


Geografisk er Modalsli Rør AS spredt i mange retninger - fra Sirdal og omegn, til Lyngdal, Lysebåten og Suleskar. Ved behov tar de fleksible rør-ekspertene i bruk både snøskuter og båt for å nå ut til kundene. Segmentet fordeler seg cirka 75 – 25 prosent i favør private. På listen over bedrifter står navn som Simek og kraftselskaper som Statnett. De har også oppdrag for flere faste hyttefirmaer i Sirdal.


- Alle arbeiderne våre har fagbrev og våtromssertifikat. Normalt beregner vi cirka fire uker på å gjøre et stort bad når det skal inkludere alt fra grunnen av til ferdig bad. Det avhenger av at de forskjellige håndverkerne som er involvert i prosessen jobber etter skjema. Fordelen der er at vi kjenner hverandre og passer på hverandre. Overtakelsen med kunden er viktig for at vi skal være sikre på at han er fornøyd. Hvis ikke, retter vi opp med en gang.


En av de mange fordelene du som kunde får av Modalsli Rør AS, er muligheten til å komme med ideer til ditt nye bad - og kunne se det på forhånd. Anette Didriksen tryller frem drømmebad i 3D. Hun tegner inn forslag med innredning og utstyrsvalg for at kundene skal kunne forestille seg hvordan badet kommer til å se ut. 


Ellers i butikken har vi alt man trenger til et bad, fra håndklær og badekar, til servanter, toaletter og møbler. Vi prøver å bytte utstillinger slik at det stadig skal være noe nytt og gøy i butikken. Det er klart, vi vil jo alltid være best, sier Didriksen med et smil.


Medlem av Bademiljø-kjeden


Å være medlem av Bademiljø-kjeden ser de på som en kvalitetssikring. Her får firmaet mange fordeler, blant annet med innkjøp og gode garantier som er en stor trygghet for kundene. Det er også mye støtte og god oppbakking i en kjede som er kjent for å fokusere på kvalitet og anerkjente merker.


- Ingen er feilfrie, og det er selvfølgelig ikke vi heller. Men det er veldig viktig at vi prøver å rette opp hvis vi skulle gjøre noe feil. Og vi prøver å ta i mot alle og gjøre så godt vi kan. Det ser bra ut for fremtiden, for pila går rett oppover. Jeg er veldig opptatt av at alle skal trives på jobb, og vi er en bra gjeng. Man blir nesten som en familie, og vi deltar på messer og liknende for å gjøre noe litt sosialt også, sier Nilsen og forteller videre om tryggheten man kjenner som kunde hos Modalsli Rør AS:


- Vi setter sikkerheten i høysetet. Et godt hjelpemiddel er at vi har 24 timers vakt. Og kundene skal føle seg trygge på at de får et godt produkt og god oppfølging etterpå, avslutter daglig leder Arild Nilsen.

Les mer...

2017-03-21 14.45

bilskadekvinesdal1

Profesjonell og rask bilskadehåndtering hos godkjent skadeverksted i Kvinesdal

Artikkel Bilskade Kvinesdal er utstyrt med moderne teknologi for å håndtere alle typer karosseri- og chassis-skader. For forsikringsselskaper utfører bilskadeverkstedet ulike reparasjoner og utskiftninger av bilglass,...
e2solutions1

Slik kan e-handelaktører spare opptil 40 prosent på sin frakt

Artikkel IT-selskapet Konsept-IT, står bak Shopify-partneren E2 Solutions’ app for nettbutikker. Med appen CargonizE2, kan en e-handelaktør få tilgang til eksterne fraktavtaler og få en skreddersydd totalpakke...

Kontaktinformasjon

  • Modalsli Rør AS
  • Adresse:
    Brogata 31
    4400 FLEKKEFJORD
article1

Beste stedene å campe i Norge

Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

Farvel til tradisjonell leksehjelp?

Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

Digitale møter: Tips for nybegynnere

Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

Arkiv