164042 AD164042 AD0164042 AD1164042 AD2

Vi har så mye mer å tilby

Teknologisk utvikling og den digitale tidsalderen stiller store krav til omstilling og oppdatering i de fleste bransjer. Admit AS er et moderne og fremtidsrettet selskap som tilbyr rådgivning og konsulenttjenester innen økonomi, IT og regnskap. - Målet er å være proaktive overfor kundene, sier økonomisjef og markedsansvarlig Stig Berild.

Opprinnelsen til det som i dag er Admit AS så dagens lys i Ålesund for snart 30 år siden. Den gang var de et rent regnskapskontor, men med årene var det en gründer som så at det var behov for noe mer. For å tilpasse seg fremtiden, endret de navn til Admit, og siden har de levert de adskillig mer enn regnskapstjenester.


- Min erfaring er at regnskapsbransjen i mange år har hengt etter i den teknologiske utviklingen. Man skal ikke mange år tilbake før det var vanlig å levere bilag i en perm i en pose! Men dette er jo ikke fremtiden, for også innen regnskap har det meste blitt skybasert og digitalisert. Og dette må vi tilpasse oss, skal vi ha livets rett.


Da gjelder det å velge system, og å endre organisasjon og arbeidsrutiner slik at man jobber mest mulig effektiv på den nye måten. Dette får konsekvenser for både kunder og medarbeidere, men kundene til Admit AS er stort sett veldig fornøyd med “det nye”, sier Berild.


- I tillegg tror jeg nok at særlig regnskapsbransjen vil bli langt mer konsolidert i tiden som kommer, med færre og større enheter. Vår gründer og daglig leder, Terje Græsdal, tok dette valget for noen år siden. Det var ikke et valg om å være med eller ikke; det var et valg om å kunne eksistere eller ikke. Endringer kan jo være tøffe, men for meg er det ikke noe som er mer fascinerende enn å bidra til at vi skal være fremtidsrettet. Å vise kunden fremtiden er fantastisk inspirerende.


I dag består Admit AS hovedsakelig av tre pilarer. De har et regnskapskontor som er registrert som et eget AS. De har også et datterselskap, Admit Systemer, med forretnings-konsulenter som jobber mot bedriftsmarkedet. Den tredje delen er en egen IT-avdeling med tre dataingeniører.


- Dette gjør oss ganske unike, for vi ser at ved å slå sammen disse tre fagområdene, gir det synergier. Vi henter data fra kunden gjennom regnskap og utarbeider et regnskap. Trenger vi ekstra hjelp til å hente inn data, bruker vi IT-avdelingen til å innhente, bearbeide og videreformidle dataene til oss. Deretter bruker vi gjerne forretnings-konsulenter til å rådgi kunden på bakgrunn av de dataene vi har funnet frem.


Selskapet spesialiserer seg på prosjektbaserte kunder som trenger prosjekt-oppfølging tallmessig. De operere i segmentet med små og mellomstore bedrifter. Admit AS har spesialkompetanse på prosjektbaserte kunder, og spisskompetanse på boligbyggere. I staben har de nemlig egne folk med spesialkompetanse på bustadoppføringslova, og derav en rekke boligbyggere i porteføljen.


- Det viktigste for oss, og for å være kunde hos oss, er at man ønsker noe. At man ønsker å bruke økonomien og tallene sine til å oppnå noe, og at man er engasjert. Vi ønsker ikke å være en bokførings-sentral som bare sørger for at momsen, arbeidsgiveravgiften og årsregnskapet er inne til rett tid. Man kan si at våre kunder vil noe mer. Og Admit AS er så mye mer enn bare et vanlig regnskapskontor, for vi har så mye mer å tilby!


På den rikholdige listen over hva de kan levere, finner vi konsulenter som fungerer som økonomisjefer til leie. Oppgaven deres da er å frigjøre tiden til daglige ledere slik at disse kan gjøre andre ting enn å ta seg av regnskap og tall. Her er også endringskonsulenter som på kortvarige oppdrag kan gå inn i en bedrift og hjelpe til med å gjennomføre strukturendringer.


- Siden alt foregår digitalt, finnes det ikke lenger noen geografiske grenser. Kundene våre kommer derfor fra østlandet og hele veien til midt-norge. Ambisjonene fremover er at vi skal vokse, men veksten videre må kanskje skje på andre steder i landet enn her i Ålesund.


Som seg hør og bør en kunnskapsbedrift har Admit AS tilholdssted i kunnskapsparken i Ålesund. De samarbeider tett med NTNU i byen, og jobber direkte med både studenter og professorer. Berild fremhever også et spennende samarbeid de har gående med advokatselskapet Øverbø Gjørtz AS, som er det største i sitt slag mellom Ålesund og Bergen.  


- Jeg føler at vi har høy kompetanse på huset, vi er teknologisk frempå og at vi er proaktive overfor kundene. Uten å si at vi er bedre enn alle andre, er vi gode og ganske unike på dette med å utnytte regnskapet. Ved å bearbeide og utvikle dataene med IT-avdelingen, for deretter å gi dette til en person med stor kunnskap innen økonomi som gjør det slik at kunden tjener mer penger. Det er jo dét det handler om, og dette er bunnlinjen: nemlig å trygge arbeidsplasser.

Les mer...

2016-12-01 12.30

e2solutions1

Slik kan e-handelaktører spare opptil 40 prosent på sin frakt

Artikkel IT-selskapet Konsept-IT, står bak Shopify-partneren E2 Solutions’ app for nettbutikker. Med appen CargonizE2, kan en e-handelaktør få tilgang til eksterne fraktavtaler og få en skreddersydd totalpakke...
anleggsgartnerost2

Engasjert og erfarent anleggsgartnerfirma skaper imponerende utemiljøer

Artikkel Anleggsgartner Øst AS, har en lang kunnskap og bred ekspertise i anleggsgartnerfaget, med mangfoldige tjenester som strekker seg fra private hager til imponerende prosjekter innenfor offentlige områder.

    Kontaktinformasjon

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv