– Av konsulenttjenester tilbyr jeg alt innenfor oppfølging på byggeplass og uavhengig kontroll. I tillegg kommer byggesøknader, oppfølging og rådgivning. Med min sterke byggfaglige bakgrunn, kan jeg også rådgi om byggdetaljer og løsninger. Når det gjelder taksering, gjør jeg det meste fra skader og naturskader til boligsalgsrapporter og verditakseringer av boliger og under oppgjør etter arv og skilsmisser, forteller Christiansen.
I meglersegmentet er boligsalgsrapporten en viktig tjeneste. Fra og med januar 2015 er det bestemt at en ny, bedre og mer omfattende rapport er obligatorisk, og Christiansen står klar for å utføre tjenesten som sertifisert DNV-takstmann. Han får gode tilbakemeldinger fra fornøyde kunder om at han er grundig og presis i arbeidet sitt, og at han tar seg god tid sammen med kunden som får være delaktig i prosessen.
– Jeg er ryddig og nøyaktig, og har et mål om at mine rapporter og takseringer skal være feilfrie. Det viktigste er at kunden skal være fornøyd med jobben og tjenesten jeg yter. Samarbeid og delaktighet er viktige nøkkelord mener Christiansen. Jeg dekker meg ikke bak noe, men skriver konkrete ting og våger å stå for det – selvfølgelig i forhold til de regler og krav som stilles til en takstrapport. Om tre år håper jeg å ha bygd opp et solid og anerkjent firma som mange i området kjenner til, sier Christiansen.
Han er tydelig på at Contaxt AS skal bli kjent som et faglig sterkt selskap, som er til å stole på, der kunden og tjenesten er i fokus. Med Christiansens brede erfaringsbakgrunn og positive tilbakemeldinger ligger alle forutsetninger til rette for det.