Hotellet kan også friste med gode tilbudspakker på hotellrom, opplevelser og aktiviteter som settes sammen, enten du er på ferie eller reiser med jobben.
Etter utbyggingen kommer Thon Hotel Linne i Groruddalen til å være Oslos 5. største hotell med nærmere 400 rom. Likevel er det paradoksalt nok intimiteten som gjør hotellet spesielt, mener direktør Are Gald.
– Den største kundegruppen vår er forretningstrafikken. Der har vi kunder som kanskje bor her i 50-100 døgn i året, og som setter pris på at de blir gjenkjent. Vi er et stort hotell, men restaurantdelen og resepsjonsområdet er likevel relativt lite, slik at man får det ganske komprimert. Her blir du lagt merke til. Selv om vi blir et stort hotell i antall rom, har vi denne intimiteten, og det gjør oss unike, smiler han.
Gald viser rundt og forteller hvordan det kommer til å bli etter den siste utbyggingen i første halvår av 2018: 394 rom, over 100 av dem med minikjøkken, særlig beregnet på dem som ukependler til Oslo eller andre som trenger et sted å bo i noen måneder og derfor har behov for kjøkkenmuligheter.
Beliggenheten for øvrig er perfekt for dem som vil være i rolige omgivelser hvor sentrum likevel kun er 12 minutter unna med trikk: Det er 500 meter til flybuss, 1,5 km til togstasjonen, 45 km til Oslo Lufthavn Gardermoen, 6 km til golfbane – og en umiddelbar nærhet til Bjerkebanen.
– Her er det stille og rolig, det finnes masse turmuligheter, og vi ønsker å være lokalhotellet i Groruddalen. Vi har lokaler som vi leier ut til arrangementer, ofte til bisettelser fordi vi har mulighet til å stenge av restauranten og ha den som eget, lukket lokale for gjestene våre, forklarer Gald.
Hotellet har gode parkeringsmuligheter, og for dem som har elbil, bygges det nå ti ladeplasser – fem Tesla-ladere og fem multiladere. Per i dag har hotellet 75 ansatte, men med utbyggingen vokser også arbeidsstokken.
– Jeg er stolt over at vi har eiere som satser på hotellet og bygger ut for å gjøre oss til et enda bedre sted å være. Kollegene mine synes det er så spennende det vi driver med, at de velger å være her over lang tid. Og viktigst av alt: Kundene kommer igjen fordi de liker seg.