– Vi ser at vi har lyktes godt etter 2009, da ombygningen var ferdig. Det har vært morsomt å ha fått vært med på hele prosessen, fra planleggingsstadiet til slik det er blitt i dag. Men det nytter ikke å lene seg tilbake å være fornøyd. Vi må tenke fremover. Vi skal beholde det positive, og vi skal være videreutvikle det vi er gode på, forteller senterleder Gry Harbu.
Før omstruktureringen hadde Eiker Senter et sterkt fokus på faghandler. I dag har senteret utviklet et bredere nedslagsfeltet. De har alltid vært gode på hus og hjem, men er nå også meget godt dekket på blant annet klær, sko, reise og optikk. Resultatet er et senter hvor du får tak i det meste, også når du har ærender som er litt utenom det dagligdagse.
– Samtidig er vi et nærsenter for mange som bor her i kommunen, fordi vi ligger så godt til. Mange kommer hit for å gjøre sin daglige handel. Men vi ser at omsetningen øker på slutten av uka. Det er som det skal være. Vi har mange forbipasserende på hovedveien som drar innom Eiker Senter, og det er en del hyttetrafikk takket være beliggenheten vår, sier Harbu.
Hun mener Eiker Senter har funnet en god balanse i butikkmiksen. Det gjør senteret attraktivt for de aller fleste kundegrupper. Barnefamilier er den største målgruppen. Harbu nøler ikke med å kalle Eiker Senter et familiesenter. Her får store og små familier alt de behøver i hverdagen.
Samtidig er ikke Eiker Senter større enn at det er lett å finne frem, og både senteret og butikkene yter førsteklasses kundeservice. Adkomst og parkering er meget godt tilrettelagt, med høy kapasitet.
– Vi har hatt en flott omsetningsutvikling med det nye senteret. Det betyr at vi har hatt suksess med den nye strategien, med den nye utformingen av senteret. Vi har lyktes med butikkmiksen, og har trofaste og stabile leietakere, konstaterer Harbu.