- En elektrikerjobb er ikke alltid bare 1-2-3. Det er stor kravdokumentasjon, og vi er kanskje den faggruppen som har størst krav til regelmessig kompetanse heving etter hvert som forskrifter og krav endres. Det er eier og bruker av elektriske anlegget som har ansvaret for at alt er i orden. Det er viktig å få kommunisert ut til sluttbrukerne. Det er viktig med kvalitet på utstyr og arbeid. Kvalitet koster, men det lønner seg, sier daglig leder Robert Blåhella.
I BDM Elektro AS er de ti mann som leverer det meste av elektrotjenester til både private og næringsliv, på prosjekter med en totalverdi på opp til omtrent tre millioner. Nedslagsfeltet er hovedsakelig det sentrale Østlands-området, men Robert og kollegene har vært landet rundt på spesialprosjekter. Det er takket være solid kompetanse – og god service.
- Vi er i servicebransjen. Du kan annonsere så mye du vil, men det er service vi lever av. Når vi er ute, skal vi ha en god fremtreden. Gjør du det, i tillegg til å levere en bra jobb, så er det den absolutt beste reklamen du kan få. Så det har vi sterkt fokus på alle sammen. Det er kunden som betaler lønna vår.
Det er en innstilling som har sikret selskap faste avtaler med flere kunder. Robert er opptatt av å tenke langsiktig med faste kunder. Det gir stabilitet og forutsigbarhet for begge parter.
Samtidig prøver vi ofte å prioritere nærmiljøet, for det er dem vi skal leve lengst av. Det er viktig å være tilstede i nærmiljøet. Vi får også mange nye kunder gjennom referanser fra våre gamle kunder.
For det betaler seg å levere godt håndverk. I et fag som elektrikerfaget er kvalitetsarbeid dessuten avgjørende med tanke på sikkerhet og varighet.
- Vi ønsker ikke å være med prisjaget, men ønsker å levere god kvalitet til en riktig pris, sier
Robert.