sonplast2sonplast1sonmarina1

Båtreparatør med lang erfaring skaper trygghet på sjøen

Båtreparasjonsfirmaet Son Plast, eies og drives av båtbyggeren Veso Nikolov, som har over 20 års erfaring med båtreparasjon og plast- og glassfiberbygging. Slikt blir det trygge og sjøsikre båter av!

Den driftige båtbyggeren Veso Nikolov, har mange jern i ilden. Han overtok plastverkstedet her i Son for tre år siden og er daglig leder ved både båtopplagsfirmaet Son Marina og båtreparasjonsfirmaet Son Plast.


– Det er viktig for oss å stå på to bein, så derfor har vi Son Marina og Son Plast i separerte avdelinger. Vi samarbeider likevel, og vi reparerer også båtskader som kommer fra Son Marina, forklarer Veso.



Lang erfaring
Veso har sammenlagt over 20 års erfaring med båtbygging fra hjemlandet Bulgaria, der han har bygget motorbåter på opptil 22 fot, fiskebåter og joller, samtidig som han opparbeidet seg en bred kompetanse innen glassfiberbygging og reparasjoner.


– Her i Norge er det veldig mange båter, mye mer enn i Bulgaria! Og her er det mye skjær i sjøen, så det er veldig ofte skader på båter. I Bulgaria er det bare sand, ler han.


90 % av båtreparasjonskundene til Son Plast er forsikringsselskaper, og Veso forteller at forsikringsselskapene er fornøyde med reparasjonsarbeidene som Son Plast utfører.



– Vi har høye krav på kompetanse og oppdaterer oss stadig på nye verktøy, kurs og materialer, og vi er åpne for å oppdage nye ting som kan gjøre jobben lettere for oss. Båtsesongen her i Norge er jo veldig kort, så vi må prøve å hjelpe så mange vi kan på veldig kort tid, understreker Veso.


Trygge båtreparasjoner
Ifølge Veso er det viktig å ha lang og riktig erfaring i forhold til å bruke riktig materiale ved reparasjonene. Minst like viktig er det å finne ut av hvilke materialer som er blitt brukt ved båtproduksjonen for at reparasjonsarbeidet skal bli så trygt og korrekt utført.


– Når vi utfører en reparasjon ved dette verkstedet, er det viktig for oss at båten er helt trygg. Det skal tross alt være folk ombord i båten og da må den være helt i orden. Dette stiller vi store krav til, for om det skjer noe med båten ute på sjøen kan det sette mennesker liv i fare. Derfor sjekker vi nøye etter hver reparasjon, og lar båten stå på vannet for å se om det er noen lekkasjer og følger opp med kunden de neste ukene, sier Veso.


Båtreparasjonsfirmaets plan for fremtiden er å fortsette å yte god service, samtidig som de jobber mot å utvikle seg videre for å bli enda mer effektive.


– Vi er veldig opptatt av at våre kunder skal fortsette å være fornøyde med vår service, og vi jobber knallhardt for å opprettholde vårt gode rykte, avslutter Veso.


Les mer...

2022-07-01 09.00

flytentreprenor2

Store vekstambisjoner for fremoverlent entreprenørselskap

Artikkel Flyt Entreprenør er totalentreprenøren som vektlegger trivsel og kompetanseutvikling blant sine ansatte. Med en sterk bedriftskultur, er entreprenøren godt rustet for videre vekst med sine to avdelinger...
dotduozink5

Miljøvennlig overflatebehandling skaper stål som lever i det uendelige

Artikkel DOT DuoZink AS, har 40 års erfaring innen varmforzinking og industriell overflatebehandling. Den miljøbevisste zink-aktøren var blant de første i verden som kunne tilby miljøvennlig rustbeskyttelse med...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv