182006åddag182006182006dd182006ddd182006sss182006åaaa182006åaghhhhh182006åas

Derfor er Underbar din nye favoritt

Når du kommer inn dørene til Underbar på Aker Brygge, senker du skuldrene. "Klirr-klirr" sier isbitene i glasset ditt. Livet er best med god drikke.

– Jeg synes at folk skal komme hit og få seg noe veldig godt å drikke. Vi har et så stort sortiment at vi har noe for alle smaker, og vi lager også veldig mye kaffe og alkoholfrie drinker. Her skal man kunne slappe av og føle seg hjemme. Alle er hjertelig velkomne til Underbar!


Og med det har du nettopp blitt invitert til en av de hyggeligste utestedene på Aker Brygge i Oslo. Micke Andersson er daglig leder for Underbar, en cocktail- og whiskybar. Hit kommer alle slags kunder, unge som gamle og velstående som ordinære. Felles for dem alle, er det at de ønsker seg noe godt i glasset som de kan kose seg med i en hyggelig atmosfære. Baren har i utgangspunktet 23-årsgrense, men klientellet er noe eldre og har en snittalder på 40-50 år, forklarer Andersson.


182006åaghhhhh


– Vi profilerer oss mest som en whiskybar. I sortimentet har vi cirka 530 typer, og det er single malt som er mest populært. I tillegg til at japansk whisky har blitt en trend, har også gin tonic tatt helt av.


– Før hadde de fleste barer et par kjente gin-merker som alle kjente til. Men mange flere har dukket opp etter hvert, og ikke minst reiser mange nordmenn til Spania hvor det er vanlig med gin-barer. I Spania serveres ofte gin tonic i store, runde glass med masse is, bær og fruktskall, og det ser jo veldig lekkert ut, da.


182006ddd


Hos Underbar har de drøyt 100 forskjellige typer gin og et stort utvalg av tonic. Med andre ord har du litt å velge mellom. Og det er det store utvalget som gjør at det kreves høy kompetanse og kunnskap av de ansatte bak bardisken.


– Man skal være profesjonell og kunne lage en god drink uten å måtte stå foran kunden og smake seg frem. Hvis en kunde ønsker en spesiell drink, må man lytte til vedkommende. Ingen bartender kan alt, men man må lytte og lære av gjestene sine. Utover det kan man søke og lese på internett, og smake seg fram utenom arbeidstiden.


182006dd


Hos Underbar er uteserveringen åpen året rundt, takket være varmelamper som gjør det godt og varmt. Her sitter folk utendørs og koser seg sommer som vinter.


– Det beste med jobben er å se at man gjør folk glade, og når folk tar oss i hånda og takker for kjempegode drinker og fin atmosfære. Vi på Underbar skal utvikle oss videre slik at vi ikke stagnerer. Det viktigste er å ha en god kvalitet på de som jobber her slik at vi alltid kan yte god service til gjestene våre.


Foto: Duncan Philip Jones

Les mer...

2018-03-13 14:00

201028w2

Utfordrer kjøkkenbransjen med møbler for en grønn fremtid

Artikkel Rotpunkt åpner butikk etter butikk i rekordfart, og utfordrer kjøkkenbransjen med sin tyske kvalitet og grønne drivlinje.
201007w3

Folk reiser fra fjern og nær for å få behandling på Salong Bellezza

Artikkel Skjønnhetssalongen Bellezza, har satt sammen en meny tilpasset det salongeier Anita er aller best på. – Det er viktig for meg å være god på de behandlingene jeg har, forteller hun.

    Kontaktinformasjon

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv