181091åd181091181091d181091s181091å

Tunnelfobi? Nå kan du føle deg trygg

Hvem drømmer vel ikke om et bedre miljø, økt trafikksikkerhet på veien og samtidig kunne spare penger? Aventi gjør det tilsynelatende umulige mulig!

Med høyteknologiske systemer for styring, regulering og overvåkning av veier og tunneler skal Aventi gjøre norske trafikanter tryggere. Ved å ta i bruk smarte tekniske løsninger og utstyr har selskapet tre hovedmål: å sikre liv og helse, redusere kø og hindre unødvendig forurensing.


– Sikkerhet, fremkommelighet og miljø er sammen med 0-visjon viktige parametere i leveransene til Statens vegvesen. Den investeringen som gjøres i tunneler, for eksempel, skal være med på å bidra til null drepte og hardt skadede i trafikken. Teknologi er et viktig virkemiddel for å redusere ulykker, og særlig dødsulykker, langs veiene, forklarer Terje Hundere.


Han er daglig leder i den delen av Oslo-selskapet som heter Aventi Intelligent Communication. Bransjemagasinet møter ham sammen med kollega Roger Herheim i Aventi Installation.


181091


– Systemene er også besparende på den måten at man ikke trenger å sende ut fysiske biler og mannskap for å omdirigere trafikk ved ulykker. Med et overvåknings- og trafikksystem kan man gjøre dette ved hjelp av de tekniske installasjonene, legger Herheim til.


Bedriften satser også på intelligent infrastruktur, som går ut på å kommunisere, innhente og distribuere informasjon mellom kjøretøyene og mellom kjøretøy og infrastruktur. Her er sikkerhet,  fremkommelighet og forutsigbarhet nøkkelbegreper. I tillegg jobber de med mobility-løsninger for å utnytte kapasiteten på alle slags kjøretøy innen kollektivtransport, privatbiler og drosjenæringen.


– Med kamera og teknisk utstyr i tunneler, er målet å få mest mulig sanntidsinformasjon om ulykker og andre hendelser. Slik kan man unngå kilometer med kø, forurensing ved at biler går på tomgang og at kollektivtransporten stopper opp.


181091å


Størsteparten av vei- og tunnelprosjektene Aventi leverer er utlyst som offentlige anbud. I disse kontraktene er Aventi Installation kontraktspartner, og leveransene består som regel av tekniske installasjoner langs vei og i tunnel til Statens vegvesen. Da gjør de alt fra å montere og programmere til å lage grensesnitt opp mot Vegtrafikksentralen slik at de kan få det inn i sitt system. I noen tilfeller opererer de også som underleverandør av de store anleggsentreprenørene.


– Målet vårt fremover er å være enda mer innovative og påta oss større prosjekter. Utsiktene ser veldig gode ut, og vi har mange utfordrende prosjekter. Aventi er en spennende arbeidsplass hvor man får utfordringer og kan utvikle seg som ansatt.

Les mer...

2018-03-06 14.45

vintagemoderne

Smakfullt vintage interiør

Artikkel Å skape et vintage interiør på en smakfull måte kan være utfordrende. Vi lister 5 tips for et vakkert, gammelt interiør - uten å ende opp som bestemors stue.
Prosjekt

Litt smartere arbeidsmetode skaper forretningsverdi

Artikkel Litt Smartere AS, er et konsulentfirma som hjelper bedrifter med å skape forretningsverdi gjennom problemløsning, utnyttelse av potensialer, effektivisering og bedre beslutninger.   – Alle bedrifter har...

    Kontaktinformasjon

    • Aventi
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      22 10 67 70
    • Adresse:
      Østre Aker vei 19, 0581 Oslo
    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv