fuglehusetinterior8fuglehusetinterior1fuglehusetinterior2fuglehusetinterior3fuglehusetinterior4fuglehusetinterior7fuglehusetinterior6fuglehusetinterior5

– Vi forsøker å ta inn ting ingen andre i byen har

Med en salig blanding av spennende varemerker og interiørartikler du ikke finner overalt, sprer Fuglehuset Interiør godt humør i Flekkefjord sentrum.

Bak kassa og i den koselige interiørforretningen Fuglehuset Interiør, står de to sprudlende butikkinnehaverne Marit Jensen og Cecilie Svartis klare for å spre glede og god stemning – alltid med en god porsjon humor. I år fyller den trivelige forretningen i Flekkefjord sentrum ti år.  



– Jeg og en svigerinne startet opp Fuglehuset Interiør for ti år siden, og da hun trakk seg ut etter fem år, var jeg så heldig at jeg fikk med meg Cecilie! Vi fungerer  bra sammen, forteller Marit og smiler mot kollegaen Cecilie.  


– Vi har det så gøy på jobb at vi gleder oss til hver dag vi skal hit. Det er masse koselige kunder, som gir oss hyggelige tilbakemeldinger, forteller Marit og Cecilie muntert.  



Videreutviklet konseptet
Marit har altså vært fast inventar i forretningen fra dag én. Hun har jobbet i flere butikker, blant annet som butikksjef for Feel avdeling Flekkefjord, og er i sitt rette element som butikkinnehaver her på Fuglehuset Interiør. For Cecilie, var det derimot en helt ny opplevelse. Hun hadde en utdannelse innen hotell og kom rett fra banken der hun jobbet som kunderådgiver. Hun har alltid likt interiør, og var derfor ikke vanskelig å overtale når Marit spurte henne om hun ville være med som deleier. 


Siden den gang har interiørforretningens konsept vært under stor utvikling.  



– Vi har gått fra «bling»-ting som krystallamper og sølv, til et mer røft uttrykk med mye tekstiler, krydder og matvare-produkter. Vi prøver hele tiden å høre hva folk spør etter, og har funnet mange merker som vi bare  ha, forteller Marit og trekker frem noen godbiter:


– Vi har Ment; et norsk designmerke fra Lillehammer som produserer porselen og som også har designet en del for undervanns-restauranten Under i Lindesnes. Så det merket er vi veldig krye over å ha! Vi har også krydder fra Nicholas Vahé, interiør fra House Doctor og masse fine ting fra IB Laursen.  



Kort og gaveartikler til alle anledninger 
Blant hyttefolk og turister, er det tradisjonelle engelske serviset fra Laura Ashley en storselger, opplyser Cecilie og Marit. Og med tøffe retrobilder og te fra Tetøsene, kan du med andre ord finne det meste hos Fuglehuset Interiør – enten du er på jakt etter noe til deg selv, en gave til mor – eller den perfekte gi-bort-presangen.  


– Og så har vi kort og gaveposer som passer til mange forskjellige anledninger, tilføyer Marit.  


– Vi forsøker å ta inn ting som ingen andre i byen har, fastslår begge. 



Det er ikke bare utvalget som har fått seg et stort løft. Med gamle, fine butikkhyller, en vakker kjøpmannsbenk fra gamle Brødrene Søyland – som flere kunder har spurt om å få kjøpe, og ny profilering i form av en røffere logo, har de to damene gitt butikken nytt liv.   


Marit skryter videre av Smaabyen Flekkefjord; et initiativ som fremmer kultur- og bylivet i Flekkefjord og som har satt fokus på hva den trivelige byen har å by på.  


– Butikken vår ligger rett og slett i en fantastisk fin gågate. Og Flekkefjord har virkelig blomstret, med mye kultur, fine hus og vakre blomster som bygartneren har plantet. 


Oppdatert på trender 
Marit og Cecilie savner å reise på messer for å få inspirasjon og se på nye ting. Likevel holder de seg fullt oppdatert på avstand, over alt som skjer i interiørverdenen og hvilke farger og materialer som er i vinden den kommende sesongen.  


– Vi må følge med og høre hva folk vil ha, og vi leser masse interiørblader og kikker på leverandørenes bilder på nettet. Nå kommer det mye høst- og naturfarger, og til jul kommer det masse gøy, sier de to blide damene, som oppfordrer alle til å komme innom Fuglehuset Interiør på et hyggelig besøk.  



Marit og Cecilie blir nemlig ofte omtalt som både sosiale og trivelige, og butikken har fått mange faste kunder som følge av de to damenes gode humør og sosiale vesen.  


– Vi liker folk! Målet vårt er å få kundene til å le mens de er her inne, eller i hvert fall smile når de går ut, fastslår de avslutningsvis.  


Les mer...

2021-10-01 14.00

audrey-fretz-3ExPoluud54-unsplash

Dette må du vite om anti-aging hudpleie

Artikkel For at anti-aging-produktene dine skal ha noen effekt, må de inneholde aktive ingredienser. Bærum Plastikkirurgi kan hjelpe deg med å finne produktene som passer til din hud – og som faktisk fungerer.
porschekristiansand1

Tradisjon og innovasjon hos verdens fremste bilmerke

Artikkel – Porsche står for tradisjon, men også innovasjon, fastslår plassjef og Porsche-entusiast Frode Zaar hos Porsche Center Kristiansand.
Til Facebook-siden

    Kontaktinformasjon

    schmidtkjøkken2

    Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

    Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

    solvangrevisjon1

    Statsautorisert revisor Asbjørn Solvang: – Revisor bør brukes til mer enn bare tall og regnskap

    Solvang Revisjon har en lang tradisjon med revisortjenester for små og mellomstore bedrifter.   – Det kan være nyttig å bruke en revisor til mer enn bare en som kontrollerer, opplyser Asbjørn Solvang, daglig leder i Solvang Revisjon AS.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv