191037w3191037w1191037w2191037w4191037w5

Circle K-stasjonen som gjør det lille ekstra

Circle K Mosseporten er blant de få bensinstasjonene som fremdeles bytter lyspærer og gjør dekkservice, både på bestilling og ved akuttbehov.

– Jeg er mer eller mindre født på en bensinstasjon, sier Geir Hofgaard (48) lattermildt.


Geir Hofgaard er daglig leder og eier på Circle K Mosseporten, og kan fortelle at han har lang erfaring innenfor bransjen. Faren til Hofgaard drev Statoil Halden hele sitt liv, og som ungdom begynte Hofgaard å jobbe bak disken på bensinstasjonen. Der gjorde han alt fra å selge pølser og hamburgere til å bytte tennplugger og gjøre oljeskift på kjøretøy. Han mimrer tilbake til tiden da askebegerne stod på pølsedisken og kunden trengte hjelp med å fylle på drivstoff. 


– Gode gamle dager, sånn var det da, ler han. 


Siden den gang har det skjedd mye. Hofgaards karriere skøyt fart etter å ha jobbet fast på Statoil Halden i 1990 frem til 2000. I 2000 fikk han en forespørsel om å bli daglig leder i en Statoil-bensinstasjon, deretter ble han inspektør for andre som drev egne stasjoner, for så å bli forfremmet til salgssjef i området der han jobber i dag. 


– Da ble jeg plutselig sjefen til min far. Men det ble ikke noen konflikter av den grunn, smiler han. 


I 2008 gikk han fra fastlønn, til å leve på et mer usikkert, men spennende plan: Han valgte å kjøpe opp Circle K Mosseporten. Etter en tøff start så stabiliserte ting seg. I dag har Geir 15 ansatte på stasjonen. Stasjonens beliggenhet er heller ikke noe å si på, rett ved Mosseporten Kjøpesenter, og i nærheten av avkjøringen til E6 med videre fergemuligheter til Horten. 


– Vi er en av de bensinstasjonene som virkelig bryr seg om kundene våre, vi gjør blant annet biltjenester som andre stasjoner ikke gjør. Vi har også unike firmaavtaler der vi skreddersyr pakker basert på hva bedriften ønsker. 


– I hverdagen byr vi på godt humør og tilstedeværelse til alle kunder. Kundene gir oss gode tilbakemeldinger på at dette er noe de legger merke til og setter pris på, forteller Hofgaard.


– Vi har en stor andel faste kunder og det ser jeg som et kvalitetsstempel – at de kommer tilbake.


– Det er særdeles viktig at vi som aktører følger med på hva kundene trenger. Det gjelder for eksempel utleie av hengere både til bedrift og private, og vi har også et stort selvvaskeanlegg og en moderne bilvaskemaskin. Dette er blitt en viktig del av vår virksomhet, avslutter han.


191037w1

Les mer...

2019-02-18 15:15

195003w2

Skreddersydd garasjeinnredning gjør jobben lettere

Artikkel Alle verksted og arbeidsplasser bør ha system som gjør arbeidsdagen lettere. Garage15 tilbyr skreddersydde innredningsløsninger for ulike behov – til mange ulike bransjer.
195015w5

Gir deg den beste afterski-opplevelsen

Artikkel Vil du spise deg god og mett på en skikkelig god lunsj etterfulgt av en afterski du sent vil glemme, er det egentlig bare ett sted du trenger å besøke i Hemsedal.

    Kontaktinformasjon

    • Mosseporten Autosenter AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      69254210
    • Adresse:
      Patterødveien 1, 1599 Moss
    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    193w2

    Hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Arkiv