192009w1192009W2

Kvalitet, kunnskap og service hånd i hånd

Huseby Kjøkkenstudio Drammen selger norskprodusert og kortreist kjøkkeninnredning med høy kvalitet - et virkelig godt håndverk. Det er slik de kan gi 30 års-garanti på kjøkkeninnredningen.

Det er snart 75 år siden tremøbelfabrikken i Våle i Vestfold ble etablert, som man i dag kjenner som Huseby. I deres første år var det slitesterke og solide radio- og TV-kabinetter som ble bygget, og senere ble det produsert spisestuer og skapmøbler, i samarbeid med Ekornes Fabrikker.


I 1974 kom det første Huseby møbelkjøkkenet på markedet, noe som skulle legge føringer for resten av bedriftens fremtid. Med over 40 års erfaring innen kjøkkenproduksjon kan Huseby tilby kvalitetsstemplede kjøkken i klassisk, moderne og elegant design.


Mona Sørensen og Fredrik Follegg bekrefter dette. De har begge lang «fartstid» i bransjen og driver i dag butikken for Trondheims familien Røskaft, som har fire andre butikker i Trøndelag. Tidligere var det Huseby AS som eide Drammen-butikken, som i mai 2017 flyttet til nye lokaler. Sørensen mimrer tilbake til et lite sjarmerende lokale – men med hjelp av malerpensel, nytt gulv, enormt med arbeidsinnsats og en positiv innstilling så forvandlet de stedet til slik det ser ut nå.


– Det er mye lunere her nå. Ikke så stramt og hvitt som i mange andre kjøkkenbutikker. Dessuten er beliggenheten helt topp, vi har en stor kundegruppe som dekker store geografiske områder. Vi selger kjøkken til Lier, Drammen, Sande, Kongsberg, Eiker, Røyken og Hurum, men vi har også ofte kunder fra Oslo, Asker og Bærum. Når du skal til oss så kjører du imot strømmen og derfor reduseres også reisetid. Du finner butikken lett, og det er et stort pluss at vi har gratis parkering, sier Sørensen.


Kjøkkeninnredningene til Huseby er fordelt i to modeller: Huseby Signatur og Huseby Agil. Huseby Signatur har finerte skrog og treskuffer, Agil har hvite skrog og skuffer i metall. På denne måten dekker vi kundenes ønsker og behov i flere prisklasser.

I mai 2019 kommer Huseby med nye skuffer og skrog i Signatur-serien, som blir lysere og enda mer tidsriktig, samtidig som kvaliteten beholdes.


– Huseby er norskprodusert og kjøkkeninnredningen er ekstremt solid, et godt håndverksmessig arbeid. Det er slik vi kan gi 30 års-garanti.


– Er det virkelig 30 års-garanti?

 

– Ja, vi har 30 års-garanti. Det er kvaliteten som gjør at vi også har mange fornøyde kunder, som kommer tilbake, sier Sørensen.

 

Hos Huseby Kjøkkenstudio Drammen er det mange kjøpere som kommer igjen, men ikke fordi at deres eksisterende innredning trenger å fornyes. Kundene kommer tilbake fordi de har kjøpt seg hytte eller nytt hus og da ønsker de å ha den samme Huseby-kvaliteten som de kjenner fra før av.  Det kommer mange unge voksne, som har vokst opp med kvaliteten til Huseby i foreldrenes hjem, og som ønsker at den slitesterke innredningen skal pryde deres hjem også.


Fredrik og Mona forteller at forholdet til resten av Huseby AS er tett, de er nesten som en liten familie. Hos den lille avdelingen i Drammen, jobbes det også tett. Dersom den ene er borte en dag, så kan den andre like gjerne hjelpe kunden, fordi begge har god innsikt i alle butikkens prosjekter.


Noe som er viktig for de begge, er god gammeldags service.


– Det er viktig at alle kunder føler at de får god service – uansett hva, sier Sørensen, og Follegg nikker. Alle kunder er like viktige, uansett om de trenger noen skruer, skal kjøpe noen knotter eller et helt kjøkken eller to.



Follegg forteller at de får mest positive tilbakemeldinger på hvor tett de samarbeider med kundene. De gjør ofte hjembesøk til kunden, og ikke bare etter kunden har signert en avtale, men også tidlig i prosessen før vi begynner å tegne. De er svært fleksible, og kan gjøre besøket eller møte kundene i butikken, både før og etter åpningstid.


– Det er viktig for oss at kunden ser at vi bryr oss. Vi vet at dette er et kjøp som man kanskje gjør én eller noen få ganger i livet og da trenger man oppfølging og rådgivning.


Kundegruppen til Huseby Kjøkkenstudio Drammen er i størst grad privatkunder, men de har noen hus- og hytteprodusenter som bruker de fast. De forteller at de fokuserer på privatmarkedet, men ser ikke bort i fra at de vil jobbe mer med prosjektmarkedet senere.


– Vi synes det er mest gøy å skreddersy løsninger for kunden, og ikke bare levere standardløsning uten en personlig touch. Vi opplever at kundene også synes at dette er fint at vi har mulighet til å tilpasse etter deres ønsker og behov.


– Vi samarbeider tett med både snekkere, elektrikere og rørleggere, samt at vi har faste montører som tar seg av jobben hjemme hos kunden. Dette gjør at prosjektene blir godt ivaretatt på alle mulige måter.


Fjoråret gikk meget bra for Huseby Kjøkkenstudio Drammen, og de sier seg fornøyd med resultatene. I vår bransje vil det alltid være perioder på året som er roligere eller mer hektiske enn andre, men det handler om å være klar og tilstede når kundene kommer.


Målet for 2019 er å klare de samme resultatene da, om ikke bedre.


– For å klare det må vi bare ha is i magen og gi jernet når kunden er her, sier Sørensen engasjert.

Les mer...

2019-04-04 17.10

anleggsgartnerost2

Engasjert og erfarent anleggsgartnerfirma skaper imponerende utemiljøer

Artikkel Anleggsgartner Øst AS, har en lang kunnskap og bred ekspertise i anleggsgartnerfaget, med mangfoldige tjenester som strekker seg fra private hager til imponerende prosjekter innenfor offentlige områder.
newtracksny6

Realiser gründerdrømmen med produktutvikling som imponerer investorer

Artikkel NewTracks AS, hjelper bedrifter og personer med å realisere et produkt – fra idé til serieproduksjon, og kan levere et presentabelt produkt med strøken emballasje.

    Kontaktinformasjon

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv