skousen2skousen1skousen3skousen4skousen5skousen9skousen8skousen7skousen6

Her får kunden en uventet opplevelse

Hos hvitevareforretningene Skousen Arendal og Skousen Kristiansand, er kundens opplevelse viktigere enn selve salget.


– Når vi gir en helt annen kundeopplevelse enn de aller fleste andre gjør, så møter kundene deg på en helt annen måte.


Daniel Byklum Kristensen, er over gjennomsnittet opptatt av god kundebehandling. Han er franchiseeier av Skousen i Arendal og Skousen i Kristiansand, og har gjort stor suksess med de to forretningene – mye grunnet sin positive tankegang og overbeviste tro om at en god kundeopplevelse er viktigere enn noe annet.



Matcher rett produkt med rett kunde
– Man skulle ikke tro man kan gi folk en opplevelse med en vaskemaskin! Men hvitevarer er ikke «bare» hvitevarer. Det er mange ting jeg føler vi prater om, som ikke blir pratet om andre steder. Andre forretninger fokuserer på ting som ikke er relevant for kunden, mens vi er mer opptatt av å finne det produktet som passer til kunden. Så når kundene kommer hjem, kan de føle at «det var akkurat dette jeg trengte, hverken mer eller mindre!»


Her trekker Daniel frem et godt eksempel. Skousen selger tørketromler både med galvanisert stål og rustfritt stål, og da er det trolig ukjent for de fleste, at tørker du en jakke med glidelås eller knapper i feil trommel, kan innertrommelen bli ødelagt av slitasje over lengre tid.


– Hadde dette skjedd etter et år, hadde kunden blitt utrolig skuffa. Da er det min jobb å sørge for at det er riktig produkt for kunden, selv om det bare er håndklær han tørker. Men han må være informert om at: sånn er dette produktet, og det er derfor det koster dette. Det er egenskaper du ikke kan lese deg opp til, fastslår han.


En uventet opplevelse
Daniel, som har jobbet i salgsbransjen i 16 år, understreker at han gjerne gir sine kunder en uventet opplevelse.



– Når kunden går ut, har de fått en uventet opplevelse. Jeg pleier å si at god kundeservice er når du kan gi kundene en opplevelse de ikke hadde forventet seg, smiler han og utdyper:


– Hvis du trenger en hvitevarepakke, så skal vi gi deg god veiledning, og du skal få akkurat hva du trenger! Det er altfor mange selgere som går rundt med en plan om hvilke produkter som skal selges – uansett kundens utgangspunkt. Men produktet passer kanskje ikke til alle kunder.


Med et ufattelig stort vareutvalg bestående av totalt 15 000 forskjellige varer, kommer den hjelpsomme og løsningsorienterte kremmerånden godt med, når kundene skal velge produktet som er rett for akkurat dem. Daniel poengterer at de tar seg god tid til hver eneste kunde for å avdekke de ulike behovene.



– Ordet «faghandel», er veldig viktig. Vår jobb er å sørge for at når kunden kommer hjem, så kommer han hjem med «riktig vare». Når vi skal prate vaskemaskin, så er det ikke selve salget som er viktig – det er dialogen med en annen person om tilfeldigvis vaskemaskiner, sier den muntre kjøpmannen.


Suksessoppskriften
Skousen har dessuten en policy om at de alltid matcher laveste nettpris.



– Prismatchen gjelder mot alle konkurrenter, både nettbutikker og fysiske forretninger. Den er der for å sørge for at du får den prisen som er den laveste i markedet, lover Daniel.


Han legger til at de samtidig er svært nøye på å holde kundene underrettet dersom varen de har bestilt, skulle bli forsinket fra hovedlageret i Danmark. Da hiver Daniel seg på telefonen til kunden med en gang, og forklarer situasjonen. Som regel blir kunden rolig med en gang, og der har du egentlig suksessoppskriften til hvordan du får kundene til å handle hos deg – gang på gang.


– Man kommer til et punkt der man er på fornavn med kundene og kjenner dem igjen. Jeg er glad i salg, men jeg er hakket mer fornøyd med opplevelsen vi gir kunden. Etter fem år, merker jeg godt at det er det som varmer mest, avslutter Daniel og smiler.


Les mer...

2021-03-03 13.00

newtracksny6

Realiser gründerdrømmen med produktutvikling som imponerer investorer

Artikkel NewTracks AS, hjelper bedrifter og personer med å realisere et produkt – fra idé til serieproduksjon, og kan levere et presentabelt produkt med strøken emballasje.
mestertak2

Best på fremdrift: Denne taktekkerbedriften får til det umulige

Artikkel Mestertak AS er stolt av å være ditt foretrukne taktekkerfirma som betjener både bedrifter og private.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    • SKOUSEN ARENDAL & SKOUSEN KRISTIANSAND
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Facebook
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Facebook
    • Telefon:
      37 39 00 45 (Arendal) & 35 19 00 98 (Kristiansand)
    • Adresse:
      Avdeling Arendal: Stoa Vest - Sagvannsveien 44, 4848 Arendal
      Avdeling Kristiansand: Barstølveien 60A, 4636 Kristiansand
    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv