brennesny2brennes auto3brennes auto5brennes auto6brennes auto7brennesauto_ariya1brennesauto_ariya2brennesny1

Bilforhandleren du kan stole på

Brennes Auto Moss, er bilforhandleren med et bankende hjerte for kvalitetsbiler og en hjertevarm kundeservice.

Da bilentusiasten Kjell Brenne startet Brennes Auto i Sarpsborg i 1973, var mantraet hans at Brennes Auto skulle være en folkelig butikk som skulle tilby kundene en personlig service.


I dag drives Brennes Auto videre i samme ånd, av hans etterkommere. De videreførte selvfølgelig suksesskonseptet da bilforhandleren startet en ny avdeling her i Moss i 2009.


God personlig service
– Her kan du forvente deg en god personlig service. Vi har veldig fokus på hvordan kunden blir møtt, og hvordan man håndterer og behandler kunden. Vi har oppfølging i ettertid både ved salg og verkstedbesøk, og vi bruker aktivt tilbakemeldinger fra kundene, forteller daglig leder Daniel Hertzman.



Han understreker at de har personlige kundemottakere til de store kundene sine, og at de alltid tilbyr en lånebil til sine kunder ved service og reparasjon.


– Det fungerer veldig bra, og det setter kundene veldig stor pris på. De blir hos oss, fordi de føler at vi tar oss av alt. Og så har de én person å forholde seg til – det er det veldig få bilforhandlere som gjør!


Som mellomstor bedrift, teller hver eneste kunde like mye. Derfor jobber de ekstra hardt for å beholde sine eksisterende kunder.


– Det er ingen krise for de store å miste en kunde, for da står det fem nye ved døra, sier Daniel med et glimt i øyet.


Utvidet med BYD og Suzuki
Brennes Auto Moss, var en ren Nissan-forhandler frem til i fjor, da de også ble forhandler for merkene BYD og Suzuki.



– Nissan har alltid vært vårt hovedmerke og hovedfokus. Men vi merket at vi manglet en del modeller og drivlinjer. Da vi fant BYD, var det først og fremst fordi vi ville ha en stor elektrisk SUV som var større enn kommende Nissan Ariya. Når det gjelder Suzuki, så var det fordi vi ville få inn hybridbiler og småbiler med firehjulstrekk, noe Nissan ikke leverer per i dag.


– Da har vi på en måte hele modellspekteret, og det var det som var målet vårt, konkluderer han og smiler.  


Hos Brennes Auto Moss, får kundene alt de kan ønske seg; et komplett verksted, dekkhotell, glasskadeverksted og karosserireparasjon, i tillegg til service og vedlikehold.


Fornøyd med nybilsalget
Fjoråret startet noe dramatisk med korona, og i mars var halve staben permittert. Men etter en stille vår, braket det løs med mye aktivitet på bruktbilsalget.


– Da var det roligere på nybil, siden mange valgte å kjøpe bruktbil isteden. Men mot slutten av august tok nybilsalget seg opp kjempefint, og siste kvartal var fantastisk for oss på nybil!


Nissan Leaf utpreger seg som en vaskeekte bestselger, og Daniel forteller at veldig mange av nybilene som ruller ut av Brennes Auto Moss, er en Leaf.



– Utover det, er det stort sett større biler – blant annet Qashqai. Nå venter vi på en ny modell som kommer nå snart; en generasjon 3 med hybrid.


Daniel kan røpe at en etterlengtet Ariya, lanseres nå i disse tider og er klar for levering til høsten. Den er et hakk større enn Qashqai, har 100 prosent elektrisk drivkraft, en rekkevidde på opptil 500 kilometer (WLTP), og fås i to batterivarianter.



– Den har typisk norske spesifikasjoner, med alt av sikkerhetsutstyr som norske kunder forlanger på en elektrisk SUV, lang rekkevidde, firehjulstrekk, tilhengerfeste og mulighet til taklast, opplyser han.


BYD

I august kommer den helelektriske familie SUV’en BYD Tang, med samme etterspurte ‘’norske’’ spesifikasjoner som Ariya. Den romslige og spreke SUV’en er frisk og gjør 0-100 km/t på 4,6 sekunder og har hele 509 hestekrefter. Rekkevidden er oppgitt til 505 km *(NEDC). Brennes Auto Moss har store forventninger til også denne.


Daniel kan fortelle at BYD har allerede lykkes godt i Norge med sin ferske helelektriske varebil, BYD T3, som allerede nå rulles ut på veiene én etter én.


– Den har veldig gode spesifikasjoner; en god rekkevidde på opptil 310 km (WLTP), standard skinnseter og aluminiumgulv i lasterommet. Det er en fin bil, smiler Daniel.


Firehjulstrekk, automat og hybrid

Flaggskipet til Suzuki; ACROSS 4X4 Plug-in hybrid, ble lansert i september, og sammen med hybridautomatbilene Vitara og S-Cross, ser fremtiden fortsatt lys ut for Brennes Auto Moss.


– Det er det folk vil ha som ikke velger elektrisk; Hybrid med firehjulstrekk og automat! Vi håper på et år som 2018 på antall solgte biler. Med to nye merker og Ariya på gang, kalkulerer vi med et veldig godt år, smiler en entusiastisk daglig leder.


*WLTP blir tilgjengelig når bilen er typegodkjent i Norge.


Les mer...

2021-02-01 13.45

aritma3

Fra Telepay til ISO 20022: Dette er løsningen for en sømløs overgang

Artikkel Aritma AS er en betydelig aktør innen finansiell infrastruktur. Aritma tar seg av datakonverteringen og gjør betalingsprosessen mer forutsigbar og smidig for bedrifter i møte med bankenes overgang fra...
automegler11

Smart og moderne 24/7-verkstedtjeneste henter og leverer bilen for kunden

Artikkel Automegler1 går i bresjen for en ukomplisert, rask og trygg bruktbilhandel på nett. Med tilhørende verksted basert på samme smidige konsept, blir bilen hentet og levert når og hvor kunden ønsker! – Vi...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv