184046.red1

Cateringmeny med en personlig og humoristisk vri

Magasinet Café i Sandefjord drives av det superengasjerte ekteparet Nina og Dag Lindsholm. – Jeg holder litt standup-show når vi leverer maten - det skal være en opplevelse, sier Nina.

Med en utsikt som tar pusten fra deg, ligger Magasinet Café idyllisk til helt nede ved kaia i Framnesveien 7. Ekteparet Nina og Dag Lindsholm, kan i år feire at det var ti år siden de slo opp dørene for første gang - og i dag har Bransjemagasinet fått gleden av å besøke en over middels engasjert duo som tilsynelatende aldri mister arbeidslysten selv om de har jobbet dag og natt i samme tunge bransje i hele 40 år.

–  Vi er 59 år og har masse energi! Vi klarer fint å jobbe fra åtte om morgenen til fire på natta. Vi sover ikke lenge, men vi sover fort, spøker gledessprederen Nina Lindsholm. 


Nina hadde egentlig bare permisjon fra jobben sin på Folkehøgskolen for å prøve seg innen cateringbransjen på egenhånd. Som enkeltmannsforetak leide hun seg inn på forskjellige lokaler, før hun fikk det uventede tilbudet om å leie de nåværende lokalene til Magasinet Café. Hun takket selvsagt ja. 


– Det var jo det å tørre og satse, og være litt gæren, smiler hun. 


Ektemannen Dag, som jobbet på Color Line på den tiden, ble gradvis fast inventar hos konas virksomhet når det etter hvert gikk i sjette gir konstant. 


– Vi startet veldig bredt med selskaper, catering og café, før vi smalnet det inn på selskaper og catering. Døgnet hadde 19 timer hele tiden, og det var ikke til å leve med, forteller Nina om den viktige avgjørelsen. 


Hos Magasinet Café, kan du nyte luksusen å bestille hjemmelaget mat laget fra bunnen av - ofte med råvarer fra lokale kvalitetsleverandører - til bryllupet, konfirmasjonen, bursdagsselskapet, julebordet, minnestunden, eller hva det måtte være. Det som er helt spesielt er at du kan komme med egne ønsker, for ingenting er umulig for ekteparet Lindsholm.


– Vi lager en helt personlig meny. Vi begynner alltid samtalene med våre kunder med: «hva liker du best og hva liker du absolutt ikke?»


– Her forleden dag var det 190 stykker som skulle ha vikingmat! Da måtte vi tenke etter hva som er urmaten. Men det var masse å ta tak i, og det var vi veldig overraska over, forteller Dag. 


Dag og Nina legger stor vekt på at selv om lokalene er fancy og fine, skal det absolutt ikke være en stiv og upersonlig stemning hos Magasinet Café. Ved å by på seg selv kan kunden føle seg velkommen, og får seg ofte en god latter sammen med bestillingen sin. 


– Det er en «ice breaker» når Nina presenterer maten på en morsom måte, det gjør at folk senker skuldrene litt, sier Dag og smiler mot kona.


– Jeg holder litt stand-up show når vi leverer maten. Det skal være en opplevelse, ikke bare servere maten og ferdig med det, bekrefter Nina. 

Les mer...

2018-09-17 09.15

flisesentervestfold_1

Dette flisesenteret tilbyr det som kjedene ofte ikke kan

Artikkel Flisesenter Vestfold har lang fartstid i Larvik. Hit reiser faste proffkunder som setter pris på kunnskapen som brødrene Arnesen besitter, og ikke minst den gode kvaliteten til produktene de selger.
porscheoslo7

Er du klar for en helt annen opplevelse?

Artikkel Porsche Center Oslo, er mer enn bare en bilforhandler – det er en opplevelse. – Vi jobber hardt med å gjøre besøket hos oss spennende og interessant, sier daglig leder Petter Johannessen.

Kontaktinformasjon

schmidtkjøkken2

Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

193w2

Et hytteliv på svenskekysten

Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

IKEA forener verden

Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

Arkiv