211007w2211007w1211007w3211007w4211007w8211007w7211007w6211007w5

Kvalitet og god kundeservice til det norske folk siden 1985

Hos Møbelringen Slependen, er det kunden som er den store stjernen. – Vi ønsker, og vil, levere kvalitet. Det har vi gjort hele veien, siden kjeden ble etablert i 1985.

Daglig leder Even Woldøen, forteller at kvalitet og kundeservice går hånd i hånd her på Møbelringen Slependen.


– Én ting er at vi har freshe, fine lokaler og møbler som fenger publikum, men det vi kanskje er aller  sterkest på, er at vi har kompetente medarbeidere som er flinke og hyggelige, smiler han.



Modernisert møbelbedrift
Møbelringen er godt innrota hos de fleste nordmenn, på godt og vondt. Den norske møbelkjeden ble etablert i 1985, og har derfor blitt stemplet av unge som den litt trauste kjeden som leverte møbler til besteforeldre-generasjonen. Even kan forsikre om at det ikke stemmer.


– Vi har modernisert oss, og ligger på topp i forhold til å ha moderne, stilfulle møbler. Og vi er greie på pris – vi er ikke de dyreste, og kvaliteten er ivaretatt, smiler han bekreftende.


Even kan ett og annet om møbler. Han er nemlig nærmest født og oppvokst i en byggevarebutikk på Rjukan, og var dessuten med på å starte Bauhaus på Liertoppen. Hans historie i Møbelringen-bedriften, startet ved at han i 2009 fikk tilbud om å kjøpe Møbelringen på Rjukan, som lå vegg i vegg med familiebedriften. Den drev han i et par år, før han sammen med Bjørn Tidemand-Johannessen, startet Møbelringen på Grini. Even la merke til et voksende marked her i Asker, og inngikk etter hvert et kompaniskap med Terje Mork; eier av Møbelringen Drammen. I 2014 åpnet han, Terje og Bjørn, Møbelringen her på Slependen.


– Vi fikk god respons, og har hatt vekst hvert eneste år!


Førsteklasses kundebehandling
De fleste kunder legger godt merke til den førsteklasses behandlingen de får her på Slependen.


– Kundeservice er det viktigste du kan tilby. Det er det enkleste, men likevel det vanskeligste, sier han med et lite smil.


– Vi ønsker, og vil, levere kvalitet. Det har vi gjort hele veien, siden kjeden ble etablert i 1985. Møbelringen har tradisjonelt sett, med mange kjente merkevarer, vært den kjeden med størst andel norske merkevarer fra norske produsenter.



Møbelringen Slependen får ofte høre fra kunder at de ønsker å kjøpe norskproduserte møbler; en trend som ble forsterket ytterligere under korona, da stadig flere ble opptatt av å verne om norske arbeidsplasser og støtte dem ved å kjøpe produkter fra norske produsenter.


Vil ha ting som varer
Da koronaen ble et faktum, var det stille og rolig i butikken. Flere av de ansatte var permittert, og det var stort sett rolig frem til påske. Da snudde det og tok helt av.


– I kriser og nedturer, vil vi investere i ting som varer. Folk holder seg hjemme og vil gjerne pusse opp og ha det fint hjemme, så det har vært en hyggelig reise for vår del også, sier Even muntert.


På grunn av koronaen begynner vi ofte tidligere med å forberede hjemmet for den kommende sesongen. Vi leiter fram julepynten litt tidligere enn vi ellers ville ha gjort, og mye tyder på at vi også vil komme til å forberede uteplassen tidligere på vårparten.


Even avslører at Møbelringen har nye og spennende hagemøbler for den kommende hagesesongen i 2021.



– Det har vært en periode der det har vært populært med rotting, men den trenden er dalende. Nå er det aluminium og tremøbler, der kommer det mye nytt og fint.


Han ser at folk mer og mer ønsker seg vedlikeholdsfrie hagemøbler, og man bruker mer penger på funksjonalitet. Blant annet er det en økende trend med puter som tåler å ligge ute hele tiden.



Hjertevarm kundeservice
Møbelringen har vunnet norsk kundebarometer i sin bransje to ganger, og Møbelringen Slependen ble årets butikk i hele Møbelringen-kjeden i 2018.  


– Det er veldig gøy! Men det som gleder aller mest, er de daglige kommentarene fra kundene. Mange sier det er så hyggelig å komme inn hit, sier en tydelig stolt daglig leder.


Even takker Møbelringen-kjeden for den gode kulturen og det hyggelige arbeidsmiljøet – som tilsynelatende smitter over på kundene.


Når en kunde kommer inn til dem, blir kunden umiddelbart sett, hørt og tatt vare på.


– Vi prøver å finne ut hva kunden egentlig trenger og ønsker, uten å tenke på prislapper. Folk handler noen ganger langt billigere møbler enn de hadde tenkt i utgangspunktet, men vi må jo finne det de har lyst på! Det er det viktigste, fastslår han.  


Hjelper deg med hytta
Møbelringen Slependen er også en god samarbeidspartner når man har kjøpt seg hytte og ønsker å innrede den. Hit kan kundene komme med tegninger fra hytta, og få hjelp til planlegging fra a til å. De bidrar med hjelp under hele prosessen, og sørger til og med for møbellevering direkte til hytta!


–  Når noen kommer inn døra og sier at de bygger en hytte, og får hjelp med en gang til å finne møbler, føler de seg så glade: «Det er endelig noen som har sett hva vi trenger, og nå orker jeg ikke gå til flere butikker for å se», avslutter Even med et smil.

Les mer...

2020-12-01 16:15

olafhelgeask1

Rivende utvikling: Smarthus-installasjoner har blitt billigere og bedre

Artikkel Før var smarthus-installasjoner et dyrt og lite tilpasningsvennlig alternativ til vanlig belysning. Slik er det ikke i dag. Ask Elektro AS, utfører stadig flere smidige smarthus-løsninger, med en 60 år...
biliaøkern11

Din lokale Volvo-forhandler – midt i storbyen!

Artikkel Sentralt i Oslo, finner du Bilia Økern; én av Norges største Volvo-forhandlere som vinner folkets hjerter ved å tilby en varm og personlig kundeservice – som du ofte bare finner hos en lokal bilforretning.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    67532874

    Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv