mobileoslo3mobileoslo6mobileoslo1mobileoslo2mobileoslo5mobileoslo4

Satser alt på Opels nye stjerne

Da Opel lanserte Mokka-e, ble den møtt med full nedstengning i Norge. Når det nå går mot lysere tider, er Mobile Oslo utålmodige med å få Opels nye stjerne ut på veiene!

Daglig leder Magnus Smukkestad og resten av gjengen i Mobile Oslo, hadde gjort det meste klart i forbindelse med lanseringen av Opel Mokka-e og gledet seg til at publikum endelig kunne få se den. Men så stengte Oslo, og salget av Mokka-e ble satt på is.  


– Det satte en skikkelig stopper for Mokka-e, men det vi vet er at den vil komme, på lik linje med Corsa-e. Vi tror at Mokka-e blir vår nye stjerne! Den er virkelig kul og treffer på alle måter – det er bare det å få den ut, sier en forståelig nok utålmodig Magnus. 



– Vi kjører full guffe nå! Majoriteten av budsjettet vårt er på Mokka-e, for vi vet hva som ligger i den bilen. Mokka-e blir spennende, vi må bare komme i gang, forteller Magnus, som gleder seg til å snart få ta opp igjen tråden.   


En vinner
Til tross for at lanseringen av Mokka-e ikke ble helt som forventet, ble Corsa-e lansert på et langt bedre tidspunkt. Corsa-e er en typisk bybil, som også har en lang nok rekkevidde til å dra ut på langtur. Utseendet lurer mange, for Corsa-e ser nemlig ut som en helt vanlig bil! 


– Den er helt identisk med fossilbilen, og det er det mange som liker. Vi traff med en kampanje i Mobile på tampen av fjoråret, og fikk ut mange biler. Det at folk ser bilen, det er den beste reklamen, og vi har en god flyt og interesse rundt Corsa-e. Den ble en vinner, fastslår Magnus og smiler.  


Da Koronaen kom til Norge, var Mobile Oslo først veldig bekymret for hvordan 2020 skulle bli. Utrolig nok solgte de langt flere nybiler enn de hadde regnet med, og bruktbilene gikk unna som bare det. Men hva med 2021? 



– Kontraktsmessig og salgsmessig, har 2021 vært den beste starten på året for Mobile Oslo på lang tid. Vi har hatt litt lange leveringstider på bilene, som er en ettereffekt av Korona. Men kontraktsinngangen har vært opp imot mot håpet og forventningene, understreker han.  


Citroën og Opel
Mobile Oslo er forhandler av både Citroën og Opel, som begge eies av PSA. Mens Citroën var tidlig ute med elbil-modellen C-Zero, så gjorde Opel en fremgangsrik satsing på de velkjente modellene Ampera og Ampera-e. Når det gjelder elektriske varebiler så har Opel lenge vært i førersetet, selv om Citroën faktisk var først ute med modellen Berlingo. Av fossile varebiler er det Citroën som selger best, men de to merkene kompletterer hverandre svært godt.  


– PSA har vært flinke til å skille på merkene, for selv om e-C4 og Mokka-e har samme chassis, så er de helt forskjellige å kjøre! e-C4 har hydrauliske fjærer, tenker på komfort og har den gamle tradisjonelle Citroën-følelsen, mens Opel er mer sporty; litt morsommere i svingene. Det er et marked for begge deler, mener Magnus.  


Med sommermånedene juni, juli og august foran seg, ligger forholdene godt til rette for et godt bilsalg hos Mobile Oslo, mye takket være ferierende nordmenn som reiser til hovedstaden for å kjøpe seg bil.  



– Det vi merker er at selv om mange fra Oslo drar på ferie, er det mange som drar på ferie til Oslo og faktisk ser på bil! Oslo og omegn har blitt litt populært å reise til for å kjøpe ny bil, fremholder Magnus, som kan fortelle at de også hadde en god avslutning på mai.   


Babyboom påvirker
Magnus mener også at den store babyboomen som er i ferd med å skje i kjølvannet av Koronaen, også vil påvirke bilkjøpene til barnefamilier.  


– Da utgår ofte Norgesferien, og man reiser heller på hytta og sitter igjen med mye penger. De som får barn må gjerne ha bil, eller kjøpe en større bil om de har barn fra før!  


– Det kommer også yngre par uten barn hit, som digger Mokka-e, e-C4 eller Corsaen – og det er en perfekt førstegangskjøper-mulighet, for du får en godt spekka bil, smiler Magnus.  


Mobile Oslo er godt likt for sine dedikerte medarbeidere og sin fantastiske kundeservice. Og Magnus på sin side, forholder seg optimistisk til fremtiden med spennende lanseringer i vente og der elektrifiseringen av biler vil spille en stadig større rolle. 

 

– Det kan bare gå én vei og det er fremover! Det kommer så mye bra, og dette er bare starten, avslutter en positivt innstilt daglig leder.   



Les mer...

2021-07-01 11.00

porscheoslo7

Er du klar for en helt annen opplevelse?

Artikkel Porsche Center Oslo, er mer enn bare en bilforhandler – det er en opplevelse. – Vi jobber hardt med å gjøre besøket hos oss spennende og interessant, sier daglig leder Petter Johannessen.
flisesentervestfold_1

Dette flisesenteret tilbyr det som kjedene ofte ikke kan

Artikkel Flisesenter Vestfold har lang fartstid i Larvik. Hit reiser faste proffkunder som setter pris på kunnskapen som brødrene Arnesen besitter, og ikke minst den gode kvaliteten til produktene de selger.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    schmidtkjøkken2

    Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

    Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    Arkiv