glasol1

De beste tipsene for å velge riktig solskjerming til ditt behov

Det finnes flere solskjermingsalternativer å velge hos de lokale glass- og solskjermingsfirmaene i Vestfold og Telemark.

Simen Rausandhaug er utdannet glassfagarbeider og har jobbet både i glassmesterforretning og solskjermingsforretning, der han hos sistnevnte drev kun med service og reklamasjonsarbeider. Dette gav ham stor erfaring med de forskjellige produktene som finnes på markedet.


I 2018 startet han opp sin egen bedrift; Glasol AS, som han har drevet alene frem til april 2021. Han vil nå starte i ny jobb hos Stathelle Glass-service som prosjektleder, og ta med seg solskjermingen over til det nye firmaet, noe som vil gagne nye og eksisterende kunder best når det kommer til valg av produkter i forhold til energibesparing og hindring av innsyn. Her er Simens råd for en vellykket solskjerming – enten du vil skjerme for solen eller forhindre innsyn!


Innvendig og utvendig solskjerming
Råd nummer én for dem som har kjøpt ny eller flyttet inn i ny bolig, er å gjerne vente et par måneder med kjøp av solskjerming til man har bodd seg litt inn. Ofte ser man behovet senere i tid, og tar derfor ingen forhastede beslutninger ved kjøp av solskjermingsprodukter.


– Når man kommer utenfra er det alltid vanskelig å vite hvor sola står i forhold til trær og innsyn ut ifra hva man ønsker. Forbrukeren må finne ut av hva man selv ønsker, men jeg gir gjerne råd i forhold til lystetthet og slike ting. Er det innsyn man vil unngå, så er det innvendige produkter. Er det varme og energibesparelse, er det gjerne utvendige produkter, forteller Simen.


Solskjermingsproduktene er lokale, og kommer fra to Østfolds-baserte forhandlere. 


– Det er kvalitet som er hovedfokuset, for det skal være produkter som varer lenge. Prisen er høyere enn vanlige gardiner, og da forventer man seg også en annen kvalitet. Derfor er det viktig at man har produsenter som kan levere kvalitet, understreker Simen.  


Etter at oppussings-boomen traff Norge midt under koronaen, opplever Simen en økt forespørsel på solskjermingsprodukter og glass. Kundeforholdene er derfor blitt flere i løpet av det siste året, og responsen er svært god. Simen reiser nemlig ofte på hjembesøk til kundene, og har med seg vareprøver på solskjerming – en tjeneste som mange setter stor pris på.


– Jeg har med meg store bøker med alle mulige farger – man finner alltid noe man har lyst på der. Det går mye i nøytrale farger som hvitt, grått og sort, men noen ganger er det noen som slår på stortromma og velger en knalloransje gardin i stua, som ofte kan bli kult, sier han og smiler.


Populære produkter
Simen forteller at plisségardiner har økt i popularitet de siste årene, som på grunn av de mange bruksområdene passer til ethvert behov. De kan fås nesten gjennomsiktige eller helt lystette, og passer fint både på stua, soverommet eller kjøkkenet.


Noe som også har blitt veldig populært, er myggnetting. Her har Simen en finfin løsning som er langt mer solid enn de vanlige, løse nettingene som mange har.


– Det blir fort problematisk når man åpner og lukker vinduet. Vi monterer isteden myggnettingen med kassett og sideskinne slik at den henger rundt vinduet eller i foringene, forklarer Simen.


Stathelle Glass-service dekker hele området Vestfold og Telemark. Med en lokal forankring i Stathelle i Vestfold og Telemark, er Stathelle Glass-service omringet av store konkurrenter. Simen, som nå kommer inn i et godt etablert glassmesterfirma på Stathelle, fremholder at det kan være en stor fordel for kunden å handle av et mindre firma, istedenfor de store som er landsdekkende og gjerne opererer med forskjellige navn, selv om de har samme eier og fabrikk.


– Er det noe som er gærent eller er det noe de lurer på, så ringer de direkte og får prate med meg. Er det et stort firma, kommer man ofte til et kundeservicesenter som går gjennom flere ledd før man kommer til en montør, som kanskje er en helt annen enn den som var hos deg, sier Simen avslutningsvis.


Les mer...

2021-04-01 12:30

mobileensjø5

Salgseksplosjon: Nå vil alle ha «folkets bil»

Artikkel Hyundai IONIQ traff en nerve hos nordmenn. Da forhåndssalget av IONIQ 5 åpnet i Europa i fjor, endte Mobile Ensjø opp med en stor andel av de forhåndsbestilte elbilene fra Hyundai. – Det er folkets bil,...
olafhelgeask1

Rivende utvikling: Smarthus-installasjoner har blitt billigere og bedre

Artikkel Før var smarthus-installasjoner et dyrt og lite tilpasningsvennlig alternativ til vanlig belysning. Slik er det ikke i dag. Ask Elektro AS, utfører stadig flere smidige smarthus-løsninger, med en 60 år...
Til hjemmesiden

Kontaktinformasjon

193w2

Et hytteliv på svenskekysten

Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

Tone.3

Skjønnhetseksperten

Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

IKEA forener verden

Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

Arkiv