møllerbilgrorud6møllerbilgrorud1møllerbilgrorud2møllerbilgrorud5møllerbilgrorud4møllerbilgrorud3

Miljøbevisst og usikker på om du skal velge fossil eller elektrisk?

ŠKODAs miljøinnsats og innovative bilproduksjon, har resultert i fossilbiler med mindre utslipp og elektriske biler som tar deg over 51 mil på kun én lading. Ja takk, begge deler, sier kundene til Møller Bil Grorud!

Hos ŠKODA-forhandleren Møller Bil Grorud, er den sterke flerbruksbilen ŠKODA ENYAQ endelig i fokus igjen etter en lang periode med et Korona-nedstengt Norge. Det ble skrevet mange kontrakter på ENYAQen når den åpnet for salg, men publikum ble pent nødt til å vente med å ta og føle på den.  


– Da vi fikk bilen, var det full lockdown i Oslo. Vi hadde stengte dører, og i første omgang hadde vi bare mulighet til å vise bilen. Vi fikk en forsmak på den ved at vi fikk låne noen biler fra fabrikken som ble fordelt rundt omkring hos forhandlere i Norge. Men når døra var låst, var det ikke så mange som fikk ta og kjenne på den bilen, forteller daglig leder Svein Dahlby.  



Stadig flere velger ŠKODA
Nå har de derimot fått tilbake friheten, og kan med stor glede møte kunder, tilby prøvekjøringer og selge biler som vanlig igjen! 


Noe som også har vært en svært hyggelig overraskelse for Møller Bil Grorud, er at ENYAQen trakk til seg nye ŠKODA-kunder. Ja, egentlig alle mulige kunder; alt fra førstegangskjøpere til dem som vil bytte ut elbilen sin mot en ENYAQ.  


– Vi har mange nye kunder som aldri har vært ŠKODA-kunder, så det er spennende! Av alle som hadde forhåndsreservert bilen, var 70 prosent nye kunder, bekrefter salgs- og markedssjef Tone Wammeli. 


Svein istemmer og forteller at den tradisjonelle ŠKODA-kunden stort sett er en fornuftig kjøper som velger praktiske løsninger og optimal plassutnyttelse fremfor design. Der kommer ŠKODAs supersmarte «Simply Clever»-løsninger inn i bildet.  


Pressefoto hentet fra Skodas bildebank


Smarte løsninger og store grunnpakker
– Det er over 30 gjennomtenkte og smarte løsninger, og noen er helt unike for ŠKODA. Det er mange flere «Simply Clever»-løsninger enn hva du tror, for eksempel oppbevaringsrom til paraply, handlepose-kroker og isskrape i tanklokket. Du tenker på det når du kjører en annen bil, for da savner du det, konkluderer Tone og Svein.  


Med store og gunstige grunnpakker til sine biler, skiller ŠKODA seg ekstra ut ved å tilby masse ekstrautstyr inkludert i prisen, istedenfor at kundene må legge til ønsket utstyr – til en svært fordyrende pris.  


– Grunnpakkene våre er kjempestore, og det er jo ingen i verden som ønsker så mye utstyr på bilene sine som nordmenn, og det har ŠKODA skjønt! Det du ser, er det du får. Så du slipper å legge til mer og mer slik at prisen blir en helt annen enn den du så for deg, understreker Tone.  


Møller Bil Grorud har solgt utrolig mange ENYAQer med bakhjulstrekk, men den finnes også i en variant som trekker på alle fire – selv om de aller fleste ENYAQ-kjøperne faktisk har vært upåklagelig fornøyde med tohjulstrekken. 


Pressefoto hentet fra Skodas bildebank


– Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på bakhjulstrekken, så det er ikke sånn at man  ha firehjulstrekk om man vil ha en SUV, selv om det er en formening om det. ENYAQ er en bil med en fantastisk svingradius og et lavt tyngdepunkt, og så er det ikke minst en tung bil, som gjør noe med kjøreegenskapene som vi ikke har sett før. Du trenger ikke en sandsekk i bagasjerommet lenger, sier Tone med glimt i øyet. 


Fremoverlent miljøfokus
ENYAQ er typegodkjent for over 52 mil, og Tone har hørt historier fra kunder som har kjørt fra Oslo til Trondheim uten å lade en eneste gang!  


Men det er slettes ikke bare de elektriske bilene som skal ha æren for ŠKODAs grønne posisjon i bilbransjen. ŠKODA er nemlig kjente for å selge utrolig mange fossilbiler, selv i dag da mange velger å gå over til elektrisk. Trolig har ŠKODAs fremoverlente miljøfokus en finger med i spillet.  


– Vi gikk fra 190 til 200 hester på KODIAQen, uten å høye prisen, fordi utslippene ble mindre. ŠKODA jobber kontinuerlig med å få mindre utslipp på de fossile bilene, forteller Tone.  


Pressefoto hentet fra Skodas bildebank


Fossilbilen KODIAQ er nemlig ekstremt populær hos Møller Bil Grorud, og i 2022 venter dessuten en «facelift» med flere oppgraderinger. Nylanseringen av OCTAVIA fjerde generasjon, er i likhet med KODIAQ, også en fossilbil som forbløffer stort med sine høye salgstall.  


– Vi har solgt mer enn det fabrikken trodde vi kunne selge, så det er dessverre litt leveringstid på den nå om dagen. OCTAVIA var den mest solgte stasjonsvogna som ikke var elektrisk i fjor, opplyser Svein.  


– Vi selger overraskende mye fossilt, og jeg tror ŠKODA er veldig unike der, siden de har både det fossile og elektriske. Fremtiden er utvilsomt grønn, understreker Tone med et smil.   

Les mer...

2021-08-06 15.45

dinbruktbil1

Slik gjør du det beste og tryggeste bruktbilkjøpet

Artikkel Dinbruktbil.no avdeling Porsgrunn, gransker bruktbilene nøye, og utbedrer eventuelle feil før de selger dem videre – alltid med en trygg og god garantiordning. – Kundene kan være sikre på at bilen er i...
haartap

Har du blitt tynn i håret? Dette bør du vite om hårtap

Artikkel Å miste håret kan være belastende for selvfølelsen, og det kan være mange grunner til hårtapet. Heldigvis finnes det flere løsninger på problemet.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    solvangrevisjon1

    Statsautorisert revisor Asbjørn Solvang: – Revisor bør brukes til mer enn bare tall og regnskap

    Solvang Revisjon har en lang tradisjon med revisortjenester for små og mellomstore bedrifter.   – Det kan være nyttig å bruke en revisor til mer enn bare en som kontrollerer, opplyser Asbjørn Solvang, daglig leder i Solvang Revisjon AS.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv