193020w2193020w3193020w1

– Når du står der helt hjelpeløs, så kommer vi!

Når skaden er skjedd: Forsikringsselskapets øyne og ører bistår med spesialisthjelp og dokumentering av skader. – Vi er hjelperne; en profesjonell hånd å holde i.

Bransjemagasinet besøker RECO Bygg og Skadeteknikk AS på Skullerud i Oslo, og møter en nytilsatt daglig leder; Tore Kyvik. Han gir oss et innblikk i hva som skjer fra en skade er skjedd, til saken er løst.


RECO Bygg og Skadeteknikk rykker ut på oppdrag på vegne av forsikringsselskapene, etter at flere av de store forsikringsselskapene har valgt å sette ut skadesanering og gjenoppbygging til firmaer som dem. 


– Vi er en representant for dem når vi kommer ut til kundene, og vi agerer på den måten som forsikringsselskapene forventer at vi skal agere og opptre på, fastslår Kyvik.


Enorm vekst
Selskapet består av hele 19 avdelinger – fra Kristiansand i Sør til Tromsø i Nord. RECO Bygg og Skadeteknikk som opprinnelig var en knøttliten gründerbedrift, vokste i rekordstor fart fra fire til 30 medarbeidere. Etter noen stabile år opplevde selskapet en formidabel vekst i 2018 med over 100 nyansettelser. De nytegnede avtalene med flere store forsikringsselskap, førte rett og slett til en enorm vekst i 2018. I dag teller RECO Bygg og Skadeteknikk nærmere 250 medarbeidere.


– Vi har en bransjestandard som forsikringsselskapene nå vil bruke mer aktivt. Vi blir målt på alt, det er utrolig profesjonelt. Og det er de interne og eksterne kontrollene som gjør at vi blir bedre for hver dag som går, avslører den ferske daglige lederen. 


Flere bein å stå på
Når et forsikringsselskap får en avtale, hender det titt og ofte at de setter underleverandører på jobben. RECO bistår med spesialisthjelp innen tømring, fuktteknikk, sopp og asbestsanering, for privatkunder så vel som industri og gårdeiere. I rolige perioder tar de dessuten på seg oppdrag utenom forsikringsærendene og kan for eksempel være behjelpelige med å bygge en terrasse eller utføre rehabiliteringsarbeider. Allsidigheten gjør at RECO har enda flere bein å stå på.



– Når du jobber med forsikring kan du ikke være bundet for hardt opp med noe annet, smiler Kyvik bekreftende. 


Tar kundebehandling på alvor
Forsikringsbiten er likevel den største og viktigste delen av RECO, og foregår slik at når en kunde for eksempel har fått en vannskade og han melder det til sitt forsikringsselskap, så fordeles saken av en saksbehandler og gis for eksempel til RECO. Som oftest bor kunden i nærheten av én av RECOs 19 avdelinger. 


– Når du står der helt hjelpeløs, så kommer vi! Sier han med et stort smil før han fortsetter:

– Vi er hjelperne; en profesjonell hånd å holde i. Vi er veiledere, og ønsker å gjøre en saklig og faglig gjennomgang.


RECO tar kundebehandling på alvor, og kurser jevnlig sine medarbeidere i hvordan man skal te seg overfor kunden. De er dessuten fremoverlente i sine arbeidsmetoder, og benytter seg også ofte av droner i dokumenteringssituasjoner.


– Når vi kommer ut på vegne av forsikringsselskapet er vi deres øyne og ører, så det er viktig å dokumentere for å avdekke årsaken til hvorfor skaden har oppstått i utgangspunktet.


En meningsfull jobb
Kyvik har full tillit til RECOs mange medarbeidere og landsdekkende avdelinger. Han vil at hver og en av avdelingene skal være så selvstendige som mulig, og at prosjektlederne ved hver avdeling skal få et større ansvar. I Kyviks bransje er arbeidskraft hyppig etterspurt, og han mener at en jobb i RECO er en inngangsport til utvikling som byr på fagmessig utfordring.


– Her har du mulighet til å avansere og for eksempel bli prosjektleder. Det er mange dedikerte folk her, som er villig til å jobbe helger og ettermiddager. Dette er en livsstil, og du må være fleksibelt skrudd for å trives her, sier han med glimt i øyet.


– Også er det en meningsfull jobb - du hjelper noen! Folk skaper resultater, ikke motsatt. Jeg syns det er viktig å ta vare på menneskene, og skape et firma der folk har lyst til å jobbe, forklarer Kyvik videre.


Det hender iblant at han blir oppringt av takstmenn som de ikke har avtale med, men som vet at de er kjent for god kvalitet og ringer dem for å si at de håper RECO får oppdraget. Når det skjer, og når saksbehandlere videreformidler gode kundeopplevelser, så blir Kyviks dag så mye bedre. 


– Dette bruker vi videre internt for å bygge en positiv og sterk vinnerkultur! Det er fryktelig morsomt, avslutter Kyvik muntert.

Les mer...

2019-06-07 18.15

fagmoblerlyngdal6

– Det viktigste er god service

Artikkel Fagmøbler Lyngdal, tilbyr kvalitetsmøbler og god service til Lyngdals innbyggere. Bak den hyggelige møbelforretningen står en erfaren og blid butikksjef.
lrelektro6

Skreddersydde elektroinstallasjoner for hverdagens nye behov

Artikkel Det kan være utfordrende å henge med på utviklingen i en stadig mer digital og elektrifisert hverdag. Lyngdals-bedriften LRE Elektro, holder seg derimot oppdatert på det nyeste innen elektroinstallasjoner,...

    Kontaktinformasjon

    • RECO BYGG OG SKADETEKNIKK AS
    • E-post
    • Facebook
    • Telefon:
      (+47) 02498
    • Adresse:
      Enebakkveien 304, 1188 Oslo
    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    solvangrevisjon1

    Statsautorisert revisor Asbjørn Solvang: – Revisor bør brukes til mer enn bare tall og regnskap

    Solvang Revisjon har en lang tradisjon med revisortjenester for små og mellomstore bedrifter.   – Det kan være nyttig å bruke en revisor til mer enn bare en som kontrollerer, opplyser Asbjørn Solvang, daglig leder i Solvang Revisjon AS.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv