marineservice2marineservice1marineservice3marineservice4marineservice5marineservice6marineservice7

Profesjonell båtforhandler gjør båtlivet enkelt med alt på ett sted

Marineservice Oslo, gjør båtholdet så enkelt som mulig for sine kunder, ved å tilby alt på ett sted. – Vi leverer båten på sjøen og henter den igjen på høsten når sesongen er ferdig, så slipper kunden å tenke mer på det!

Marineservice Oslo, startet opp i 2014 med Yamaha Skandinavia i ryggen, som de er autorisert hovedforhandler for. De åpnet på Alnabru med en fysisk butikk og et verksted, før de med årene flyttet ut av sine daværende lokaler til Skedsmokorset i august 2021.


– Og så har dette bare utviklet seg videre, og vi skjønte fort at vi ikke bare kunne drive med båter, men at vi måtte ha opplagsbiten i tillegg. Vi gikk fort fra å ha 40 båter i opplag i 2016, til å ha nærmere 200 opplagsbåter nå i 2023, forteller daglig leder Thomas Edvardsen om den store veksten.



Gjør båtlivet enkelt
Før opplagsbiten tok fart, drev Marineservice Oslo hovedsakelig med Pioner-båter. Det begynte man med da båtprodusenten fra Bjørkelangen tok kontakt og trengte en forhandler i Oslo i en periode. Da var Thomas ikke vanskelig å overtale.


– Pioner er en «folkebåt» som er veldig kjent i Norge. De startet sin produksjon på Bjørkelangen på 50-tallet, og har utviklet seg til å bli en high tech-båtprodusent i løpet av årene. De har et ganske bredt modellspekter av rotasjonsstøpte plastbåter, og vi er den tredje største forhandleren i Norge på Pioner, utdyper Thomas.


Marineservice Oslo er en totalleverandør innen fritidsbåter opp til 30 fot, og kan levere alle tjenester som båteieren kan ønske seg – deriblant service og opplag, for å gjøre båtlivet så enkelt som mulig for kunden.


– Den typiske kunden her hos oss er helt vanlige familier som ønsker seg en båt, og vi prøver hele tiden å gjøre båtlivet så enkelt som mulig for dem. Vi leverer båten på sjøen og henter den på høsten igjen når sesongen er ferdig, så slipper kunden å tenke mer på det, konstaterer Thomas med et smil.



Marineservice Oslo både vasker, polerer og stoffer båten, før den leveres på sjøen og båteieren kan suse lykkelig av gårde på «bøljan blå» i en nypolert og skinnende ren båt.


– I en hektisk hverdag vil vi ha det lettest mulig; vi bruker båten når det er fint vær, og siden vi har mindre fritid vil gjøre mest mulig ut av den fritiden vi har. Derfor leverer vi en tjeneste som gjør at båtlivet blir enklere for kunden, understreker Thomas.


Stort tjenestespekter
Videre i båtsegmentet, leverer Maskinservice Oslo, Finnmaster-båter fra 19 til 28 fot, båtmotorer fra Yamaha, båter fra 14 til 27 fot fra det splitter nye båtmerket Ryds fra Sverige, og rib-båter fra verdens største produsent av rib-båter; Highfield, til både proff- og privatmarkedet.


– Og så har vi vannscootere, der vi har hele produktspekteret til Yamaha. Vi er dessuten et veldig godt kvalifisert verksted på vannscootere, og gjør mye jobber for andre forhandlere og våre egne kunder, forteller Thomas.



Som en autorisert Yamaha-forhandler, utfører Marineservice Oslo også en del reparasjonsarbeider på motorer og skadejobber på vegne av forsikringsselskap. De har dessuten en god samarbeidspartner på glassfiber, og de kan derfor gjøre det aller meste for sine kunder selv om de ikke har alt på huset.


Store på spesialtilpasninger
Marineservice Oslo favner til og med over proffmarkedet, der de utfører spesialbestilte oppdrag for større entreprenører.


– Vi har for eksempel levert en ganske avansert redningsbåt fra Pioner til en ny entreprenør som jobbet med en jernbanebru på Minnesund. Det skal være beredskapsbåt i tilfelle noen ramler ned fra broen, og da spesialbygde og tilpasset vi den sammen med entreprenøren slik de ville ha den.


Handicaptilpassede båter er enda én av styrkene til den profesjonelle båtforhandleren på Skedsmokorset, der de kan levere skreddersydde løsninger basert på kundens behov.


– Det er spennende å gjøre slike oppgaver innimellom, poengterer Thomas og smiler.


Ivaretar kundene
Stå-på-mentaliteten og evnen til å strekke seg ekstra langt for sine kunder, har utvilsomt bidratt til Marineservice Oslos gode navn og rykte. De prøver å gjøre alle til lags og utføre servicearbeid så fort som mulig – noe som ifølge Thomas har vært intensjonen helt fra starten.


– Da vi startet med Yamaha, følte jeg at mye i båtbransjen var litt lurvete, for man ble ikke alltid så godt ivaretatt etter man hadde kjøpt en båt. Men vi ønsket å være til for kunden også etter de hadde kjøpt båten, og være en støttepartner som følger opp kunden og være der når kunden trenger hjelp, påpeker han.



Selv om det har vært en liten nedgang i båtsalget de siste to årene som følge av et mer anstrengt verdensbilde, forholder Thomas seg likevel positiv til båt(livet) fremover.


– Jeg er positiv til sommeren som kommer! Folk har kjørt båt i 100 år og skal sikkert kjøre båt i 100 år til. Båtlivet er ikke ferdig med det første, understreker han muntert.


Les mer...

2023-05-15 11.30

aritma3

Fra Telepay til ISO 20022: Dette er løsningen for en sømløs overgang

Artikkel Aritma AS er en betydelig aktør innen finansiell infrastruktur. Aritma tar seg av datakonverteringen og gjør betalingsprosessen mer forutsigbar og smidig for bedrifter i møte med bankenes overgang fra...
automegler11

Smart og moderne 24/7-verkstedtjeneste henter og leverer bilen for kunden

Artikkel Automegler1 går i bresjen for en ukomplisert, rask og trygg bruktbilhandel på nett. Med tilhørende verksted basert på samme smidige konsept, blir bilen hentet og levert når og hvor kunden ønsker! – Vi...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv