204034w2204034w1204034w6204034w5204034w4204034w3

– Vi liker å kalle oss hvitevare-nerder

Skousen Hvitevarer Slependen, er butikken du bør gå til om du vil være helt sikker på at du blir sett og hørt som kunde. – Vi er lokale hvitevareeksperter og har mye mer tid til kundene, forsikrer butikksjef Julian Croff.

Med verdiene kunnskap, tid og oppfølging som ledeord, får kundene en helt unik kjøpsopplevelse hos Skousen Hvitevarer gjennom det såkalte «Skousen-konseptet». Her på Slependen ligger Skousens flaggskip-butikk – som med butikksjef Julian Croff i spissen, lover kundene sine en ryddig butikk med en rolig atmosfære, der de ansatte faktisk har tid og interesse til å hjelpe kundene med det de måtte ønske.  


– Vi har kunnskap, tid til kundene, mulighet til å følge opp kunder, og vi tar kunders ønsker på alvor. Vi matcher alltid laveste nettpris, så det skal aldri være dyrere å komme hit, fastslår Julian.



Ekspertise og kundefokus
Julian jobbet tidligere hos Skousen Mortensrud, og i januar 2019 fikk han tilbud om å ta over butikkdriften her på Slependen. Og i likhet med alle Skousen-butikkene, er det ekspertisen og kundefokuset som utmerker den personlige hvitevareforhandleren. 


– Vi er lokale hvitevareeksperter og har mye mer tid til kundene. Vi har alle de hvitevarene som våre konkurrenter har, og mye mer! Vi satser bare på hvitevarer og småvarer, derfor har vi ekstremt gode kunnskaper innenfor hvert produkt, forteller Julian.


Butikkmedarbeiderne vet nemlig ofte alt om produktene de selger, ned til minste detalj, og kan velvillig fortelle om produsentens bakgrunnshistorie og produktets spesifikasjoner dersom en kunde spør.


– Det tror jeg kunden setter veldig stor pris på; at man ikke bare får et produkt i hånden og vær så god, smiler den serviceinnstilte butikksjefen.



Skiller seg ut
Den fantastiske servicen resulterer ofte i daglige takkemail fra kunder som takker for god service og oppfølging. Det synes Julian er veldig moro.


– Vi liker å kalle oss hvitevare-nerder, ler han med glimt i øyet.


Butikken har i forbindelse med Covid-19, merket en liten nedgang i folk som kommer for å kikke på varer, men omsetningsmessig ser 2020 mer eller mindre ut som andre år.


Skousen Hvitevarer Slependen, har noen proffkunder og har en ambisjon om å komme mer inn på entreprenørmarkedet i tiden fremover. Her hos Slependen ligger fokuset hovedsakelig på privatkunder. Hit er kundene alltid velkomne for en hyggelig kaffeprat.


– Vi skiller oss såpass mye ut når det kommer til kundebehandling, service og tid til kundene, at de kundene som kommer hit til oss, alltid kommer tilbake.


Slår konkurrentene på service
Julian forteller at konkurrentene Elkjøp og Power nærmest ligger vegg i vegg, og at det derfor er ekstra viktig for Skousen Hvitevarer å virkelig briljere på kundeservicebiten.



– De har mye av det samme som oss - til gode priser, og da er det umulig å vinne på pris. Det går på kundeservicebiten; å se kunden, høre på kunden og ta vare på kunden, fastslår han.


Mange har kanskje opplevd å stå i en eviglang kø med stressede ansatte som ikke strekker til. For ikke å snakke om den store utgiften det er forbundet med å kjøpe et nytt kjøleskap eller en vaskemaskin. En hyggelig prat med en kundebehandler som tar seg tid til å gå gjennom alt med kunden, er ikke noe man tar for gitt i dag – selv om det egentlig burde høre til vanlighetene.


– Det er ofte en stor beslutning for kunden å ta. Og det å måtte ta en kølapp for å få hjelp; det blir litt feil, mener Julian.


Og det er nettopp der Skousen Hvitevarer skiller seg ekstra ut. Ifølge Julian er det på kundebehandling de har styrke og erfaring nok til å slå sine konkurrenter på.


– Det viktigste er hva kunden føler når han kommer inn i butikken. Vi hører flere ganger at når de kommer inn hit, så er det så rolig og deilig her! Det er ikke det maset og tjaset med 50 ansatte som flyr rundt og ikke hjelper noen, avslutter Julian med et smil.


Les mer...

2020-11-03 12:00

norgeshus1

Bygger trygge hus med Norgeshus

Artikkel Norgeshus Norgesbygg Sør i Mandal, server sørlendingene med gjennomtenkte boliger – for et trygt boligkjøp med Norgeshus i ryggen.
konkret6

Skaffet seg et navn med totalentreprise av beste kvalitet

Artikkel Konkret Entreprenør, ble startet i 2019 gjennom visjonen at vestre Agder hadde behov for en ny totalentreprenør innen byggesektoren. – Jeg tror vi har latt oss bemerke, og på disse årene har vi klart å...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    67532874

    Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    Arkiv