193022w2193022w3193022w4193022w1

– Selvbyggeren er i ferd med å dø ut

Med 80 prosent proffkunder, mener daglig leder Håvard Skjelstad ved Carlsen Fritzøe Saxegård i Fredrikstad, at den typiske selvbyggeren knapt eksisterer lenger.

Byggevarespesialisten Carlsen Fritzøe er en ærverdig familiebedrift fra 1920, og 100 års-jubileet neste år skal selvsagt feires med brask og bram. Men etableringen av merkevaren Carlsen Fritzøe, som var et resultat avsammenslåingen av Treschow-Fritzøe og H. Carlsen, har vært en langsom prosess som har gått over flere årtier.


– Det har vært en blytung jobb å gjøre navnet kjent, det første året var det mange som lurte på hva vi drev med her i lokalet, forteller Skjelstad med et forsiktig smil.


Han legger ikke skjul på at det var mye hard jobbing i 2016 da de var i full gang med å lansere et nytt og helt ukjent navn. Til tross for dette, så er Carlsen Fritzøe i dag representert i vårt ganske land, fordelt på 25 avdelinger. 


– Nå er vi kommet dit at vi har blitt et merkenavn tuftet på kvalitet, service og fagkunnskap, fastslår Skjelstad.


Carlsen Fritzøe Saxegård er én av to Carlsen Fritzøe-avdelinger i Fredrikstad. Her server de hovedsakelig proffkunden, med fordelingen 80 prosent proff og 20 prosent privatkunder. Den komplette leverandøren av byggevarer innen tre, jern, kjøkken og interiør, satser for fullt på service og pålitelighet. Derfor har de valgt å ha et lokalt distribusjonslager som alltid sikrer kunden raske leveranser.


– Du kan kopiere den sjappa her hvor som helst, men da vil du ikke få med deg lokalkunnskapen og det å møte kunden. Det er helproft hele veien, og vi er en liten administrasjon til å være en så svær organisasjon. Det får vi ofte tilbakemeldinger på. Det handler om å holde staben fornøyd, så får man fornøyde kunder også, smiler han.


Men selvbygger-entusiasten er derimot en utdøende rase, skal vi tro Skjelstad. Derfor går mye av handelen gjennom en proff, før produktene havner hos sluttkunden.


– Selvbyggeren er i ferd med å dø ut, fordi vi ikke har tid til det lenger! Vi har litt greie på det og har mye penger, men vi verner om den fritiden vi har.


– Det vi ser er at mer og mer styres gjennom en proff, men sluttbrukeren bestemmer som oftest likevel. Her behandler vi alle på samme måte - uansett om du er proff eller privatkunde, forsikrer den daglige lederen.

Les mer...

2019-07-31 15:45

195038w1

Her behandles kundene best

Artikkel Det skal være en hyggelig opplevelse å handle hos Skousen Moss. Daglig leder Martin Anker Borg Maagerø, går ikke videre til neste kunde før du føler deg helt fornøyd.
195036w2

Nylansering: Hybridbilen Subaru Forester er som skapt for norske forhold!

Artikkel For bare noen uker siden kom den endelig. Den etterlengtede hybriden Subaru Forester er Moss Autocenters nye vidunder, og er endelig salgsklar - til daglig leder og Subaru-fantast Harald Hegstads store...

    Kontaktinformasjon

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Arkiv