194009w2194009w1

Utfordrer Foodora med helt ny matleveringstjeneste

Ideen til den innovative matleveringstjenesten DineHome, ble satt til liv av gründersjelen Paal Gulliksen. Dette er den inspirerende historien om hvordan en fersk matleveringstjeneste skal ta Europa med storm.

DineHome er ideen som ble unnfanget av en gründertype,med en bred og allsidig bakgrunn, som ikke fant det han ville ha når han en dag skulle bestille mat. Gulliksen videreutviklet den innovative matleveringstjenesten med inspirasjon fra Foodora og andre matleveringstjenester.


– Foodora var noe jeg så opp til. De har et godt utvalg, men det var flere tjenester som jeg savnet, forteller gründeren.


En komplett matleveringsplattform

Han tenkte at hverdagen til folk flest ville blitt mye enklere om man kunne bestille rykende varm, fersk restaurantmat hjem – og at man i tillegg kunne få det levert og presentert med en servitør eller kokk. For å sette seg ordentlig inn i situasjonen, fant Gulliksen de fem største matleveringstjenestene i verden, og meldte seg deretter som sjåfør. Flere erfaringer rikere, ble kunnskapen benyttet til å skape den beste og mest komplette matleveringsplattformen på markedet. 


Grunntanken var enkel: Gjennom å laste ned en app og bekrefte posisjonen din, ville det være enkelt å bestille mat fra din foretrukne restaurant, og få maten levert på døra eller dit du ville. Alt, på under 45 minutter.


Nå kunne han gå ut med ideen sin, etter å ha gjort en grundig research på hvor skoen trykket.


– Til å begynne med hadde jeg et system som kan sammenlignes med en gammel, sliten Lada, istedenfor en moderne Rolls Royce som de andre har. Men jeg klarte å få det inn, humrer Gulliksen før han fortsetter:


– Hele poenget mitt var å vise hva restaurantene ønsket, hva de ville ha og hva det var manko på. 


Ut ifra denne informasjonen, lanserte han omsider «Ladaen». Og i januar i år, kom 1.0-versjonen. Nå var han en god del nærmere «Rolls Royce-plattformene» til de store aktørene. En ny versjon av DineHome slippes i september; DineHome 2.0, som i dag er som en blanding av Facebook og Instagram, med et unikt markedsføringssystem som gir restaurantene full kontroll over hvor salgene befinner seg geografisk. Hele systemet er transparent slik at kunden kan se sjåføren på Google maps, ringe til sjåføren som blir guidet til restauranten og som også selv kan ringe til restauranten. Sjåføren blir etterpå guidet til kunden via Google maps og kan også ringe til kunden. Hele tiden i bestillingsprosessen vil kunden få pushmeldinger om ”ståa” på deres matbestilling.


Kort og forutsigbar leveringstid
Med 150 ulike restauranter tilknyttet appen, med alt fra indiske, asiatiske, italienske retter og sushi, blir det enkelt for alle og enhver å finne noe man har lyst på.



– Alt du gjør er å registrere deg! GPS-posisjoneringen har jeg endret etter tilbakemeldinger fra kunder. Det nye som kommer nå med 2.0-versjonen er at du kan overstyre hvor du er, om du vil bestille til en annen adresse enn den du befinner deg på, forklarer han engasjert.


Etter at du har bestilt, regner appen ut hvor lang tid det tar. Og selvsagt blir du informert gjennom hele prosessen hvor maten din er i løypa, gjennom sporadiske pushmeldinger. 


– I Drammen ligger vi på 10-12 minutter leveringstid, og i Tønsberg ligger vi på litt under det. Sarpsborg og Fredrikstad er der vi er mest effektive; rundt 8-10 minutter, sier gründeren, og poengterer at målet er å holde leveransetiden inkludert matlagingstiden, på under 45 minutter. 


DineHome har egne sjåfører, og får splitter nye biler nå i september, avslører Gulliksen i løpet av intervjuet. Gjennom å opprettholde et åpent og transparent kommunikasjonssystem, blir alt forutsigbart, trygt og pålitelig.


Utviklet innovativ varmebag
For å levere et tilfredsstillende produkt som oppfyller alle hygieniske krav, har Gulliksen vært i kontakt med Mattilsynet og satt seg godt inn i gjeldende forskrifter for matsikkerhet i forhold til temperaturer. For at en restaurant skal få lov til å levere mat, må maten nemlig holde en varme på minimum 60 grader.


– Da gikk jeg i tenkeboksen, og utviklet en «Smartbag». Det er en bag med varmeelementer som gjør at sjåføren kan justere maten fra 30 til 80 grader, og det er det ingen andre som har! Videre har vi utviklet bokser som gjør at vi kan transportere iskrem i 30 minutter uten at isen smelter.


– De som har varmebager i dag har en steinplate undersom varmer opp maten, men kun til 50 grader. Men vi kan strengt tatt kjøre maten vår i våre bagger fra Oslo til Tromsø og levere 60 grader varm mat.


Avslutningsvis spør vi gründeren hvor DineHome er i 2020. Da trekker han umiddelbart på smilebåndet og svarer:


– Da er vi i Europa, med verden for våre føtter!, smiler Gulliksen, som står klar til å lansere DineHome i flere norske og Europeiske byer i umiddelbar fremtid.

Les mer...

2019-09-17 09.45

begood.no2

Eier du en Tesla? Slik øker du komforten med det beste tilbehøret

Artikkel Nettbutikken BeGood.no, er størst i Norge på tilbehør til alle Tesla-modellene. –Mange synes det er tryggere å bestille fra en norsk nettbutikk, sier gründer og daglig leder Petter Haldsrud.
bøghhafsø1

Tro Toyota-forhandler gjennom 44 år

Artikkel Toyotaforhandleren Bøgh Hafsø Bilforretning AS i Egersund, har solgt Toyota i 44 år, og er eksperter på det japanske bilmerket som folk flest i Egersund ønsker å eie. – Siden 1978 har vi vært markedsledende...

    Kontaktinformasjon

    Picture1

    Hvilke typer stomi finnes? Få gode råd om stomiutstyr her!

    I Norge lever mange med stomi. Les om de 3 vanligste typene stomi: colostomi, ileostomi og urostomi.

    sport24

    Faktorer å tenke på ved valg av treningsklær

    Liker du å trene, men hater klærne du må ha på deg? Vel, du er ikke alene. Mange mennesker føler det slik. Derfor prøver sportsklærfirmaer alltid å komme opp med nye og innovative måter å gjøre klærne deres mer komfortable på.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv