thorrnilsen3thorrnilsen1thorrnilsen2thorrnilsen7thorrnilsen6thorrnilsen5thorrnilsen4

Dette båtfirmaet gjør båtholdet så enkelt som mulig for deg

Tenk deg at du kjøper en båt, og at du i etterkant bare kan cruise bekymringsfritt av gårde med båten din. Båtfirmaet Thor R. Nilsen AS i Bamble, tilbyr sine kunder full pakke. – Vi kan ta oss av alt, fastslår salgsansvarlig Erik Fredin Nilsen.

De fleste av kundene til båtfirmaet Thor R. Nilsen AS, er hyttekunder primært fra Sør-Øst-Norge. Hos båtforhandleren her på Skjerkøya, er to av deres hovedprodukter finske Targa-båter og RIB fra det italienske high end-merket Lomac. I tillegg selger de svenske Viggo-båter.


– Vi har kunder som er opptatt av kvalitet, og vi må jo selge båter vi kan stå inne for. RIB startet vi med i fjor, for RIB er det bestandig et marked for, sier salgsansvarlig Erik Fredin Nilsen.



– Men kundene kommer gjerne hit fordi de ønsker seg en Targa. Vi har tilhørighet til for eksempel Kragerø-skjærgården, der vi server de kundene vi har der. Vi henter båtene deres, leverer båtene deres, og gjør alt det de har behov for, slik at båtholdet deres skal være så enkelt så mulig. Vi tar også vare på båtene deres på vinteren, så de har en totalpakke her, fastslår han med et smil.


Tillitsfulle kundeforhold
Videre forteller Erik at de har tillitsfulle forhold til flere av hyttekundene, der noen til og med betror Thor R. Nilsen AS med hyttenøkler og vil ha båten klar på brygga når ferien har startet.


– Vi kan ta oss av alt for dem. Det setter kundene pris på, fremholder Erik.


Med service i høysetet og en evne til å strekke seg langt for kundene, har Thor R. Nilsen AS solgt Targa-båter siden 1989. De aller fleste forbinder faktisk Thor R. Nilsen AS med Targa, og kommer hit både på grunn av båtene og den beryktede førsteklasses servicen. Nøkkelen til båtfirmaets suksess, har nettopp vært å strekke seg ekstra for å yte best mulig service.


– Vi holder det vi lover, yter ekstra god service, og vi har holdt på med en kjent merkevare hele tiden. Det er ikke vanskelig å få ut én eller to båter, men om du lar være å ta telefonen når kundene lurer på noe, så kjøper de ikke en båt til. Vi har mange kunder som har kjøpt sin tredje, fjerde og femte Targa!



Stort båtopplag gjennom datterselskap

Navnet Thor R. Nilsen AS, kommer fra Eriks far, som startet båtfirmaet som et Volvo Penta-verksted i Brevik. Da verkstedet ble flyttet til Bamble, kom det en dag i 1989 en kunde som ville ha hjelp med å innrede en halvfabrikkert Targa. Med tiden ballet det på seg med kunder som ville ha en Targa-båt, og dermed ble retningen formet mot båtmerket Targa.


Her på Skjerkøya, har Thor R. Nilsen AS holdt stand siden 2000, og utvidet rundt samme tid med et båtopplag gjennom datterselskapet Wector Yachting AS. De har cirka 400 båter på vinteropplag fra båtkunder over hele landet, og kan håndtere forholdsvis store båter med løfteutstyr som kan løfte opp til 100 tonn. Snart venter nytt løfteutstyr, og Erik avslører at de har planer på å sette opp ytterligere en lagringshall.


Firmaet sier seg godt fornøyde med fjorårets båtsalg. Når det går mot enda en sommer der vi blir nødt til å planlegge for enda en Norgesferie, er det ifølge Erik mange som går med tanker om å investere i en båt.



– Vi har aldri solgt så mange båter som i fjor! Foreløpig ser det ut som det skal bli sånn i år også.


Targa-båter for alle 

Flere av kundene som har kjøpt en Targa, bruker den primært som en hyttebåt. Etter hvert dukker også behovet opp for en liten ekstrabåt, for eksempel til barna. Her har de to forskjellige muligheter; RIB eller glassfiberbåter.


– Det bør være en større målgruppe på gummibåt. Som en båt nummer to, til barna eller «sommerbåten» som brukes til vannski, handleturer og sånne ting. Det blir spennende å se hvordan det går, sier han om det relativt nye produktet.



Men Targa-båtene er og forblir hovedproduktet. De fås fra 23 til 46 fot, og Erik forteller at politiet og havnevesenet ofte bruker Targaer som patruljebåter.


– Privatpersoner har det som en landsstedbåt som de kan kjøre til hytta uten å fryse seg blå på fingrene selv om det regner. De som har hatt en båt eller to og vet hva de ønsker seg, havner gjerne på en Targa, forteller han.


Generasjonsbåten
Nå ser Erik en tendens til at de som har vokst opp med Targa på hytta i barndommen, også kjøper seg en egen Targa når de blir voksne!


– Vi ser at båtene er i ferd med å gå i generasjoner. Mange av de yngste kundene våre har vokst opp med at det har vært en Targa hjemme på brygga eller hytta, og når de får sitt eget sted, er det sånn de er vant med - det skal jo være en Targa på brygga, sier han og smiler.


Planen fremover for det hengivne båtfirmaet på Skjerkøya, er å holde samme stø kurs – på velkjent farvann. 


– Vi gjør det vi kan, og jeg tror det er godt nok for de aller fleste, smiler han.


Les mer...

2021-04-01 10:45

167689321_144216810875091_7270095741464340065_n

Klare fordeler med PVC-vinduer

Artikkel Enkle å vedlikeholde, billigere enn tradisjonelle vinduer og svært motstandsdyktige: Intervindu.no AS, traff fulltreffer da de begynte med salg av PVC-vinduer.
IMG_0675

Viktig med veiledning når du handler møbler

Artikkel Utvalget av møbler og innredning har aldri vært større. Svein Taraldsvik og Bente Rasmussen ved Møbelringen Egersund, mener derfor at veiledning er blitt en viktig del av kundebehandlingen.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv