møllerbiletterstad5møllerbiletterstad1møllerbiletterstad3møllerbiletterstad7møllerbiletterstad62

Denne bilen får mange bileiere til å gå over til Škoda

Møller Bil Etterstad, selger Škoda ENYAQ IV i bøtter og spann! Og en veldig stor andel av ENYAQ-kundene har ikke vært Škoda-kunder tidligere, forteller man stolt hos bilforhandleren.

Salgs- og markedssjef Martin Hansen var helt ny her på Møller Bil Etterstad i mai i fjor, da Koronaen fortsatt preget bilsalget over det ganske land. Han håpet at ENYAQ IV, som skulle lanseres det samme året, ville forandre nybilsalget til det bedre. Og det gjorde det. ENYAQ IV, skulle nemlig vise seg å bli en skikkelig suksess – både for Škoda og Møller Bil Etterstad.


– Alt var usikkert, så det var en tøff periode på nybil. Men vi visste at ENYAQ ville komme, og den har blitt tatt utrolig godt imot!


– Det er morsomt å se at terningkastene triller med seks øyne. Merket Škoda, kjennetegner trygghet for familier, appellerer til veldig mange og oppleves av mange som svært god kvalitet, forteller salgssjefen entusiastisk.



Et eventyr
ENYAQ leveres i disse dager ut til de mange kundene som har forhåndsbestilt den store familiebilen. Daglig leder Martin Gjerstad, forteller at all interesse rundt én av de to elbilene til Škoda, har vært litt av et eventyr.


– Dette kan være hovedbilen siden den er praktisk og stor. Vi har nå en familiebil nummer én, og den er en liten «game changer» for Škoda. Og så får vi veldig mange tilbakemeldinger på opplevd kvalitetsfølelse innvendig på interiør og på utvendig design. Nå ser vi i mye større grad enn tidligere at vi tiltrekker oss flere kunder fra andre merker – også premiummerker! En veldig stor andel av ENYAQ-kundene har ikke vært Škoda-kunder tidligere, utdyper Martin Gjerstad.


Møller Bil Etterstad har vært gjennom mange forandringer i løpet av årene de har vært i drift. I takt med de økte markedsandelene til Škoda, har den rendyrka Oslo-baserte Škoda-forhandleren, vokst seg større og større.



– Vi er Norges største Škoda-forhandler og har idag 42 ansatte. Vi har nybil- og bruktbilsalg, egen bilpleieavdeling og fullt servicemarked med delesalg, mekanisk og dekkhotell. Vi har egentlig alt, bortsett fra skade og lakk, smiler daglig leder.


Gikk så det grein
Da Korona-pandemien sto på som verst i fjor, stoppet først brukt- og nybilsalget helt opp. På servicemarkedet rant det inn med avbestillinger. Men helt plutselig snudde det, og fra påsken var det full rulle både på verkstedet og salgsavdelingen.


– Det var helt merkelig og stå der i mars, – der vi som de fleste andre måtte permittere og oppleve en stor usikkerhet. Men plutselig, etter halvannen måned med usikkerhet, gikk både bruktbil og service veldig bra, forteller Martin Hansen.


Nå ser han frem til en tid, med flere spennende lanseringer. Og for dem som fortsatt ønsker å kjøre fossilt, har Škoda mye å tilby. Nye OCTAVIA og den ladbare hybriden SUPERB, tilbyr kundene en større fleksibilitet i forhold til om man ønsker å kjøre på drivstoff eller strøm.



– Det er enda et bein å stå på, for det er ikke alle som kan kjøre fullelektrisk. For mange blir en hybridløsning derfor helt perfekt! Merket Škoda, solgte flest dieselbiler i fjor, og det sier litt om tryggheten til folk når de skal kjøpe noe så «utrygt» som en dieselbil. Da vil de kjøpe det fornuftigste som de kan kjøpe, poengterer Martin Gjerstad med et smil.


Den menneskelige faktoren
Forutsetningene for 2021 er gode, og forventningene og mulighetene betegnes av både salgssjef og daglig leder som skyhøye. De ser også lyst på 2022 med stadig flere kommende lanseringer av nye modeller – deriblant flere firehjulstrekkere, men også nye versjoner av ENYAQ ventes å komme om et års tid.


– Vi er ikke beskjedne når vi snakker om ambisjonene, spøker de to.



Škodas sentrale begrep; «Human Touch», har stått høyt hos bilprodusenten i lang tid. Det er et stort fokus på den menneskelige faktoren både fra Škoda som fabrikk, men også fra Møller Bil. Slikt blir det god kundeservice av.


– Jeg tror ikke tiden er over for den personlige kontakten. Vi opplever at kundeservicen vi yter, er veldig viktig for folk. Det er en jungel der ute med valgmuligheter, så det å kunne sparre med noen, få den personlige oppfølgingen og ha noen å ringe til, tror jeg fortsatt er svært viktig for folk. Det er noe vi har et kjempestort fokus på. Kundeservicen må være bra, for uten det funker det ikke, fastslår Martin Gjerstad avslutningsvis.


Les mer...

2021-06-01 18.00

vestfoldbetong2

Betongaktør i Vestfold vil gjøre anleggsbransjen grønnere

Artikkel Vestfold Betong ble etablert i 2014 og er blitt en betydelig leverandør av betong i Vestfold og omegn. Nå satser den ekspansive betongaktøren stort på miljøet – med en grønnere maskinpark og betongklosser...
kjøkkensenteretjessheim3

Kjøkkenforhandler tegner kjøkken som overrasker kunden

Artikkel Kjøkkensenteret Jessheim selger kjøkken fra Drømmekjøkkenet og Huseby kjøkken, og treffer ofte blink når de tegner og presenterer kjøkkenløsninger for sine kunder. – Ofte tegner vi noe som kunden ikke...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv