birgernhaug7birgernhaug1birgernhaug24birgernhaug4birgernhaug5birgernhaug1mgbirgernhaug6birgernhaug2birgernhaug1nissan

Selger kvalitetsbiler med stor omtanke for kunden

Selv om Birger N. Haug Asker og Bærum slår salgsrekord på antall solgte biler, har de fortsatt beina godt plantet på jorda med ledeordene kvalitet og omtanke i fokus.

For Birger N. Haug AS og deres bilforhandlere er kvalitet og omtanke i hovedfokus. Et av de aller beste eksemplene på dette, er da de nylig tilbakebetalte et stort beløp som de fikk utbetalt i støtte i forbindelse med koronapandemien. Det er slike ting som gjør daglig leder Kristian Sedahl, stolt.



– Vi som ledere var ikke direkte involvert i den beslutningen, det var en beslutning eiere og styre tok, Med uttalelsen: Det var ikke mer enn rett og rimelig, for det er andre som trenger de pengene mer enn oss.


– Vi så at vi kom gjennom pandemien bedre enn mange andre. Det var kvalitet og omtanke i den avgjørelsen, og det gjorde meg eksepsjonelt stolt som medarbeider, uttrykker Kristian med et varmt smil.


Standardiseringsprosess – en trygghet for kunden
Han forklarer videre at Birger N. Haug, har en lang historie i norsk bilbransjen, den strekker seg helt tilbake til 1947, da Birger N. Haug startet sitt bilverksted på Bislett i Oslo.


 I dag er det andre generasjon som eier og driver selskapet.



– I dag har vi utviklet oss til å finnes på mange lokasjoner; Gardermoen, Lillestrøm, Oslo, Follo, Drammen og Bærum, dette i tillegg til et stort senter i Røyken der klargjøring, reparasjoner og «shine» av nye og brukte blir gjennomført. Konsernadministrasjonen er også lokalisert i Røykenanlegget.


Senteret på Røyken, er et gigantisk anlegg med en «klargjøringsfabrikk» som alle bilene skal gjennom før de blir sendt ut med egen transport ut til de forskjellige Birger N. Haug-lokasjonene. Hit kommer både nye- og bruktbiler – som alle skal gjennom en standardisert klargjøringsprosess som sikrer kunden høy kvalitet og en velfungerende bil.


– For oss, som de fleste andre i bransjen, så er det åpenbart hvem som bestemmer retningen vår. Det er kunden. Kvalitet og omtanke er viktige begreper for oss, og det jobber vi med hver eneste dag, forsikrer Kristian.



Forhandler for Subaru, MG, Nissan og Hyundai
På lik linje med mange andre bilforhandlere, opplevde Birger N. Haug Asker og Bærum, et godt salg både av verkstedtjenester og nye og brukte biler i koronaåret 2020. Avdelingene her på Rud, er forhandler for Subaru, MG, Nissan, Hyundai er lokalisert på Vøyenenga i Bærum.


– MG-agenturet fikk vi i januar 2020. Elbilen MG ZS EV er det god plass i, og den har en rekkevidde som gjør at den kan passe mange brukere. Den har vært en stor suksess. Her i Bærum har vi solgt cirka 300 biler, det har nesten vært et lite eventyr, sier han muntert.



Nå ventes det nye, oppladbare hybrider fra MG, og først ut blir en romslig SUV med en rekkevidde opptil 52 kilometer i helelektrisk modus, det gjør at mange kan foreta all småkjøring elektrisk og at lengre turer enkelt utføres med hybrid løsningen EL/bensin.

Men for Subarus del, glimter elbiler og hybrider fortsatt med sitt fravær.


– De kommer med en elbil, og samarbeider med Toyota på utvikling, men den kommer nok mer mot 2022, tipper Kristian.


Han fremholder at Subaru står seg godt i forhold til premiummerkene.


– For meg fremstår Subaru som en premium-bygd bil, med støyisolering i toppklasse. Det meste er overlegent med de bilene!



Et spennende merket
Selv kjører Kristian en Hyundai KONA, og han skryter gjerne av den lange rekkevidden.


Per i dag er det kun Hyundai-modellene IONIQ og KONA som er helelektriske, men den 23. februar var det verdenspremiere på den etterlengtede IONIQ 5.


– Hyundai er et spennende merke for oss i år! IONIQ 5, blir en bil på størrelse med en ganske stor SUV. Og så kommer det en ny KONA med mange endringer, som blant annet økt størrelse og forskjellige ytelser, forteller Kristian.



De to hybridene Tucson og Santa Fe, lurer dessuten rett rundt hjørnet. Tucson er en plug-in hybrid med firehjulstrekk til cirka 500 000 kroner, og Santa Fe er en 7-seter plug-in med en rekkevidde på nesten seks mil. Sistnevnte har Kristian ekstra stor tro på.


– Slår du ned de bakerste setene har du nesten danseplass bak der! Prisen ligger på mellom 630 000 og 660 000, og det er et beist av en bil, med et utstyrsnivå som mangler sidestykke. Når også kvalitet, plass og komfort er i toppklasse, så har vi høye forventninger for Santa Fe, fastslår han.


Samtidig har Kristian også store forventninger til den nye Nissan Ariya, en elektrisk bil som skal være salgsklar i sommer. Etter Nissan Leaf og dens fantastiske mottakelse, har Leaf nær sagt blitt en egen merkevare i Norge. Det gjenstår å se om Ariya kan komme opp i samme totalsalg som Leaf, som er solgt i mer enn 66 000 eksemplarer i Norge.



Uansett er Birger N. Haug AS klare for å selge mange Ariya, som blir en innovativ familiebil med mulighet for firehjulstrekk og vil ha en svært god rekkevidde.


– Ariya er en stor bil i SUV-segmentet. Den er fantastisk, innovativ og futuristisk, med god plass, både for fører, passasjerer og bagasje, forteller han entusiastisk.


Videre går Birger N. Haug Asker og Bærum nå mot svært spennende tider. Snart skal nemlig deres Hyundai-avdeling på Vøyenenga flyttes til nytt bygg på Rud. Dette skal samle alle deres merker under ett tak, et bilvarehus i tre etasjer. Bilvarehuset skal kunne dekke alle kunders behov når det gjelder kjøp av bil, utstyr og deler, dekkavdeling med dekkhotell for mer enn 3500 sett hjul, skadereparasjoner, vedlikehold, bilpleie-avdeling og selvsagt egen avdeling for mekaniske reparasjoner og serviceoppdrag.


– Vi her i Bærum er stolte av å jobbe i Birger N. Haug AS, som har eiere og ledere som er visjonære og viser stor vilje til å investere. Dette er både inspirerende og motiverende for alle ansatte, smiler Kristian avslutningsvis.  


Les mer...

2021-03-01 17:00

ghl4

Det ukjente grepet som øker verdien på boligen din

Artikkel En vakker velstelt hage og gårdsplass, har mye å si når du skal selge boligen din. – Du får et helt annet førsteinntrykk, og eiendomsverdien stiger, mener Roar Kjendalen i GHL Hage & Landskap.
toyotalexus4

Lysende fremtid for Oslos mest elskede bilmerker

Artikkel Oslo-innbyggerne har for lengst lagt sin elsk på merkene Toyota og Lexus; to merker som spås en fantastisk lys fremtid med det grønne skiftet. – Jeg tror fremtiden er veldig spennende for begge merkene,...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    Arkiv