amajo4amajo1amajo2amajo3amajo7amajo6amajo5amajo8amajo9amajo10amajo11

Derfor kan sansestimulering bidra til økt livskvalitet for folk flest

Amajo AS selger hjelpemidler og sansestimulerende produkter til personer med spesielle behov, institusjoner og sykehus. De opplever i dag en stadig økende interesse for stimulerende og avkoblende produkter også blant personer uten diagnoser.

Amajo ble etablert i 1983 av en svensk ergoterapeut som så behovet for en ekstra tilrettelegging i hverdagen gjennom sansestimulerende produkter og motoriske hjelpemidler. I 2018 overtok Shahram Ariafar driften av den veletablerte hjelpemiddelbutikken, da den tidligere eieren gikk i pensjon.


– Vi har fortsatt med å videreutvikle det, og sitter her nå med åtte ansatte, så vi sikter på å øke salget betraktelig i år, smiler Shahram.



Amajo er eid av et svensk, børsnotert konsern som heter AdderaCare AB. De kjøpte selskapet i 2017, og har gjort store investeringer i Amajo slik at de har fått muligheten til å ansette flere og flytte inn i nye, større lokaler.


Personlig erfaring gir bedre veiledning
Shahram har selv en datter på 11 år med autisme i tillegg til andre diagnoser, og valgte å si opp jobben sin i Forsvaret for å kunne utgjøre en forskjell for andre i samme situasjon. Det at Shahram selv vet hva sansestimulering innebærer og vet hvilke behov de ulike hjelpemidlene i nettbutikken avdekker, gir Amajo en ekstra styrke som ikke minst gagner personene som hjelpemidlene skal hjelpe.



– Jeg har sett alle resultatene og hva det har betydd for datteren min. Jeg er ikke bare en selger som selger noe, men jeg ser selv verdien i det jeg selger, og det føler kundene, forteller Shahram åpenhjertig.


Han har noen ganger tatt direkte kontakt med kunder som har bestilt noe, for å gi konkrete tips, forslag og informasjon om produktet i forhold til individuelle behov.



Fagansvarlig sykepleier ved Amajo, Liv Beate Stenberg, bekrefter Shahrams påstand om at det ligger en stor verdi i å selv befinne seg i samme situasjon som sine kunder.


– Stort sett alle vi som er her, har personlige erfaringer med spesielle behov på en eller annen måte. Det er nok også en av grunnene til at vi blir så engasjerte! Alle har vi prøvd og feilet mange ganger med våre nære, og fått tips på ting som ikke fungerer eller bare fungerer en kort stund. Det er vi veldig flinke til å ta med oss når vi snakker med kundene, understreker Liv Beate.


Små grep forbedrer livskvaliteten
I vår tids stressende hverdag er det flere og flere personer uten diagnoser eller medisinske behov, som nå har oppdaget hvordan noe så enkelt som en kuledyne, sittesekk eller hengekøye, kan roe ned sansene og forbedre livskvaliteten.



– Folk er blitt mer bevisste på at tiden endrer seg. Hvorfor skal man gjøre ting på akkurat samme måte i dag som man alltid har gjort? En bedre tilrettelegging spesielt på kontorer og arbeidsplasser, kan utgjøre en stor forskjell på sykemelding og ikke sykemelding, mener Shahram.


Shahram forteller at gjengen i Amajo har det gøy på jobb og brenner for det de driver med. Slikt blir det også ekstra god kundeservice av.


– Vi er en stor familie som har det gøy, noe som også påvirker våre kunder. I tillegg er kundene veldig fornøyde med kundeservicen vår, og det er det aller viktigste for oss. Og vi er alltid tilgjengelige; vi har kunder som sender melding på Messenger klokka 23 på kvelden og får svar, avslutter han med et varmt smil.


Les mer...

2022-06-16 15.15

Prosjekt

Litt smartere arbeidsmetode skaper forretningsverdi

Artikkel Litt Smartere AS, er et konsulentfirma som hjelper bedrifter med å skape forretningsverdi gjennom problemløsning, utnyttelse av potensialer, effektivisering og bedre beslutninger.   – Alle bedrifter har...
dollarstore4

Har de laveste prisene på varer som folk trenger

Artikkel Butikkjeden Dollarstore AS, vokser i en rasende fart. Allerede i 2023 skal 14 butikker bli til 50, når lavprisfesten fortsetter i resten av Norge med lave priser på varer som folk trenger.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv