184032 SynsamNY184032 Synsam5NY184032Synsam2NY184032184032Synsam5184032 Synsam 6184032 Synsam 184032 Synsam2184032Synsam3184032 Synsam4

Ivaretar nordmenns syn på en helt ny måte

Briller skal være tilpasset deg, dine behov og din lommebok. – Vi ønsker å gi alle en bedre hverdag, forsikrer Trond Andreas Gudbrandsen, administrerende direktør i Synsam Norge.

Til den vågale og fargerike, og til den nøytrale som ikke trives like godt med å skille seg ut. For fotballspilleren som må holde øye på ballen, og for sjakkspilleren som må se godt på nært hold. For den langsynte, den nærsynte og den svaksynte - og selvsagt både for studenten og den merkevarebevisste. Til kontorjobben, julebordfesten eller bryllupet. 


Der vi alle har ulike behov, løser Synsam våre individuelle behov ned til de små detaljene, der hvor vi befinner oss i livet og hva som er viktig for oss i vår hverdag, utgjør en stor del av hva brillevalget faller på.


 – Vi ønsker å gi alle en bedre hverdag, sier Synsam Norges administrerende direktør, Trond Andreas Gudbrandsen.


184032


Synet vårt forandrer seg flere ganger i løpet av våre liv. Derfor er oppfølging i form av jevnlige synsundersøkelser så absolutt ingen luksus – det er rett og slett en forutsetning for god livskvalitet. Synsam benytter seg av en høyteknologisk 3D-måling av øynene - en ny teknologi som er hele fem ganger mer nøyaktig enn de gamle målemetodene. Synsundersøkelsen tar i underkant av 40 minutter. Dette er lengre enn bransjestandard for å se alle behov og muligheter, og avdekker både små og store synsfeil.


En økende kundegruppe

For barn tilbyr de en forenklet synsundersøkelse og samme gode skreddersømordning som de voksne. Det skal nemlig ikke være kjipt og ukult å skaffe seg briller, og det skal heller ikke være en ubehagelig affære å gå til optikeren.


– Barn er en litt vanskeligere gruppe. Barn vet ikke nødvendigvis om de ser dårlig, for de har ikke noe referanse på det. Jeg oppfordrer alle foreldre til å ta en synstest før skolestart, for det betyr så mye for barnets læring at de får med seg det som skjer på tavla, fastslår Gudbrandsen, som samtidig forsikrer at den yngre garde blir tatt godt vare på av Synsams dyktige medarbeidere.


– Det er trist om barn går gjennom store deler av sitt skoleliv med å se dårlig uten at det har blitt fanget opp, for det påvirker så mye også utenfor skolen, som spill, mestring og idrett.


184032Synsam2NY


Synsam Sports
Og nettopp idrett er blitt ett av Synsams store satsingsområder. Gjennom Synsam Sports får aktive og idrettsglade kunder mulighet til å lete seg frem blant det store sportsbrille-utvalget som du finner i alle Synsams butikker.


– Nordmenn er ekstremt glad i sport og opptatt av å yte før man nyter. Da er det viktig at man får oppleve sporten og kunne være i den, og der har vi tatt en posisjon som ikke noen av våre konkurrenter har gjort. Det er en optiker som først og fremst kan fortelle deg hvordan synsopplevelsen skal være i den sporten du bedriver, mer enn en 18-åring i en sportsforretning, sier Gudbrandsen.


I 2015 utviklet Synsam et helt nytt konsept. Etter en omstrukturering, ny logodesign, større sortiment, felles markedsføring på tvers av fire land og med gunstige betalingsløsninger for kundene, gav det Synsam et kraftig forsprang mot fremtidens brillevisjon.

– Vi dundrer av gårde med det vi tror på, og kjører på selv om vi bare er 80 prosent sikre på at det går. Hurtighet trumfer nøyaktighet i vår utvikling, smiler Gudbrandsen. 


184032 Synsam2


Endret konseptet

Synsam var faktisk den første aktøren på markedet til å lansere abonnementsløsninger på briller. Med Synsam Lifestyle kan du leie briller i stedet for å eie dem – en brilliant idé som verner om både lommeboka og miljøet.

– Vi har et bredt spekter av kunder, men vi er størst i Norge på de sterkeste merkevarene. Vi har verdens sterkeste designere og er størst i Norge på merker som Tom Ford, Gucci, Prada, Ray-Ban og alle andre kjente merkevarer, men vi har også introdusert noen egne merkevarer for å breie oss og ikke oppfattes som for dyre. Vi måtte ha et bredere tilbud for å tiltrekke oss flere kunder. Derfor endret vi konseptet, prispunktene og sortimentet gjennom å ha et bredere spekter. Vi skal fortsatt være den som har den beste glasskvaliteten av alle aktørene i bransjen, og det er veldig viktig for oss å fremstå som en kvalitetsleverandør, selv om vi har prispunkter som kanskje oppfattes som bredere enn det vi hadde før.


Verdensstjernene Helena Christensen og Kristofer Hivju, er nå om dagen sterkt forbundet med Synsam. De er nemlig en del av Synsams rebranding-kampanje i disse dager på TV og digitalt.


184032Synsam5


– Synsam har bestemt seg for å samarbeide med store verdensstjerner som supermodell Helena Christensen, Kristofer Hivju kjent fra Game of Thrones og det svenske bandet Icona Pop. De viser en personlig side av Synsam og snakker litt om menneskelig kvalitet; at briller kan være både personlig og moteriktig, forteller Ingrid Holm, ansvarlig for digital markedsføring.


– Vi velger sterke karakterer med sterke personligheter, som bruker sine briller til å bygge sin karakter tydelig. Det signaliserer til kundene at «jeg er meg, og jeg vil ikke være noen annen!» tillegger en tydelig engasjert Gudbrandsen. 


Briller med skreddersøm
For ikke nok med at vi alle har en helt egen smak og en personlig stil, visste du at det kreves et trent øye for å se hvilken innfatning som passer akkurat deg?  


– Vi mener at Synsam er gode når det kommer til å få brillene til å passe ditt utseende. Vi har topptrente medarbeidere i våre butikker som passer på at brilleformen kler dine ansiktstrekk, sier Gudbrandsen, som avslører at de bruker mye penger på skreddersømbiten.

– Vi tror på skreddersøm. På oppfølging i forkant, underveis og etterpå. Rett briller til rett person. To uker etter du har fått brillene dine, ringer noen til deg og spør deg om hvordan du trives med brillene dine, sier Gudbrandsen med et stort smil. 

 

184032 Synsam5NY

Les mer...

2018-09-03 14.30

stansefabrikken1

Norges ledende elektroskap-leverandør til topps med målrettet vekststrategi

Artikkel Stansefabrikken Products AS, er en norsk bedrift som spesialiserer seg på tavleproduksjon og distribusjon av produkter til elektrobransjen, med hovedfokus på elektroskap og kapslinger. Med en voldsom vekst...
Etanorge1

Kompetansebedrift innen bioenergi satser stort på biobrenselanlegg til næringsbygg

Artikkel ETA Norge AS, tilbyr fornybare energiløsninger fra kvalitetsprodusenter – til private boliger, landbruk, næringsbygg og fjernvarmeanlegg. Sammen med AF Gruppen, satser varme- og energileverandøren fra...

    Kontaktinformasjon

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv