194020w8194020w7194020w6194020w5194020w4194020w3194020w2194020w1

Hemmeligheten bak et varig kjøkken

Kjøper du et masseprodusert kjøkken, er risikoen stor for at du blir skuffet over kvaliteten. Lokalkjente Hamar Kjøkkensenter, leverer isteden kvalitet på første forsøk.

– Fordelen med oss er at du kan sette ditt eget personlige preg på kjøkkenet, det er ikke bare ensformig, innleder Rune Hansen, eier og daglig leder hos Hamar Kjøkkensenter.


Hansen er en veteran i kjøkkenbransjen. Han startet allerede i 1983 – den gang butikken hans lå på Hjellum. Etter 18 år med godt salg og et minst like godt renommé, slo han opp dørene til Hamar Kjøkkensenter i Ottestad, i helt egne lokaler.


Unikt og spesialtilpasset
Til å begynne med eide Hansen butikken sammen med noen fra Sigdal-gruppen, men driver i dag geskjeften alene. Men helt alene er han riktignok ikke, for på Hamar Kjøkkensenter bugner butikken av kompetanse innom ulike områder. Hansen har ansatt et dyktig team bestående av montører og kjøkkendesignere, og har knyttet til seg en rekke underleverandører som elektrikere, rørleggere og håndverkere ved montering av kjøkken ute hos kunden. Sammen skaper teamet kjøkkenmagi, der hvert enkelt kjøkken er helt unikt og spesialtilpasset.



Tiden det tar for Hamar Kjøkkensenter å ferdigstille et kjøkken, er under en fjerdedel av det konkurrentene kan tilby. To og en halv dag til en uke, må du vente på kjøkkenet ditt dersom du er kunde hos kjøkkensenteret på Hamar.


– Vi har et verksted som vi lager og tilpasser alt etter kundens ønsker. Slik kan kundene få sitt eget personlige preg på kjøkkenet. Vi skiller oss litt ut fra Elkjøp og Ikea for eksempel, som har et mer begrenset konsept når det gjelder benkeplater og dører, forteller Hansen med stor innlevelse. 


Hamar Kjøkkensenter leverer ofte til eneboliger med spesielle mål, og er dermed vant med at det meste må tilpasses. I slike tilfeller reiser de alltid ut til kunden for å måle og tegne sammen med kunden.


– Jeg var på Elkjøp her om dagen, og bevitnet en samtale mellom en sint kunde og ansatt. Kunden hadde kjøpt en benkeplate hos Elkjøp, som viste seg å være 1,5 centimeter for kort, og fikk vite at det tok fire uker å få en ny plate! Her hos oss har det noen ganger gått fire timer, sier Hansen med en varm latter.


På grunn av de store kjedenes mangel på fleksibilitet og evne til å strekke seg, opplever Hansen at mange kunder som kanskje kjøper et Ikea-kjøkken, kommer hit for å kjøpe benkeplater. Her lages jo alt etter eksakte mål – og dessuten på eget verksted.


Det lille ekstra
– Fordelen vår er at vi pakker ut varene og ser eventuelle material- eller transportskader før kunden. Da har vi mulighet til å rette på det før det blir noen spørsmål. «Det lille ekstra» gjør at servicen vår er litt bedre enn hos våre konkurrenter. Problemet er at mange førstegangskjøpere ikke tenker på dette før de har kjøpt et kjøkken fra Elkjøp eller Ikea. Kjøkken er spesielt, det er ikke som å kjøpe et kjøleskap. Det skal jo vare noen år.


På leverandørsiden har Hansen lagt sin elsk på dansk kvalitet.



– Vi har alltid vært glad i danske leverandører fordi de er flinke med design og nøyaktig med leveringer. Det har igrunn vært hånd i hanske for oss, smiler han. 


For å kunne tilby noe for alle, har Hansen valgt å ta inn luksusmerket Crown.


– Jeg så at Hamar ikke var så veldig representert i det å ha dyre kjøkken, så vi tok det inn for «highend»-følelsen, som et alternativ for å ha spennvidden. Folk har penger, det er ikke noe problem det - eller så har banken penger, sier han spøkefullt.


Tar hele badet
Hos Hamar Kjøkkensenter kan du også finne baderomløsninger i form av vasker og fronter i forskjellige merker. De tar hele badet, og legger våtrompaneler i samarbeid med rørleggere og håndverkere. Gjennom hele prosessen trenger du bare å forholde deg til én kontaktperson – og det er Hamar Kjøkkensenter.


– Vi har en fast pris på hele jobben, så det blir ingen overraskelser for kunden. Det er derfor vi har fått så mange kunder oppgjennom. Når vi sier en pris, så holder vi den prisen!


Personlig kundekontakt
Etter så mange år i kjøkkenbransjen (36 år, for å være eksakt), er det tydelig at Hansen fortsatt har en stor pasjon for jobben sin. Trivselen er stor også blant de ansatte, som holder en vennskapelig tone med sine kunder.


– Vi er små,og synes det er hyggelig å møte kunder. Personlig kontakt og kjennskapen å drive på et sånt område; det er det som gjør hverdagen vår ålreit. Vi er lykkelig som liten, fastslår han med et smil.


– Selv blir jeg litt lei av å gå på et stort senter. Det er aldri noen å henvende seg til, og man må trekke kølapp og vente for å få hjelp – det synes jeg er så forferdelig kjedelig!, ler han.

Les mer...

2019-10-02 12:30

195011w5

Škodas ny elbil gir deg mye bil for pengene

Artikkel – Det er mye bil for pengene – da har du alt, forteller Škodas salgssjef om den kommende elbilen.
 

Rettelse i publiseringen i sakene om Tall Ships Races og Fredrikstad og Hvaler!

Artikkel

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    Arkiv