184004184004kj184004h184004i184004k184004o

Hjemmelaget middag på ungarsk vis

HomeFood komponerer dagens middag basert på smaker fra det ungarske kjøkken og råvarer fra lokale gårder og grønnsakshager.

– HomeFood startet på grunn av min interesse for hjemmelaget mat – særlig spekevarer.

 

Roland Szolar er lidenskapelig engasjert i matlaging, og forteller oss i Det Norske Bransjemagasinet mer om hvorfor han startet opp HomeFood i Drammen.


– Jeg er oppvokst på en ungarsk gård der familien produserte egne spekevarer, og vi kjøpte lite råvarer fra butikk. Mitt inntrykk er at altfor mange kjøper butikkspekevarer som er laget på samlebånd. Med HomeFood ønsker jeg å kunne tilby å lage mat som jeg ville servert til familie og venner.


Og det var nettopp slik HomeFood startet i desember 2017. Gjennom en brennende interesse for kvalitetsmatlaging, produserte Szolar delikatesser for bekjente – som synes at maten var så god at den måtte tilbys til andre.


184004k


– I HomeFood kan kunder kjøpe middagsretter, ukebaserte middagsabonnoment og få catering for opptil 150 mennesker i Drammen og omegn. Vi tilbyr 20% rabatt for familier med to voksne og to barn, forteller han.


Menyen er basert ungarsk tradisjonsmat – med ny vri og inspirasjon fra det franske, spanske og italienske kjøkkenet. Szolar forteller at typiske matretter kan være gullasj med storfekjøtt og grønnsaker, paprikakylling, lompe og lapskaus på ungarsk vis. Han opplyser om at sistnevnt er en kundefavoritt.

– Ellers tilbyr vi også italienske matretter som lasagne og pizza, tilføyer han.


HomeFood vektlegger å lage mat av toppkvalitet og bare med de beste råvarene, uten konserveringsmiddel. Szolar kjøper i all hovedsak kortreiste matvarer. Om sommeren kjøper han kun råvarer fra gårder og grønnsakhager i lokalområdet. Råvarene som kjøpes inn fryses aldri ned, kokkene bruker kun ferske og smakfulle ingredienser – proppfulle av næringsstoffer og energi.


184004kj


Szolar forteller at middagsabonnoment-kundene får en fast matmeny hver uke.


– For to uker siden hadde vi spansk uke, der jeg lagde spanjolenes sangria og middagspai. Jeg prøver å variere det litt, så kunden kan kose seg med varierte og gode måltider til en bra pris. På tirsdager har vi vegandag og på torsdager er det fisk som står på menyen.


– Hva skjer hvis en kunde ikke ønsker å spise det som er på den faste menyen? 

– Da endrer vi det for kunden! De kundene som har middagsabonnoment kan bytte maten med det vi har i takeawayen for eksempel. Ellers er vi veldig tilpasningsdyktige når det kommer til allergier.


Szolar opplever tilbakemeldingene på HomeFood som svært positive – så positive at bedriften har planer om å å starte opp i Oslo også.


– Vi har allerede levert til Oslo flere ganger gjennom catering, og nå tenker vi å åpne der også slik at flere kan prøve maten vår, sier daglig leder med et glimt i øyet.


184004

Les mer...

2018-07-05 10:00

biliaøkern11

Din lokale Volvo-forhandler – midt i storbyen!

Artikkel Sentralt i Oslo, finner du Bilia Økern; én av Norges største Volvo-forhandlere som vinner folkets hjerter ved å tilby en varm og personlig kundeservice – som du ofte bare finner hos en lokal bilforretning.
møllerbiletterstad5

Denne bilen får mange bileiere til å gå over til Škoda

Artikkel Møller Bil Etterstad, selger Škoda ENYAQ IV i bøtter og spann! Og en veldig stor andel av ENYAQ-kundene har ikke vært Škoda-kunder tidligere, forteller man stolt hos bilforhandleren.

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    67532874

    Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv