201010w5201010w1201010w2201010w3201010w7201010w6201010w4

Citereja har mer enn 300 hårfarger for menn og kvinner

For fire år siden åpnet Kristina Sazdevicienè skjønnhetssalongen Citereja, midt i Porsgrunn sentrum. Nå utvider hun salongen med en helt egen nettbutikk, som selger eksklusive skjønnhetsprodukter for både menn, kvinner og andre frisører.

I skjønnhetssalongen Citereja kan du få hjelp til det meste, blant annet hårstell, negler, ansiktspleie, vippeextensions, voksing og sminke.


– Her kan du få gjort nesten alt du vil, men vi ser at hår, negler og vipper er mest populært, forteller daglig leder og eier Kristina Sazdevicienè.


Kristina har alltid drømt om å jobbe som frisør. Da hun var liten klippet hun håret på alle dukkene sine og stelte dem opp.


– Jeg er evig takknemlig for at jeg fikk mulighet til å gå denne veien, forteller hun ydmykt.



Navnet Citereja har hun hentet fra den greske kjærlighetsgudinnen Afrodite, som bærer navnet som det tredje i rekken.


– Navnet representerer noe vakkert, derfor ble det det, forteller Kristina.


Miljøvennlige produkter
Nå tar skjønnhetssalongen steget videre. Nytt fra i år er nettbutikken Citereja.no, som selger hårprodukter av topp kvalitet til både kvinner, menn og andre frisørsalonger. Merket heter Sens.ùs Hair Lovers, og er et italiensk frisørprodukt uten farlige og giftige stoffer. Dette er kvalitetsprodukter man tidligere ikke har fått tak i i Norge, men som er veldig populære i hele Europa.


– Det er de beste produktene jeg vet om, og de har produkter til alle typer hår og hudtyper, sier Kristina.



Hvert år reiser hun til Italia for å gå på kurs og ta del av nyhetene innenfor merket, og i tillegg ta med seg aktuelle produkter hjem. Hun synes det er spesielt bra at Sens.ùs er miljøvennlig og vegansk, da det er ekstra viktig at produktene de bruker ikke er for sterke i en bransje med mye kjemikalier. Ikke bare for kundenes skyld, men også for de ansatte.


– Mange frisører kan ikke jobbe i bransjen et helt yrkesliv, fordi produktene de bruker er for sterke. Det er synd. Derfor er dette et veldig ålreit produkt for meg og mine kolleger å jobbe med.


300 forskjellige farger
Dette er ikke et helt nytt territorium for salongeieren. Hun har nemlig solgt produktene i flere år til frisørsalonger i hjemlandet sitt, Litauen. Nå ønsker hun også at privatkunder i hele Norge skal få gleden av de gode italienske produktene.


– Vi har mer enn 300 forskjellige farger til hår, slik at vi har en farge for alle, forteller Kristina om det store og gode utvalget.


Hun synes også det er viktig å få frem hvor gode produkter Sens.ùs Hair Lovers har til herrer. I tillegg til hårfarging, sjampo, voks og oljer, kan man også få produkter mot hårtap.


– Vi har en helt unik og spesiell farge til menn som har grått hår. Den dekker bare de grå hårstråene, så alt ser veldig naturlig ut. I tillegg vaskes fargen bort litt etter litt, så man får ikke ettervekst. Ingen kan se at du har farget håret. De ser at du ser freshere og kanskje yngre ut, men skjønner ikke hva du har gjort, forteller hun stolt og legger til:


– Den har blitt veldig populær her i salongen! 


Jungeltelegrafen

I fire år har hun og de tre kollegene tatt imot kunder fra hele Telemark, men også Oslo og Vestfold. Hvorfor kundene kommer langveisfra, har hun en klar formening om.


– De er fornøyd med kvalitet og pris, noe som gjør at de kommer tilbake.


Kristina synes det er morsomt hvordan den norske kulturen er, når man har en tendens til å spørre behandleren om hun er flink.


– Hva skal jeg svare på det? Så klart er jeg flink, om ikke hadde jeg ikke drevet med dette. Man må jo bare prøve behandleren, og se hva man selv synes, sier hun og ler.



Hun mener at kundene selv er de eneste som kan svare på det spørsmålet, og henviser til sosiale medier. De beste tilbakemeldingene får hun nemlig gjennom jungeltelegrafen, hvor tidligere kunder anbefaler venner eller familie til å ta turen. På sosiale medier har salongen fått 4,9 av 5 stjerner, og kryr av tilbakemeldinger som «Jeg fikk akkurat den fargen på håret som jeg alltid har ønsket meg. Jeg har endelig funnet den riktige frisøren som virkelig kan jobben sin» og «resultatet ble perfekt! Kan virkelig anbefales».


– En ting er sikkert, ingen som har vært her hos oss kan si at vi ikke er flinke, avslutter hun.

Les mer...

2020-01-31 11:30

201012w2

Tar storkjøkkenindustrien med storm

Artikkel Totalpac AS startet som en hobbybedrift, men etter å ha femdoblet omsetningen sin i 2019, er de nå på god vei til å bli et kjent og pålitelig merkenavn innen storkjøkkenindustri.
201005w4

Slik får lokal verdiskaping nærmiljøet til å blomstre

Artikkel Gjennom lokal verdiskaping, satser Sørlandskjøkken i Agder på et kortreist produkt som kan få Agder til å blomstre. – Hvis du kjøper et kjøkken av Sørlandskjøkken, går 70 prosent til lokale arbeidsplasser,...
Hjemmeside

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    Arkiv