191049w8191049w4191049w6191049w5191049w1191049w1191049w3

Balkong- og terrasseinnglassing: Utvid utesesongen med flere måneder

Hva med å forandre den ubrukte balkongen til en foldbar og rammeløs innglasset balkong eller terrasse av glass full av liv? Lumon gir gratis befaringer.

Utenfor kvitrer fuglene og blåveisen popper ut i fra jorden som bare for noen måneder siden var tildekket med snø. 


Gradestokken viser flere plussgrader og solen titter lystig frem. Det er ikke lenge til det blir sommer! Nå passer det perfekt å spise frokosten på balkongen eller slikke litt sol på en lørdagsformiddag. 

 

Å ha en glassbalkong- eller en innglasset terrasse gir en forlenget og lun utesesong, samt økonomiske goder. 


Selskapet Lumon er en fremgangsrik aktør som leverer det meste innen innglassing. Lumons suksess er et resultat av 35 års design- og installasjonserfaring av rammeløse, foldbare glassbalkonger- og solarier. Innglassingen beskytter mot vær og vind, og det fungerer også støyreduserende og energibesparende.

 

Vi ble etablert i Norge i 2000, men vi startet opp i Finland i 1978. Du finner oss i 20 land totalt, forteller salgsleder Glenn Finstad.

 

Finstad forteller at kunder får gratis befaring av hva de ønsker glasset inn. Det blir tatt mål, man tar en prat med kunden om ønsker og det blir delt ut informasjon. Finstad forteller at kunden får pristilbud der og da, og at kunden blir fulgt opp i ettertid mot innstallasjon. 

 

Hovedproduktene til Lumon er balkong- og terrasseinnglassinger, og deres biprodukter er rekkverksglass, takløsninger og solgardiner. Solgardinene holder solsteken borte fra balkongen eller terrassen, for å kjøle den ned og sikre privatliv.



Rekkverkene går som hånd i hanske med balkonginnglassingen, da den har minst mulig metall og mest mulig glass. 

 

Vårt flaggskip er Lumon 5, som kan brukes på de fleste balkonger. Vi begynte med Lumon 1, denne er utviklet videre og har nå blitt til Lumon 5, Lumon 6, Lumon 6T og Lumon 7T, der de to sistnevnt er ment for terrasser.  


Finstad forteller videre at den største kundegruppen er fra 35 år og oppover, med egen bolig. Det er en økning av eldre, som ser begrenset bruk i sin lille leilighet og ønsker å være mer ute når det er sol. Det er også en økning i yngre mennesker som ser verdiøkningen av å installere et slikt produkt. 

 

Vi har en prosjektavdeling som leverer til byggentreprenører, og så har vi en privatsalgsavdeling som fokuserer på enkeltkunder eller salg igjennom borettslag og sameier.

 

Hos Lumon er det 5 års garanti på produktene, og på montasjen og solgardiner er det to år. Dersom det skulle dukke opp problemer kan man ringe serviceavdelingen og få rask hjelp.

 

Da kommer Runar hjem til deg, en jovial hølending, ler han. 


– Han tar hånd om deg, avslutter Finstad.


191049w1

Les mer...

2019-03-15 12.00

bb95a86e-0ee5-4ceb-bd01-47ab145a593a

Norges økonomi viser vekst og påvirker byggebransjen

Artikkel Den norske økonomien har vist jevn vekst de siste tre kvartalene, noe som skaper optimisme på tvers av ulike sektorer. Byggebransjen er spesielt godt posisjonert til å dra nytte av denne økonomiske oppgangen....
fremst7

Elektrorådgivere som setter kunden Fremst

Artikkel Fremst AS leverer rådgivning innen elektroteknikk og prosjekterer løsninger som fungerer i praksis. For Fremst handler suksessen om mer enn teknisk rådgivning – det handler om å være en kunnskapspartner...

    Kontaktinformasjon

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv