191028w2191028w1191028w5191028w4191028w3191028w6

– Alt vi leverer er noe du føler at du kan ha lenge

Å investere i et helt nytt kjøkken er en kostbar affære for de fleste. Før du gjør ditt valg, så er det noen ting du bør kjenne til for å kunne velge et kjøkken som faktisk varer.

Kjøkkenet er et viktig rom i våre hjem, og har en like viktig plass i våre hjerter. Her lager vi mat og lærer våre små om sann matglede, og vi samler familie og venner over et godt måltid som skaper minnerike øyeblikk. Vi tilbringer rett og slett en god del tid på kjøkkenet, og nettopp derfor skal et kjøkken samtidig tåle en del, og ikke minst være godt planlagt for å tilrettelegge for en god og vellykket matlagingsopplevelse. Også for den som står bak grytene.


– Et kjøkken er en stor investering. Alt vi leverer skal være noe du føler at du kan ha lenge. Vi designer og leverer kjøkkenet, og vi skal praktisk gjennomføre det på en utmerket måte, sier Christine Lunde, administrerende direktør i Studio Sigdal Skøyen.


– Men de andre fagene må også støtte opp, legger hun til.


Nyåpning
Studio Sigdal på Skøyen er en innbydende og oversiktlig butikk. Etter en skikkelig oppussing, har butikken fått seg et stort løft, og med vinduene ut mot gaten - som for øvrig vrimler av travle mennesker, er Lundes mål i tiden fremover at så mange som mulig vil få lyst til å svippe innom.


I februar i år fant den offisielle nyåpningen sted.


– Nå vil vi virkelig vise frem hvem vi er! Vi er Studio Sigdal Skøyen, og kundene skal synes det er en fryd å komme innom butikken med hyggelig mottakelse og høy kompetanse på design og gjennomføring.


Generasjonsskiftet
Per Arne Lunde startet med å selge kjøkken fra Sigdal for vel 30 år siden, men da Christine, som for øvrig er andre generasjon i bedriften, kom inn i Studio Sigdal Skøyen i 2011, markerte det et viktig generasjonsskifte for Studio Sigdal Skøyen.


I en alder av 28 år, ble Christine Lunde administrerende direktør, og går en lys fremtid i møte sammen med den fremoverlente og moderne butikken på Skøyen.


– Vi startet med prosjekt i 2010 da vi overtok porteføljen fra Sigdal sentralt, forteller hun ivrig.


Fra mørkt til lyst
Trender kommer omtrent like fort som de går når det kommer til interiør og innredning i dag. Men er det egentlig forskjell fra hva Hvermansen og den profesjonelle entreprenøren velger?


– Vi ser at det er litt forskjellig fra hva privatkunder velger og hva som er standard i et prosjekt. Mange har turt å velge et mørkt kjøkken over en lengre periode, men nå begynner også entreprenører og utbyggere å følge etter og kaste seg ut på den trenden, fordi den begynner å bli mer kjent. Av og til må man eksponeres og bli komfortabel med noe før man tør å gå ut i det.


Ifølge Lunde går det nå mot beige og varmere toner.



– Men vi har fortsatt mye grått. Det er populært og kjempestilig! Men den sterkeste trenden de siste to årene og som fortsetter, er at det er malt. Før skulle det være hvitt, men nå er det malt i alle mulige slags farger.


Spesialtilpassede kjøkken
Og nettopp fargevalg er nærmest blitt en hjertesak for Sigdal. Du kan velge fritt blant alle fargene på fargekartet, og du kan velge absolutt hvilken kulør som helst! Så lenge det passer deg.


– Har du en farge du liker ekstra godt, så ordner vi det. Det hender at folk er vågale og velger to forskjellige farger, og det kan bli ordentlig kult! Da ser du at det lyser i øynene til kjøkkenselgeren her, ler hun.


Med egen husavdeling og prosjektavdeling, er Studio Sigdal Skøyen godt skikket til å spesialtilpasse kjøkken etter akkurat ditt behov og dine ønsker. Spesialtilpassing i det hele tatt, er et viktig stikkord for Sigdals kvalitetsmøbler. De tilpasser gjerne skapdører, benkeplater og lignende, etter ønsket størrelse. Den helnorske kjøkkeninnredningen produseres i Sigdal i Nedre Eggedal, noe som forenkler kommunikasjonen for alle parter.



– Vi ringer gjerne til fabrikken hvis du ønsker noe spesielt, så ordner vi det, fastslår Lunde.


Sigdal har et unikt satelittkonsept i sine butikker. Kundebehandling blir tatt på alvor, og kunden får oppmerksomhet når han behøver det og om han behøver det. Noen ganger kan det også være fint å få mulighet til å sitte litt for seg selv og tegne på ideer om hvordan kunden vil at drømmekjøkkenet skal se ut.


– Vi har skjermer rundt i butikken med kataloger, og du kan lage et eget «mood board» - enten fysisk eller digitalt.


Miljøvinner
Miljø er blitt et viktig aspekt for både forbruker og produsent i dag. Studio Sigdal Skøyen tar selvsagt sitt ansvar, blant annet gjennom å selge svanemerkede kjøkken. Forebyggende tiltak som mindre bruk av papir og plast, fokus på kildesortering og vannbasert maling, gjør Sigdal til en miljøvinner.


– Bærekraft henger sammen med å drive god butikk, og sørger for at man jobber på en mer effektiv måte, avslutter Lunde.

Les mer...

2019-10-01 12.45

ben-rosett-3S8sFcf4rPc-unsplash

Måter å pynte hagen denne høsten!

Artikkel Hagen er en del av hjemmet som mange er stolte av. Likevel forsvinner ofte gleden av en hage så fort sommeren er over. Her kan du få tips til hvordan du kan fortsette å ha drømmehagen i flere måneder etter...
lrelektro6

Skreddersydde elektroinstallasjoner for hverdagens nye behov

Artikkel Det kan være utfordrende å henge med på utviklingen i en stadig mer digital og elektrifisert hverdag. Lyngdals-bedriften LRE Elektro, holder seg derimot oppdatert på det nyeste innen elektroinstallasjoner,...

    Kontaktinformasjon

    • STUDIO SIGDAL SKØYEN
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Adresse:
      Karenslyst Allé 57, 0277 Oslo
    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    Arkiv