Strategisk flytting

Lotus Grillbar i Kristiansand opplevde mellom 30 og 40 prosent vekst i omsetningen etter at de flyttet til de nåværende lokalene i Vestre Strandgate. Den smaksrike maten har fristet både private kunder og næringsliv i området til lunsj og middag.


- Det var lurt av oss å flytte lokaler. Vi hadde en grei vekst i Christian IVs gate, men etter at vi flyttet ned hit har det skutt i været. Beliggenhet teller nok mye, og nærheten til viktige kollektivknutepunkt betyr mye for oss. Det har gitt oss et navn og rykte også, forteller Trond, som er daglig leder ved Lotus Grillbar.

Det var hans mor som startet opp restaurantdriften i sin tid, og etter noen år innen elektrofag bestemte Trond seg for å overta familiens virksomhet.
Maten er asiatisk-inspirert, og kombinerer godt kinesisk med smaksrik vietnamesisk. Det er en kombinasjon du skal lete lenge etter, mener Trond.

- Jeg tror ikke det er mange som har prøvd akkurat denne kombinasjonen, men vi får veldig mange gode tilbakemeldinger. Man må nesten smake maten for å skjønne hva vi snakker om, sier han.

Med 85 sitteplasser er det gode muligheter for både lunsjkunder og middagsservering, mens større kunder kan nyte godt av takeaway-menyen, som også er tilrettelagt for glutenallergikere.
- Vi er opptatte av at maten vår skal passe for alle. Det er fort gjort å glemme allergikere, men vi har egne muligheter for de som er allergiske mot for eksempel gluten. Det er viktig når vi kan levere til bedrifter og liknende at alle føler seg inkludert i matvalget, så det tror jeg er et viktig grep vi har tatt.

Og nettopp mange forskjellige mennesker er det som kjennetegner kundeklientellet, mener Trond. Hit kommer både unge og gamle, norske og utenlandske for å få seg litt mat. På den måten har virksomheten i stor grad lykkes med å nå ut til hele befolkningen.
- Alle kundene er viktige for oss. Det er ikke noe mål i seg selv å levere mest mulig, men best mulig. Rykter sprer seg, og det er vår jobb å sørge for at de ryktene er gode rykter. Det har vi så langt lykkes med, og jeg gleder meg til å servere enda flere gjester i tiden fremover, både familier på bytur og bedrifter som vil ha lunsj til møtedeltakerne sine.

Les mer...

2013-03-25 13:02

toyotalexus4

Lysende fremtid for Oslos mest elskede bilmerker

Artikkel Oslo-innbyggerne har for lengst lagt sin elsk på merkene Toyota og Lexus; to merker som spås en fantastisk lys fremtid med det grønne skiftet. – Jeg tror fremtiden er veldig spennende for begge merkene,...
ghl4

Det ukjente grepet som øker verdien på boligen din

Artikkel En vakker velstelt hage og gårdsplass, har mye å si når du skal selge boligen din. – Du får et helt annet førsteinntrykk, og eiendomsverdien stiger, mener Roar Kjendalen i GHL Hage & Landskap.
67532874

Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

Tone.3

Skjønnhetseksperten

Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

193w2

Et hytteliv på svenskekysten

Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

Arkiv