Strategisk flytting

Lotus Grillbar i Kristiansand opplevde mellom 30 og 40 prosent vekst i omsetningen etter at de flyttet til de nåværende lokalene i Vestre Strandgate. Den smaksrike maten har fristet både private kunder og næringsliv i området til lunsj og middag.


- Det var lurt av oss å flytte lokaler. Vi hadde en grei vekst i Christian IVs gate, men etter at vi flyttet ned hit har det skutt i været. Beliggenhet teller nok mye, og nærheten til viktige kollektivknutepunkt betyr mye for oss. Det har gitt oss et navn og rykte også, forteller Trond, som er daglig leder ved Lotus Grillbar.

Det var hans mor som startet opp restaurantdriften i sin tid, og etter noen år innen elektrofag bestemte Trond seg for å overta familiens virksomhet.
Maten er asiatisk-inspirert, og kombinerer godt kinesisk med smaksrik vietnamesisk. Det er en kombinasjon du skal lete lenge etter, mener Trond.

- Jeg tror ikke det er mange som har prøvd akkurat denne kombinasjonen, men vi får veldig mange gode tilbakemeldinger. Man må nesten smake maten for å skjønne hva vi snakker om, sier han.

Med 85 sitteplasser er det gode muligheter for både lunsjkunder og middagsservering, mens større kunder kan nyte godt av takeaway-menyen, som også er tilrettelagt for glutenallergikere.
- Vi er opptatte av at maten vår skal passe for alle. Det er fort gjort å glemme allergikere, men vi har egne muligheter for de som er allergiske mot for eksempel gluten. Det er viktig når vi kan levere til bedrifter og liknende at alle føler seg inkludert i matvalget, så det tror jeg er et viktig grep vi har tatt.

Og nettopp mange forskjellige mennesker er det som kjennetegner kundeklientellet, mener Trond. Hit kommer både unge og gamle, norske og utenlandske for å få seg litt mat. På den måten har virksomheten i stor grad lykkes med å nå ut til hele befolkningen.
- Alle kundene er viktige for oss. Det er ikke noe mål i seg selv å levere mest mulig, men best mulig. Rykter sprer seg, og det er vår jobb å sørge for at de ryktene er gode rykter. Det har vi så langt lykkes med, og jeg gleder meg til å servere enda flere gjester i tiden fremover, både familier på bytur og bedrifter som vil ha lunsj til møtedeltakerne sine.

Les mer...

2013-03-25 13:02

utsynbolig5

Aktøren som oppfyller din fritidsbolig-drøm

Artikkel UTSYN Bolig, bygger boliger og hytter på idylliske tomter på Sørlandet. – Kundene kan være med å få det skreddersydd akkurat slik de vil!
byggmakker1

Byggevarer for proffkunden med logistikk i høysetet

Artikkel Carlsen Fritzøe Sørlandsparken har byttet navn til Byggmakker Kristiansand, men du finner fortsatt de samme fagfolka og spesialistene som gir proffkundene en trygg og god veiledning. Og så er de fortsatt...
Tone.3

Skjønnhetseksperten

Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

IKEA forener verden

Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

193w2

Et hytteliv på svenskekysten

Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

Arkiv