Strategisk flytting

Lotus Grillbar i Kristiansand opplevde mellom 30 og 40 prosent vekst i omsetningen etter at de flyttet til de nåværende lokalene i Vestre Strandgate. Den smaksrike maten har fristet både private kunder og næringsliv i området til lunsj og middag.


- Det var lurt av oss å flytte lokaler. Vi hadde en grei vekst i Christian IVs gate, men etter at vi flyttet ned hit har det skutt i været. Beliggenhet teller nok mye, og nærheten til viktige kollektivknutepunkt betyr mye for oss. Det har gitt oss et navn og rykte også, forteller Trond, som er daglig leder ved Lotus Grillbar.

Det var hans mor som startet opp restaurantdriften i sin tid, og etter noen år innen elektrofag bestemte Trond seg for å overta familiens virksomhet.
Maten er asiatisk-inspirert, og kombinerer godt kinesisk med smaksrik vietnamesisk. Det er en kombinasjon du skal lete lenge etter, mener Trond.

- Jeg tror ikke det er mange som har prøvd akkurat denne kombinasjonen, men vi får veldig mange gode tilbakemeldinger. Man må nesten smake maten for å skjønne hva vi snakker om, sier han.

Med 85 sitteplasser er det gode muligheter for både lunsjkunder og middagsservering, mens større kunder kan nyte godt av takeaway-menyen, som også er tilrettelagt for glutenallergikere.
- Vi er opptatte av at maten vår skal passe for alle. Det er fort gjort å glemme allergikere, men vi har egne muligheter for de som er allergiske mot for eksempel gluten. Det er viktig når vi kan levere til bedrifter og liknende at alle føler seg inkludert i matvalget, så det tror jeg er et viktig grep vi har tatt.

Og nettopp mange forskjellige mennesker er det som kjennetegner kundeklientellet, mener Trond. Hit kommer både unge og gamle, norske og utenlandske for å få seg litt mat. På den måten har virksomheten i stor grad lykkes med å nå ut til hele befolkningen.
- Alle kundene er viktige for oss. Det er ikke noe mål i seg selv å levere mest mulig, men best mulig. Rykter sprer seg, og det er vår jobb å sørge for at de ryktene er gode rykter. Det har vi så langt lykkes med, og jeg gleder meg til å servere enda flere gjester i tiden fremover, både familier på bytur og bedrifter som vil ha lunsj til møtedeltakerne sine.

Les mer...

2013-03-25 13:02

204016w3

Ferdig sammensatt kvalitetskjøkken imponerer

Artikkel Keo er den nye utfordreren på kjøkkenet. En utfordrer som virkelig imponerer. – Det har blitt veldig godt mottatt, forteller Kjell E. Olsen, daglig leder og eier av Keo Drammen.
204009w1

Realistisk, nyskapende og engasjerende e-læring til fagfolk

Artikkel I Trainors virtuelle verden; Electri City, trer fagfolk inn i en realistisk verden med lærerike scenarioer for en ytterst engasjerende opplæring.
Norskkunsthandverk

Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

NaimJosefiw4

Superdesigner

Design, teknologi og industri - Naim Josefi skaper magi med stor M.

Tone.3

Skjønnhetseksperten

Tone Vid Skipá

Arkiv