195023w1195023w4195023w3195023w2

– Drivstoffbilene forsvinner ikke med det første

Jørn Moen, daglig leder for Toyota-forhandleren Funnemark Hokksund, tror ikke vi har sett slutten på drivstoffbilene helt enda.

Funnemark AS har syv avdelinger, og dekker et stort område med sine bilforhandlere. Toyotaforhandleren Funnemark Hokksund, startet som en underavdeling til Funnemark Kongsberg i 2003, og består av service- og skadeverksted, delelager samt ny- og bruktbilsalg.



Kunden i fokus
Flere av de 25 ansatte hos Funnemark Hokksund har jobbet der i mange år – et par av dem har faktisk en karriere som strekker seg helt tilbake til 70-tallet! Bransjemagasinet tok en hyggelig prat med daglig leder Jørn Moen i Funnemark Hokksund.


– Her er kunden i fokus. Vi har et stort marked som strekker seg fra Øvre Eiker og Modum, til Sigdal. Men vi er ikke så store, så det blir mange personlige forhold – også er vi gode på ettermarkeds-biten, smiler Moen.



Tror ikke på nullutslippsvisjonen
Selv om Toyota ennå ikke har kommet med noen rene elbiler, så var de tidlig ute på markedet med hybridbiler allerede i 1996. Toyota har oppgjennom blitt godt kjent for å være et bilmerke som er kjent for sine drivstoffgjerrige biler med et generelt lavt Co2-utslipp. Moen kunne derimot røpe at han ikke har stor tro på at drivstoff-bilene vil forsvinne fra veiene med det første.


– Jeg tror ikke at elbiler vil dominere noe særlig i fremtiden. Drivstoffbilene forsvinner ikke med det første, og det vil nok selges drivstoffbiler i noen år til, mener Moen om nullutslippsvisjonen for år 2025.


Spennende nyheter
Den daglige lederen er godt fornøyd med salgstallene fra året 2019 så langt. Med et gjennomsnitt på 218 solgte nye biler og 250 brukte biler i året, har Funnemark Hokksund stabiliteten i orden. 


– 2019 har vært bra, og vi ligger på omtrent det samme som i 2017. Der har RAV-en dratt mye av lasset. Den var noe helt annet - en stor forskjell fra forrige modell, og den selger fortsatt bra!


Funnemark Hokksund har et stort næringsmarked med en bred kundegruppe. På yrkesbil-siden er det Toyota Hilux som har gjort det spesielt bra salgsmessig etter siste ansiktsløftning. Nå ser Moen lyst på fremtiden til Toyota, og gleder seg til nylanseringene som står i kø det kommende (bil)året.


Den største forventningen ligger i varebil-sortimentet, som vil bli styrket med flere sterke modeller i 2020.


– 2020 blir spennende! Jeg ser frem til den ladbare RAV-en og Proace, som kommer som helelektrisk. Proace City vil også lanseres, og der har vi savnet en bil. C-HR-en kommer med en større motor og facelift, og Yaris kommer i begynnelsen av 2020. Det er alltid moro med noe nytt, smiler Moen avslutningsvis.


Les mer...

2020-01-02 14:00

204034w2

– Vi liker å kalle oss hvitevare-nerder

Artikkel Skousen Hvitevarer Slependen, er butikken du bør gå til om du vil være helt sikker på at du blir sett og hørt som kunde. – Vi er lokale hvitevareeksperter og har mye mer tid til kundene, forsikrer butikksjef...
204030w4

Slik vil Agnes Berntsen sammen med sitt team, skape et unikt hotell omgitt av storslått natur og med en av Norges beste golfbaner i umiddelbar nærhet

Artikkel Utsikten Hotell Kvinesdal, drives av en suksessfull og fargerik hotelldirektør med en utrolig lidenskap for hotelldrift. – Jeg har lyst til å være det eneste hotellet i Norge som har en turkis hoveddør!
Hjemmeside

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Tone Vid Skipá

    NaimJosefiw4

    Superdesigner

    Design, teknologi og industri - Naim Josefi skaper magi med stor M.

    Arkiv