201007w3201007w8201007w7201007w6201007w5201007w4201007w2201007w1

Folk reiser fra fjern og nær for å få behandling på Salong Bellezza

Skjønnhetssalongen Bellezza, har satt sammen en meny tilpasset det salongeier Anita er aller best på. – Det er viktig for meg å være god på de behandlingene jeg har, forteller hun.

På Friisebrygga i Porsgrunn, ligger Salong Bellezza. En liten og sjarmerende skjønnhetssalong drevet av den blide og energiske eieren Anita Kristina Lindberg. Med elven og den pulserende sentrumsgaten utenfor, ledes man inn til fyr i den elektriske peisen og hjemmekoselige salongmøbler. Anita er en god menneskekjenner, og setter kundens ønsker i fokus.


– Jeg er flink til å lytte, noe som gjør at kundene mine føler seg godt ivaretatt. Det er derfor jeg har så mange fornøyde kunder, forteller hun.



Variert
Salong Bellezza har satt sammen en helt unik meny tilpasset Anitas aller beste kvalifikasjoner. Microblading og tatovering av bryn, microneedling, øyevippeløft, tannbleking, farging og forming av bryn, voksing, rynkebehandlinger og syrepeeling, er et utvalg av dem.


– Det er moro å gjøre masse forskjellig, og få litt variasjon. Jeg kan plukke ut akkurat de behandlingene jeg liker og er god på. Det er det som er så fantastisk med å være sin egen sjef. Jeg kan selv bestemme hva jeg vil jobbe med, forteller hun.


Anita har et bredt spekter av kunder. Unge som gamle kjører fra hele Telemark, Oslo, Vestfold og Kristiansand for å få behandling hos akkurat henne. Mange kjører dermed forbi utallige andre salonger før de parkerer hos salong Bellezza. Noe det er god grunn til.


– De har sett på bilder jeg har lagt ut og at jeg får gode tilbakemeldinger. Jeg vet at jeg kan det jeg holder på med. Det er viktig for meg å bli god på de behandlingene jeg har, og at det gjøres ordentlig og ikke slurves. Jeg er genuint opptatt av at kunden skal bli fornøyd, sier hun engasjert.


Selv om konkurransen er hard, synes Anita at det er bra at kundene har mange behandlere å velge mellom.


– Det er plass til alle, for vi er ikke like gode i det samme. Det er viktig å promotere det man er best på, slik at kunden får ønsket resultat.


Mange muligheter

Karrieren innenfor hudpleie startet med en jobb i en kosmetikkbutikk, hvor hun oppdaget at hun hadde en stor interesse for faget. Interessen gjorde at hun ønsket større kompetanse, noe som ledet henne til å ta hudpleieutdannelsen i voksen alder.



– Det er det lureste jeg noen sinne har gjort! Jeg fant fort ut at dette var min hylle, en plass hvor jeg passet inn og trivdes i. 


I utgangspunktet tenkte hun å bli hudpleier da hun begynte på utdannelsen. Etter hvert så hun alle mulighetene som fantes innenfor faget.


– For hver dør jeg åpner, åpnes det enda flere muligheter, forteller hun.


Etter det har det gått slag i slag. Stadig nye kurs og nye utdannelser resulterte i Salong Bellezza i 2012. Først som en tilleggsjobb hjemmefra, før etterspørselen ble så stor at hun så seg nødt til å leie et lokale.


– Nå har jeg så mye å gjøre at dette er hovedjobben min, sier hun.


Ved siden av salongen jobber hun nemlig som lærer ved hudpleielinja på Bamble videregående skole. Der skal hun jobbe frem til neste sommer, etter det ønsker hun å ha fullt fokus på salongen.


Topp kvalitet

Anita tar ingen snarveier, og bruker bare kvalitetsprodukter. I salongen har hun valgt å ta inn merket Beautè Pacifique, som er forhåndsgodkjent av henne selv.


– Alt jeg har i salongen har jeg prøvd ut selv først. Jeg tar ikke inn noe jeg ikke kan stå for. Jeg er opptatt av at det skal virke, og at du skal se forandring og resultat etter en tid, forteller hun.


Beautè Pacifique er EU-godkjent, allergivennlig og ikke testet på dyr. Ifølge Anita, er det produkter i topp kvalitet, som holder det de lover. Ved hjelp av en skreddersydd tilstandsrapport av huden din kan du se hva den trenger og hvordan du kan pleie den, samt hvilke produkter som passer nettopp din hudtype.



– Det er et veldig bra merke, med en pris som er overkommelig for de fleste. Gode produkter trenger ikke koste skjorta for at det skal være bra, sier hun.


Åpen for alt

Selv om kundeomtaler og jungeltelegrafen åpenbart er viktig i skjønnhetsbransjen, forteller Anita at viktigheten av å holde seg oppdatert er undervurdert hos mange.


– Man kan aldri føle seg utlært, det er regel nummer én. Det er så stor konkurranse. Her må man være best, sier hun og ler.


– Jeg vil være så god jeg kan være på alt jeg tilbyr her, og en del av det er å gå på oppdateringskurs. 


For som en nysgjerrig og lærevillig hudpleier er Anita stadig i utvikling, og det vil alltid være nye kurs eller metoder som lokker.


– Jeg er åpen for alt, og tar opp ting jeg synes er verdt å satse på. Jeg følger magefølelsen og interessen min. Så kanskje dukker det opp nye ting på menyen etter hvert, avslutter hun.

Les mer...

2020-03-24 10.45

audrey-fretz-3ExPoluud54-unsplash

Dette må du vite om anti-aging hudpleie

Artikkel SPONSET: For at anti-aging-produktene dine skal ha noen effekt, må de inneholde aktive ingredienser. Bærum Plastikkirurgi kan hjelpe deg med å finne produktene som passer til din hud – og som faktisk fungerer.
fliskonsept7

Kjøpe nye fliser? Her får du eksperthjelp når du skal velge riktig!

Artikkel Fliskonsept AS i Kristiansand, er totalleverandør av fliser og baderomsinnredning. Butikksjef Petter Kulien, forteller hva du bør se etter når du skal velge kvalitetsfliser – og det er spesielt én ting...
Hjemmeside

    Kontaktinformasjon

    schmidtkjøkken2

    Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

    Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv